کد خبر: ۲۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 12
شبکه نانوفناوری جهان اسلام همزمان با اعطای جایزه مصطفی(ص)از ١٣دانشمند حوزه نانو و انرژی تجدید پذیر برای به اشتراک گذاری تجارب دعوت کرده است.
به گزارش آی تابناک : دکتر فاطمه ترک نیک سرپرست دبیرخانه شبکه نانوفناوری جهان اسلام مستقر در پژوهشگاه مواد و انرژی در جمع خبرنگاران در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: رسالت ما در این شبکه بر این است که با نخبگان جهان اسلام در زمینه نانو، تعامل سازنده و موثری در قالب آموزش، پژوهش، پروژه های بین المللی و فروش محصولات و دستاوردهای فناوری نانو در بازارهای جهانی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه نانو با سابقه مطلوب و قابل قبول است، گفت: سعی ما بر این است تا با برگزاری رویدادهای بین المللی هر دو سال یکبار در حوزه نانو بتوانیم از تجربه و علم نخبگان کشورهای اسلامی پیشرفته تر نظیر ایران، مالزی، پاکستان، عربستان و ترکیه برای آموزش نخبگان دیگر کشورهای اسلامی استفاده کنیم.

ترک نیک در خصوص اهداف شبکه نانو فناوری کشورهای اسلامی گفت: توسعه و تقویت همکاری های هدفمند علمی- بین المللی با دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی کشورهای اسلامی( برای دعوت از اساتید خارجی، ارائه دوره های کوتاه مدت، ارائه پروژه های مشترک و جذب دانشجویان خارجی در دوره های کوتاه و بلند مدت)، تعامل سازنده در سطح ملی و بین المللی و همچنین اشاعه ماموریت ها و چشم انداز شبکه در حوزه نانو در میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به عنوان اهداف بلند مدت این شبکه به شمار می رود.

برگزاری کارگاهی در دو حوزه نانو و انرژی تجدید پذیر

ترک نیک بیان کرد: در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه نانو، در حال آماده سازی بستر لازم برای برگزاری سومین کارگاه-کنفرانس بین المللی در حوزه «نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر» در ١٩ آبان ماه جاری هستیم که از ١٣ دانشمند بنام، دعوت به عمل آمده تا تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه این کارگاه همزمان با اعطای سومین دوره جایزه مصطفی است، گفت:این رویداد با همکاری دبیرخانه مصطفی و استپ درحال شکل گیری است.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار