کد خبر: ۲۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
احتمالاً می دانید پردازنده‌های نسل نهمی F و KF اینتل فاقد پردازنده گرافیکی مجتمع هستند اما قیمت آنها تفاوتی با مدل معمولی ندارد. خبر خوب اینکه امروز بالاخره اینتل قیمت مدل‌های F و KF را کاهش داد.
به گزارش آی تابناک : مطمئناً نداشتن پردازنده گرافیکی مجتمع یک مزیت نیست و به همین دلیل خریداران انتظار داشتند مدل‌های F و KF ارزان‌تر از مدل‌های معمولی باشند. با این حال اینتل آنها را با همان قیمت مدل‌های معمولی روانه بازار کرد که انتقادها را بر انگیخت. حالا با گذشت چند ماه، این کمپانی قیمت مدل‌های F و KF را تا 25 دلار کاهش داده است.

احتمالاً این نشانه دیگری از فشارهای ناشی از پردازنده‌های Ryzen 3000 رقیب باشد. در هر صورت یک اتفاق مثبت و به نفع خریداران است.

در روزهایی که اینتل با کمبود شدید پردازنده‌های 14 نانومتری خود روبرو بود و نمی‌توانست نیاز بازار را تأمین می‌کند، راه بسیار خلاقانه‌ای برای کاستن از شدت آن پیدا کرد. همواره بخش قابل توجه ای از قطعه‌های سیلیکونی تولید شده در بخش پردازنده گرافیکی مجتمع معیوب هستند اما این بار اینتل به جای دور ریختن آنها، پردازنده گرافیکی مجتمع را غیر فعال کرد و آنها را تحت سری F روانه بازار کرد. جالب اینکه پردازنده های با پسوند F نه تنها هیچ گونه مزیتی نداشتند، بلکه قیمت آنها با مدل اصلی یکسان بود.

بسیاری پیش بینی می‌کردند وقتی همان مدل با پردازنده گرافیکی مجتمع و قیمت یکسان در دسترس باشد، کسی سراغ مدل‌های F نمی‌رود اما خیلی زود مشخص شد وقتی خریداران به نمونه اصلی دسترسی نداشته باشند، به خرید مدل‌های F تن می‌دهند. با این کار اینتل توانست بدون افزایش ظرفیت تولید یا کاهش قیمت‌ها در تلاش برای منصرف کردن خریداران از تهیه پردازنده‌های Ryzen رقیب، بخش قابل توجه ای از مشتریان خود را حفظ کند.

خرید یک محصول ناقص با همان قیمت نمونه کامل، شاید غیر عقلانی به نظر برسد اما چندی قبل یکی از مدیران ارشد بخش فروش و بازار یابی اینتل اعلام کرد پردازنده‌های سری F بیش از 10 درصد فروش این کمپانی به فروشندگان سیستم‌های آماده را به خود اختصاص داده‌اند. احتمالاً سری F بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون مدل‌های Pentium است در روزهای اوج کمبود، به داد اینتل رسیدند. با این حال دور از انتظار نیست اینتل به روش‌های دیگری هم توانسته باشد فروشندگان را برای خرید سری F تطمیع کند.

به گفته Jason Kimrey از اینتل، آنها قصد ندارند با پایان مشکل کمبود موجودی، عرضه پردازنده‌های سری F را متوقف کنند و به این کار ادامه می‌دهند. از آنجایی که پردازنده‌های سری F با قطعه‌های سیلیکونی معیوب ساخته می‌شوند، عرضه آنها از هر نظر به نفع اینتل تمام می‌شود. تنها مسئله موجود، رفتار خریداران است.

9thGen.JPG

جدول بالا قیمت نسل نهم از پردازنده‌های Core اینتل یا همان Coffee Lake-R را نشان می‌دهد و قیمت‌های جدید به رنگ سبز نشان داده شده‌اند. با این حال هنوز قیمت مدل‌های غیر F و KF بدون تغییر باقی مانده است.

قیمت‌های جدید اینتل از همین امروز معتبر هستند اما ممکن است قدری طول بکشد تا در بازار نیز اعمال شود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار