کد خبر: ۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 15
به کمک گوگل، پرداخت کرایه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر می‌شود.
به گزارش آی تابناک : شرکت آمریکایی "Cubic Transportation Systems" که در حوزه ساخت سیستم‌های پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی کار می‌کند، در حال حاضر با گوگل همکاری می‌کند تا با استفاده از "گوگل پی"( Google Pay) سیستم پرداخت بدون تماس بسازد. "گوگل پی"  یک سیستم پرداخت آنلاین است که توسط گوگل ساخته شده و در برنامه‌ها استفاده می‌شود.

با استفاده از این سیستم جدید رانندگان قادر خواهند بود با استفاده از گوشی همراه، عوارض سفرهای خود را پرداخت کنند. این کار با استفاده از سیستم‌های پرداخت بدون تماس انجام می‌شود که در شهرهایی از قبیل نیویورک وجود دارند.

شرکت "Cubic Transportation Systems" امیدوار است این سیستم‌ به کاهش هزینه‌ها کمک کند و سیستم پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی را هم کارآمدتر کند.

مسافران می‌توانند در شهر لندن از "گوگل پی" استفاده کنند و بلیط خود را تهیه کنند و یا از طریق کارت‌های بدون تماس این کار را انجام دهند.

این در حالیست که سیستم‌های فعلی به مسافران اجازه می‌دهند که تنها یک کرایه را به صورت روزانه یا هفتگی پرداخت کنند تا به این صورت از خرج کردن زیاد جلوگیری شود.

از نطر تئوری، سیستم جدید باید بتواند از طریق برنامه "گوگل پی" خرید بلیط به صورت فصلی را هم برای مسافران میسر کند.

کاربران می‌توانند با اضافه کردن ترانزیت کارت به گوگل پی، وجه موجود خود را بارگیری مجدد کنند و با استفاده از گوشی موبایل، بلیط خود را تهیه کنند. به این ترتیب نیازی نیست که از خود کارت و به صورت فیزیکی استفاده کنند.

شرکت "Cubic Transportation Systems" هنوز اعلام نکرده که کدام شهرها می‌توانند از این سیستم پرداخت جدید استفاده کنند، اما انتظار می رود که در طیف وسیعی از شهرها مورد استفاده قرار گیرد. زیرا این شرکت تاکنون سیستم‌های حمل و نقلی را در شهرهای ونکوور، سیدنی، سن دیه‌گو، لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو و نیویورک ارائه داده است.

مدیر گوگل پی راجع به این همکاری گفته که هدف ما این است که رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی را برای حجم وسیع‌تری از مردم آسان‌ کنیم.




منبع : آی تابناک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار