کد خبر: ۲۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 09
همه ما به خوبی می‌دانیم که دیگر موعد رونمایی از نسخه‌‎های جدید کنسول بازی سونی و مایکروسافت فرا رسیده است.
به گزارش آی تابناک : همه ما به خوبی می‌دانیم که دیگر موعد رونمایی از نسخه‌های جدید کنسول بازی سونی و مایکروسافت فرا رسیده است. پس از کش و قوس‌های فراوان شرکت سونی ساعاتی پیش به صورت رسمی زمان رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 خود را اعلام کرد.

دانستن اینکه نسل بعدی کنسول‌های بازی شرکت‌های سونی و مایکروسافت چه زمانی معرفی و به بازار عرضه می‌شوند بسیار مهم است؛ چرا که در این زمینه ممکن است بسیاری از کاربران قصد خرید کنسول‌های جدید را داشته باشند و باید بدانند که آیا می‌توانند برای خرید کنسول جدید صبر کنند و یا بهتر است نسخه‌های فعلی را از بازار خریداری کنند.

ps5-58.jpg

در این زمینه شرکت سونی ساعاتی پیش با انتشار پستی در وبلاگ رسمی پلی استیشن اعلام کرد که کنسول بازی نسل بعدی خود را در تعطیلات شروع سال نو میلادی 2020 به صورت رسمی معرفی خواهد کرد.

اگرچه سونی به صورت دقیق روز رونمایی از این کنسول را اعلام نکرده ولی می‌توان با تکیه بر بیانیه منتشر شده به این نتیجه برسیم که سونی حداکثر تا 2 ماه دیگر PS5 را به صورت رسمی معرفی کرده و به انتظارات ما پایان خواهد داد.

نکته جالب این است که پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند با توجه به اطلاعات داخلی منتشر شده از شرکت سونی، این کنسول جدید حداقل طی 12 ماه آینده رونمایی نخواهد شد ولی پست امروز وبلاگ پلی‌استیشن نشان داد که نظریه قبلی اشتباه بوده و این شرکت با معرفی PS5 انتظارات چندین ساله کاربران خود برای بازی کردن با کنسولی جدید با امکانات بسیار جذاب عنوان شده را به پایان خواهد رساند.

ps5-59.jpg

در پست وبلاگ پلی استیشن همچنین به این مورد نیز اشاره شده که سونی قصد وارد کردن برخی تغییرات جزئی در کنترلر PS5 را نیز دارد که شامل جایگزین کردن فناوری لرزشی فعلی در این دسته‌های بازی با فیدبک لرزشی جدیدی را دارد که تا کاربران بتوانند بیشتر با فضای بازی عجین شده و لذت بیشتری را تجربه کنند.

تغییر دومی هم در این دسته ایجاد خواهد شد و سونی علاقه‌مند است آن را adaptive triggers بنامد مربوط به دکمه‌های L2/R2 است. با عرضه نسل جدید دسته‌های بازی، سونی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مقاومت در برابر محرک ها را برنامه‌ریزی کرده و در موقعیت های خاص احساس واقعی‌تری به بازی و فضای آن دهند.

شاید ملموس‌ترین مثال برای این حالت در بازی‌هایی که شرایط بازی سخت‌تری دارند مانند بازی‌های رالی در مناطق کوهستانی باشد که در آن میزان شتاب اعمالی برای عبور از موانع در شیب سطوح کوهستانی بسیار کمتر از نیروی وارد شده است.

در نظر داشته باشید که معمولاً دو شرکت سونی و مایکروسافت کنسول‌های خود را با زمانبندی نزدیک به هم عرضه می‌کنند و باید این انتظار را داشته باشیم که مایکروسافت نیز کنسول نسل بعدی ایکس باکس را در زمانی نزدیک به PS5 و تا پایان سال جاری میلادی معرفی کند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار