کد خبر: ۲۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
احتمالاً از جنجال اخیر درباره فرکانس بوست پردازنده‌های AMD با خبر هستید. برخی بررسی‌ها نشان داد فرکانس بوست نسل سوم از پردازنده‌های Ryzen اندکی پایین‌تر از مقادیر اعلام شده است و همین کافی بود تا AMD زیر بمباران خبرهای منفی قرار بگیرد.
به گزارش آی تابناک : احتمالاً از جنجال اخیر درباره فرکانس بوست پردازنده‌های AMD با خبر هستید. برخی بررسی‌ها نشان داد فرکانس بوست نسل سوم از پردازنده‌های Ryzen اندکی پایین‌تر از مقادیر اعلام شده است و همین کافی بود تا AMD زیر بمباران خبرهای منفی قرار بگیرد. حالا بخش بازاریابی اینتل رسماً از این موضوع به نفع خود بهره برداری کرده است.

امروز اینتل نسل دهم از پردازنده‌های ورک استیشن Core X HEDT را با 10 تا 18 هسته پردازشی و قیمت 590 تا 978 دلار معرفی کرد. این پردازنده‌ها بر پایه قطعه سیلیکونی 14 نانومتری Cascade Lake-X هستند که کارایی IPC دقیقاً مشابه Skylake عرضه شده در سال 2015 است. البته اینتل تعداد هسته‌های پردازشی را افزایش داده و حالا تقریباً دو برابر هسته بیشتری به ازای قیمت ارائه می‌کند.

همچنین اینتل قابلیت‌های تازه‌ای چون DLBoostرا برای یادگیری ماشین، چند دستور العمل AVX-512 و الگوریتم ارتقا یافته Turbo Boost Max 3.0 را اضافه کرده است. فرکانس‌ها نیز نسبت به نسل قبل به طرز چشمگیری افزایش یافته‌اند.

xOQyfwzmIyjX5Qrg.jpg

اما امروز اینتل در معرفی پردازنده‌های جدید خود بر روی «پایداری» به عنوان یکی از نقاط قوت آنها دست گذاشته و تلاش کرده آن را مقابل پردازنده‌های AMD قرار بدهد. این در حالی است که اساساً فرکانس بوست هیچ گونه ارتباطی با پایداری ندارد و اینتل تلاش می‌کند دو موضوع غیر مرتبط را به یکدیگر ارتباط بدهد.

هرچند AMD به خاطر ناتوانی برخی پردازنده‌ها و مادربردها در رسیدن به فرکانس بوست اسمی با انتقاد روبرو شد، اما در نهایت با انتشار یک آپدیت AGESA، این مشکل را برطرف کرد.

حالا باید منتظر نسل سوم از پردازنده‌های Ryzen Threadripper ماند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار