کد خبر: ۲۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
بر اساس گزارش‌هایی که شرکت آواست منتشر کرده است، کاربران گوشی‌های اندرویدی، بیش از ۲۲ درصد عکس‌های گوشی آن‌ها شامل عکس‌های بی‌کیفیت یا تکراری می‌شود.
به گزارش آی تابناک : آواست با استفاده از برنامه Avast Cleanup توانسته بیش از ۶ میلیون گوشی اندرویدی و ۳ میلیارد عکس را اسکن کند. به گفته این کمپانی، ۱۶ درصد از کل عکس‌های تحلیل شده، یا تکراری بوده‌اند یا چیزی مشابه به آن در گالری کاربر وجود داشته است. این شرکت احتمال می‌دهد که کاربران به صورت اتفاقی در حالت Burst عکاسی کرده‌اند.

در ادامه گزارش‌های این کمپانی آمده است که، ۶ درصد از عکس‌های گرفته شده توسط کاربران، شرایط نوری بسیار بد، نوردهی بالا یا عکس های کاملا تاریک بوده‌اند که توسط کاربران به عنوان عکس‌های بی‌کیفیت شناخته می‌شوند. در کل، ۲۲ درصد از تمامی عکس‌های موجود در گالری هر کاربر اندرویدی، شامل عکس‌هایی با شرایط بالا می‌شود که حافظه داخلی گوشی‌ها را هدر می دهند.

آواست

با وجود این که تعداد عکس‌های ذخیره شده در گوشی کاربران به میزان حافظه داخلی گوشی‌ها وابسته است، اما آواست می گوید که هر کاربر به صورت میانگین ۹۵۲ عکس در گوشی خود دارد که از این تعداد، ۱۵۴ عکس تکراری و ۵۸ عکس بی‌کیفیت در گالری هر شخص ذخیره شده است.

این کمپانی با تخصیص دادن ۳ مگابایت به ازای هر عکس، به این نتیجه رسیده است که هر کاربر تقریبا ۶۳۶ مگابایت از حافظه داخلی گوشی را هدر داده است. این مقدار در رابطه با گوشی‌های جدید که قابلیت عکس‌برداری با رزولوشن‌های بالا و فرمت HDR را دارند بیشتر هم می‌شود. بر اساس نتایج آواست، هر عکس این گوشی‌ها چیزی نزدیک به ۱۲ مگابایت حجم دارند، که در مجموع حدود ۲ گیگابایت فضای ارزشمند گوشی را اشغال کرده‌اند.

آواست

لیست کشور‌هایی که بیشترین میزان هدر روی حافظه داخلی گوشی را دارند

علاوه بر این حتی اگر کاربران به کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط گوشی هوشمندشان اهمیت بدهند، باز هم برنامه‌هایی مثل واتساپ هستند تا حافظه گوشی را پر کنند. تنظیمات پیش‌فرض این برنامه به گونه‌ای است که تمام عکس‌های دریافتی کاربران را داخل گالری ذخیره می‌کند و بسیاری از کاربران تنها تصور می‌کنند در حال مشاهده عکس هستند و نمی‌دانند عکس مذکور به صورت خودکار داخل گوشی ذخیره می‌شود.

آواست می‌گوید که به صورت میانگین هر کاربر ۲۹۲ عکس اینچنینی را در گوشی خود دارد. دلیل دیگری که حافظه داخلی گوشی کاربران پر شود، تعداد زیاد اسکرین‌شات‌هاست. طبق گفته‌های آواست، اکثر کاربران فراموش می‌کنند که اسکرین‌شات‌های خود را پاک کنند و تقریبا حدود ۸۶ عکس بدرد نخور در گوشی خود نگه می‌دارند. این کمپانی می‌گوید اگر گوشی شما رزولوشن بالاتری داشته باشد، آن وقت کیفیت اسکرین‌شات‌ها نیز بالاتر رفته و در نهایت فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

با توجه به نتایج آواست، بهتر است سری به گالری گوشی خود بزنید و عکس‌های اضافی و تکراری خود را پاک کنید. با این کار شاید چیزی بین ۶۰۰ مگابایت تا ۲ گیگابایت فضا آزاد کردید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار