کد خبر: ۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 07
رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت تأمین ارتباطات در ایام اربعین امسال توسط اپراتورها نیازی به استفاده از بالن ارتباطی فضایی در مرزهای کشور نیست.
به گزارش آی تابناک : رحیم احسانی امروز دوشنبه در نشست خبری پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه تاکنون از سوی کمیته تأمین ارتباطات اربعین، استفاده از بالن فضایی مدیریت بحران برای ارتباط دهی به زائران اربعین تکلیف نشده است، گفت: بالن فضایی برای مدیریت بحران کاربرد دارد و در صورتی که ظرفیت ارتباطات در منطقه تأمین باشد نیازی به استفاده از این بالن وجود ندارد.

وی افزود: امسال در مسیر حرکت زوار اربعین، ارائه خدمات از سوی اپراتورها با ظرفیت بالایی دیده شده است و فعلاً نیازی به بالن ارتباطی فضایی وجود ندارد.

رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته در مسیر حرکت زوار اربعین، بالن فضایی، نتایج تست های خوبی داشته است، گفت: هم اکنون نیز برای ارتباط رسانی در ایام اربعین آماده هستیم و اگر نیاز به عملیاتی وجود داشت این سامانه را در مرز مهران یا خسروی آماده خواهیم کرد.

احسانی تصریح کرد: مأموریت بالن فضایی ارائه خدمات در زمان شرایط بحرانی است که می تواند خدمات مخابراتی را از طریق وای فای و ال سی ای و تقویت آنتن های بی سیم و پایش محیط انجام دهد. استفاده از این بالن برای آزمایش های زیر مداری ماهواره نیز قابلیت عملیاتی شدن دارد که به زودی آن را در مرکز فضایی ماهدشت امتحان خواهیم کرد.

در این زمینه حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز گفت:  پژوهشگاه فضایی ایران دستاورد خود در زمینه بالن ارتباطی را چند سال متوالی در مرز مهران ارائه کرد اما امسال با توجه به اینکه اپراتورهای مخابراتی ظرفیت های ویژه ای برای خدمات رسانی به زوار تأمین کرده اند نیازی به ارسال بالن به مرز مهران وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که با توجه به ظرفیت های تأمین شده، مشکلی به لحاظ ارائه خدمات ارتباطی در مرز کشور وجود نداشته باشد اما در صورتی که از سوی کمیته ارتباطات اربعین اعلام نیاز شود ما امکان استقرار بالن را در مرز کشور خواهیم داشت.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار