کد خبر: ۲۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 13
این روز‌ها آنتی ویروس‌های متفاوت و زیادی وجود دارند که می‌توانند به خوبی از سیستم شما در برابر ویروس‌ها و بدافزار‌ها محافظت کنند؛ اما همچنان در این بین می‌توان بدافزار‌های قدرتمندی را یافت که از دید بسیاری از آنتی ویروس‌ها پنهان می‌مانند. از طرفی جایی که اثری از حضور انسان هست، همیشه امکان اشتباه و نادیده گرفتن بدافزار‌ها وجود خواهد داشت.
به گزارش آی تابناک : این روز‌ها آنتی ویروس‌های متفاوت و زیادی وجود دارند که می‌توانند به خوبی از سیستم شما در برابر ویروس‌ها و بدافزار‌ها محافظت کنند؛ اما همچنان در این بین می‌توان بدافزار‌های قدرتمندی را یافت که از دید بسیاری از آنتی ویروس‌ها پنهان می‌مانند. از طرفی جایی که اثری از حضور انسان هست، همیشه امکان اشتباه و نادیده گرفتن بدافزار‌ها وجود خواهد داشت. وقتی این اتفاق می‌افتد بهتر است از آنتی ویروس بوتیبل استفاده کنید.

آنتی ویروس بوتیبل در واقع نرم افزاری است که می‌توانید آن را در DVD یا USB قرار دهید و سپس با روشن کردن کامپیوتر قبل از ورود به سیستم عامل از امکانات آن برخوردار شوید. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۷ آنتی ویروس بوتیبل قدرتمند بپردازیم. با ما همراه باشید.

۱. Kaspersky Rescue Disk

نرم افزار Kaspersky Rescue Disk یکی از بهترین آنتی ویروس‌های بوتیبل محسوب می‌شود که به شما امکان اسکن کامل کامپیوتر آلوده را خواهد داد. اسکنر آنتی ویروس یاد شده از گزینه‌های اسکن متعددی برخوردار است که می‌توانید از آن‌ها در هنگام شروع کامپیوتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید بوت سکتور‌های کامپیوتر را اسکن نمایید؛ جایی که محل مناسبی برای مخفی شدن بدافزار‌هاست.

علاوه بر این Kaspersky Rescue Disk هم دارای محیط گرافیکی و هم دارای محیطی متنی است. برای بیشتر کاربران استفاده از محیط گرافیکی گزینه مطلوب‌تری محسوب می‌شود اما حالت متنی هم برای کامپیوتر‌هایی که از قدرت بسیار پایینی برخوردارند طراحی شده است.

آنتی ویروس‌های عرضه شده توسط کسپرسکی همیشه نمرات بسیار خوبی را دریافت کرده‌اند چرا که عملکرد قابل قبول و مطلوبی دارند. همچنین لازم به ذکر است که Kaspersky Rescue Disk به طور کامل رایگان است.

دانلود Kaspersky Rescue Disk

۲. Bitdefender Rescue CD

نرم افزار Bitdefender Rescue CD هم می‌تواند در حد Kaspersky Rescue Disk به کمک شما بیاید. البته باید توجه داشته باشید که این نرم افزار حجم زیادی دارد و دانلود آن طولانی خواهد بود. در عوض رابط کاربری بیت دیفندر به شدت ساده و کاربر پسند است و گزینه‌های متعدد و کاربردی زیادی در زمینه اسکن کامپیوتر در اختیارتان قرار خواهد داد.

کار با محیط اسکن این نرم افزار بسیار ساده است و به شما این امکان را می‌دهد که انواع مختلفی از فایل‌ها را بررسی کنید؛ از جمله فایل‌های آرشیو شده مثل ZIP یا 7z. با استفاده از این نرم افزار کافیست فایل‌های مد نظر خود را تنها به درون اپلیکیشن بکشید تا ببینید آلوده هستند یا خیر.

یکی از مزیت‌های جالب این نرم افزار بوتیبل، این است که محیط گرافیکی آن از مرورگر Firefox، ابزار بازیابی حافظه و چند ابزار کاربردی دیگر برخوردار است. اصلی‌ترین ضعف Bitdefender Rescue Disk اما این است که مدت‌هاست هیچ به روزرسانی دریافت نکرده و می‌تواند در مقابل بدافزار‌های جدید کاملا آسیب پذیر باشد. استفاده از Bitdefender Rescue CD کاملا رایگان است.

دانلود Bitdefender Rescue CD

۳. Avira Rescue System

Avira Rescue System یک آنتی ویروس بر پایه سیستم عامل اوبونتو است که می‌تواند به صورت بوتیبل پیش از نمایش سیستم عامل مورد استفاده قرار بگیرد. این آنتی ویروس بوتیبل یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد تازه کار و کسانی است که تجربه کافی در استفاده از آنتی ویروس‌ها ندارند. این اپلیکیشن یک آموزش کوتاه و مناسب دارد که با استفاده از آن به خوبی در جریان چگونگی استفاده از آن قرار خواهید کرد.

همچنین به این خاطر که آویرا گزینه‌های مختلفی را در زمینه اسکن در اختیار افراد قرار نمی‌دهد، محیط پیچیده‌ای ندارد. موضوع یاد شده با این که برای حرفه‌ای‌ها نا امید کننده است اما افراد تازه کار را خیلی سریع در مسیری که می‌خواهند قرار می‌دهد.

محیط نرم افزار Avira Rescue System به سادگی به شما اجازه می‌دهد تا از آن استفاده کنید. همه بخش‌های آن دارای برچسب هستند تا به خوبی از آن سر در بیاورید و از آن‌ها استفاده کنید. Avira Rescue System دارای یک مرورگر داخلی و ابزار تغییر پارتیشن حافظه هم هست. از آنجایی که این نرم افزار بر پایه اوبونتو ساخته شده به خوبی با سیستم‌عای لینوکسی سازگار است.

دانلود Avira Rescue System

۴. Trend Micro Rescue Disk

شاید بتوان گفت Trend Micro Rescue Disk در مقایسه با دیگر آنتی ویروس‌های موجود در این لیست حجم کمتری دارد اما ابزار و امکانات بسیار زیادی را در اختیارتان قرار خواهد داد. حجم نرم افزار یاد شده حدود ۷۰ مگابایت است.

این آنتی ویروس بوتیبل از رابط کاربری استفاده نمی‌کند و برای کنترل بخش‌های مختلف آن باید از منو‌های متنی تعبیه شده در آن استفاده کنید. البته می‌توانید اطمینان داشته باشید که منوهای یاد شده به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند تا به راحتی قادر به استفاده از این آنتی ویروس باشید.

دانلود Trend Micro Rescue Disk

۵. Dr.Web Live Disk

شاید Dr.Web به اندازه دیگر آنتی ویروس‌های بوتیبل معرفی شده معروف نباشد اما امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در مقایسه با رقبا این نرم افزار گزینه‌های قابل توجهی را ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید آلودگی سیستم عامل خود را به طور کامل از بین ببرید.

به عنوان مثال Dr.Web به شما اجازه می‌دهد تا سایز فایل‌هایی که می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید را مشخص کنید. همچنین قادر هستید نوع خاصی از بدافزار‌ها مثل bootkit، دایلر، بدافزار‌های تبلیغاتی و بسیاری دیگر را انتخاب کنید تا تمرکز تنها روی حذف آن‌ها قرار بگیرد.

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های آنتی ویروس یاد شده البته امکان اسکن فایل‌های سیستمی لینوکس است.

دانلود Dr.Web Live Disk

۶. AVG Rescue

AVG‌ یکی از نام‌های آشنا در حوزه امنیت و آنتی ویروس‌ها به شمار می‌رود. AVG Rescue Disk از رابط کاربری متنی و بسیار ساده استفاده می‌کند اما امکان اسکن‌های پیچیده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به عنوان مثال شما می‌توانید حجم خاصی از هارد ویندوز را روی آن بارگذاری کنید و تنها به اسکن آن بپردازید یا این که تنها بخشی از فایل‌های موجود در آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید رجیستری ویندوز و فایل‌هایی که در زمان اجرای سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شوند را هم اسکن کنید. علاوه بر این‌ها AVG Rescue Disk دارای ابزار‌های متعدد و خاصی است که می‌توانید با بهره‌مندی از آن‌ها به رفع مشکلات کامپیوتر خود بپردازید.

البته باید توجه داشته باشید که محیط متنی AVG شاید باب میل همه افراد نباشد چرا که برای انجام کار‌های مختلف در این محیط باید مدام وارد برخی از گزینه‌های منو شوید و سپس به صفحه قبلی بازگردید. اما با توجه به امکاناتی که این آنتی ویروس بوتیبل در اختیار افراد قرار می‌دهد می‌توان گفت یکی از خوب‌های این حوزه به شمار می‌رود.

دانلود AVG Rescue

۷. ESET SysRescue Live

گزینه نهایی لیست ESET SysRescue Live است، آنتی ویروس بوتیبل پیشرفته با کلی امکانات و ویژگی‌های مختلف که می‌تواند به خوبی بسیاری از بدافزار‌ها را از روی سیستم عامل حذف کند.

نرم افزار ESET SysRescue Live ابزار مختلف و متعدد بسیار زیادی برای اسکن کامپیوتر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از ابزار یاد شده به اسکن فایل‌های آرشیو، فولدر‌های ایمیل، لینک‌ها، بوت سکتور‌ها و .... بپردازید و یا حتی از پروفایل‌های آماده طراحی شده در ESET بهره‌مند شوید.

ESET SysRescue Live همچنین ابزار مختلفی برای بررسی مشکلات و نقص‌های مختلف حافظه دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها بسیاری از ایرادات قابل مشاهده در حافظه RAM را رفع کنید و همچنین خطاهای احتمالی آن را بررسی نمایید.

محیط گرافیکی این آنتی ویروس بوتیبل همراه با یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم، نرم افزار مدیریت پارتیشن GParted، اپلیکیشن Team Viewer و بسیاری دیگر از ابزار‌ها ارائه شده است.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار