کد خبر: ۲۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سنسور هوشمند اعلام واژگونی خودرو به مراکز پلیس و اورژانس شدند؛ این سنسور امکان ارسال مشخصات جغرافیایی در دورترین نقاط را دارد.
به گزارش آی تابناک : دکتر سعید صلحی وند مدیر یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خصوص سنسور هوشمند اعلام واژگونی خودرو گفت:  ما موفق شدیم در این شرکت سنسوری هوشمند که شامل نرم افزار، سخت افزار، سیستم ردیاب است را طراحی کنیم که به هنگام تصادفات و واژگونی به مراکز تعیین شده اطلاع دهد.

وی با بیان اینکه این سنسور در هرجای خودرو قابل نصب است، گفت: سیستمی که طراحی کرده ایم علاوه بر ردیاب جی پی اس، به هنگام واژگونی خودرو، یک پیام به اورژانس و پلیس ارسال می کند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی این سنسور گفت: همچنین به هنگام تصادفات و یا ضربه به خودرو، پیامکی به واسطه این سنسور به صاحب خودرو و 6 نفر از اعضای خانواده و اقوام نزدیک ارسال می کند.

به گفته صلحی وند دانش فنی این سنسور را به دست آورده ایم و در صددیم آن را تجاری سازی کنیم.

مدیرشرکت دانش بنیان با بیان اینکه چنین سیستمی در کشور طراحی و ساخته نشده است، گفت: به دلیل اینکه برخی از تصادفات در مناطقی رخ می دهد که مشکل آنتن دهی دارد از این رو استفاده از چنین سنسوری می تواند ضروری باشد تا به هنگام حادثه مختصات جغرافیایی خودرو و محل حادثه را اطلاع دهد.

وی با اشاره به ویژگی های سنسور هوشمند اعلام واژگونی خودرو، گفت: زمانی که باتری ردیاب ضعیف شد یک پیامک هشدار به مالک خودرو از سوی این سنسور ارسال می‌شود تا شخص نسبت به تعویض باتری اقدام کند. همچنین ارسال پیام به هنگام افت ولتاژ باتری داخلی دستگاه ردیاب از دیگر ویژگی های این سنسور محسوب می‌شود.

صلحی وند تاکید کرد: ما در صدد هستیم که این محصول را به واسطه یک گروه خودروسازی، تجاری سازی کنیم که تاکنون جلساتی در این راستا داشته ایم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر قرار است تا چند ماه آینده این سنسور را برای ارزیابی و تست به گروه خودروسازی متقاضی ببریم تا بدین واسطه به تولید انبوه برسد.

مدیرشرکت دانش بنیان افزود: مالک خودرو هر جایی که باشد و نیاز به کمک داشته باشد در صورت عدم دسترسی به موبایل می تواند به واسطه دکمه ای از این سنسور، پیامکی حاوی مختصات جغرافیایی خودرو به خانواده و یا شماره‌های تعریف شده از قبل ارسال کند.

صلحی وند ادامه داد: ارسال پیام هشدار واژگونی خودرو هر یک دقیقه یکبار، ارسال پیام هشدار کم بودن شارژ سیم کارت، امکان تعریف شماره سریال خودرو و استعلام آن، دریافت موقعیت توسط پیامک، پیام هشدار سرعت غیرمحاز، پیام هشدار روشن شدن بهنگام پارک به مالک، پیام هشدار ضربه خودرو، پیام هشدار بازشدن دربها از دیگر ویژگی های این سنسور به شمار می رود.

به گزارش مهر، سنسور هوشمند اعلام واژگونی خودرو ثبت اختراع شده است. این محصول در گردهمایی فناورانه استارت آپهای دانش بنیان صنعت خودرو که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد در معرض نمایش قرار گرفت.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار