کد خبر: ۲۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 07
2 فضانورد راهپیمایی ۷ ساعته برای جایگزین کردن باتری های قدیمی ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند. این نخستین مورد از ۵ راهپیمایی برنامه ریزی شده برای ارتقای سیستم برق ایستگاه است.
به گزارش آی تابناک : شب گذشته دو فضانورد ناسا طی یک راهپیمایی فضایی سعی کردند باتری های خارج از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) را جایگزین کنند. 

 در مجموع ۵ راهپیمایی برای ارتقای سیستم برق این آزمایشگاه فضایی در نظر گرفته شده و این نخستین راهپیمایی فضایی در این زمینه است. طی این عملیات کریستینا کوخ و اندرو موران به مدت ۷ ساعت و یک دقیقه در فضا فعالیت کردند. 

ایستگاه فضایی بین المللی دارای ۸ آرایه خورشیدی بزرگ است. این آرایه ها برق مورد نیاز ایستگاه را با جمع آوری انرژی خورشیدی و شارژ یک مخزن متشکل از چهار باتری تامین می کنند. این باتری ها در انتهای آرایه ها قرار گرفته اند.

کوخ و مورگان دو باتری قدیمی نیکل- هیدروژنی را با باتری های جدید لیتیوم یونی جایگزین کردند. این باتری های جدید همراه کپسول ژاپنی HTV-8  در ۲۸ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شدند.  باتری های لیتیوم یونی جدید قدرتمندتر هستند و می توانند به اندازه دو باتری نیکل- هیدروژنی شارژ ذخیره کنند. 

هر باتری تقریبا به اندازه نصف یک یخچال و در ابعاد ۱۰۱ در ۹۴ سانتیمتر با ارتفاع ۴۸ سانتیمتر است.  وزن باتری های قدیمی ۱۶۵ کیلوگرم بوده است اما باتری های جایگزین جدید ۱۹۴ کیلوگرم هستند.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار