کد خبر: ۲۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 07
اگر بازی سازها یا فیلم سازان قصد تولید محتوا از ماه را داشته باشند تنها باید به تصاویر ماهواره ای که تاکنون ثبت شده اکتفا کنند.
به گزارش آی تابناک : اگر بازی سازها یا فیلم سازان قصد تولید محتوا از ماه را داشته باشند تنها باید به تصاویر ماهواره ای که تاکنون ثبت شده اکتفا کنند. اما ناسا قصد دارد کار تولید کنندگان محتوا را ساده تر کند. به این منظور مجموعه ای از تصاویر جدید را منتشر کرده که به تولید کنندگان محتوا امکان ساخت نقشه های سه بعدی با جزئیات از ماه را می دهد.

کیت CGI (گرافیک کامپیوتری) که توسط مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا تولید شده شامل تصاویر عمق داری هستند که اطلاعات آنها توسط مدارگرد شناسایی ماه (LRO) جمع آوری شده. LRO برای بیش از یک دهه است که به دور ماه گردش می کند و به تهیه تصاویر و سنجش سطح می پردازد.

این فضاپیما از یک دوربین با کیفیت بهره می برد که قادر به تصویر برداری چند طیفی است. در هر بار تصویر برداری تنها اطلاعات مرتبط با بخش کوچکی از ماه ثبت شده اما به مرور با تغییر مسیر گردش، تقریباً تمامی مناطق قابل مشاهده ماه قابل تصویر برداری بوده اند. با این حال از برخی مناطق ماه که در سایه هستند حتی با گذر چند هزار باره هم تصاویری ثبت نشده است.

اما تصویر برداری تنها بخشی از این پروژه بوده؛ چرا که برای باز تولید سطح، نیاز به اطلاعات توپولوژی سطحی نیز هست. این اطلاعات توسط ارتفاع سنج لیزری LRO جمع آوری شده و با استفاده از این روش، محاسبه ارتفاع، با دقت نیم متر امکان پذیر بوده. حتی تفاوت های بین یک ساختار صخره ای با یک سطح نرم مشخص شده است.

ماه سه بعدی

در نهایت اطلاعات در کنار هم قرار گرفته اند تا یک نقشه جابجایی تولید شود؛ نقشه ای مشابه با نقشه ای توپوگرافیک که در آن به جای تغییرات در ارتفاع، رنگ ها عوض می شوند. در نهایت این نقشه روی یک نقشه توپوگرافیک قرار داده شده و با پیاده کردن آن روی یک کره، تصویر مجازی نهایی (تصویر بالا) تولید شده است.

تصور کنید کاوش در ماه با این جزئیات در یک بازی اول شخص یا حتی نبرد بین دو فضاپیما در سطح ماه چه قدر می تواند هیجان انگیز باشد.

کیت CGI ماه را می توانید به رایگان از اینجا دانلود کنید.


منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار