کد خبر: ۲۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06

چه کار کنیم تا در قطار حوصله‌مان سر نرود؟سفر با قطار همیشه هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. راحتی و ایمنی زیاد مسافرت با قطار، حتی مسافران سخت‌گیر را نیز راضی خواهد کرد. بنابراین بدون هیچ نگرانی از این بابت، خرید بلیط قطار را انجام داده و خود را برای مسافرتی فراموش‌نشدنی با قطار آماده کنید.

یکی از تفاوت‌هایی که مسافرت با قطار به دیگر روش‌های مسافرتی دارد، آزادی عمل و راحتی مسافران است. این آزادی عمل می‌تواند به آنها کمک کند تا در طول سفر با روش‌های متفاوتی خودشان را سرگرم کنند. روش‌های زیر به شما کمک خواهد کرد تا در سفر آینده‌تان با قطار بتوانید خودتان را سرگرم کرده تا حوصله‌تان سر نرود.

 

کتاب موردعلاقه‌تان را همراه داشته باشید

یکی از بهترین روش‌ها برای لذت‌بردن از سفر، همراه بودن با شخص خاصی مانند دوست صمیمی‌تان یا همسر و والدین‌تان است. اما اگر باز هم امکان سفر با آنها را نداشتید، قطعا یک کتاب خوب، می‌تواند سفرتان را لذت‌بخش‌تر کند.

مسافرت با قطار مانند مانند مسافرت با اتوبوس، پر سروصدا نیست. در قطار می‌توانید در یک محیط آرام بدون اینکه نگران پیچ‌های جاده باشید، مشغول خواندن کتاب موردعلاقه‌تان شوید.

 

گرفتن عکس

چه کار کنیم تا در قطار حوصله‌مان سر نرود؟

اگر از آن دست افرادی هستید که به مطالعه علاقه‌مند نیستید، عکاسی یا فیلم‌برداری با دوربین یا گوشی هوشمندتان از مناظر می‌تواند سرگرمی خوبی برایتان باشد. اینکه از طبیعت و مناظر عکس بگیرید یا از مردم، به شما و علایق عکاسی‌تان بستگی دارد. در واقع با خرید بلیط قطار می‌توانید از تماشای مسیر لذت ببرید و مانند سفر هوایی، تنها منظره پیش روی شما توده‌ای ابر نیست.

 

نقاشی بکشید

نقاشی کشیدن در محیط آرام و راحت قطار می‌تواند یک کار بسیار آرام‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. البته اگر نقاشی، جزو علاقه مندی‌هایتان باشد. از هر چیزی می‌توانید برای کشیدن نقاشی، ایده بگیرید.

 

خلاقیت‌تان را به کار بگیرید

سفرهای طولانی با قطار، بهترین فرصت برای شکوفاکردن علاقه‌مندی‌هایتان است. شاید علاقه‌مند به نوشتن باشید، شاید هم عاشق یادگرفتن یک زبان جدید. هر چیزی که فکر می‌کنید به آن علاقه‌مند هستید، می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن وقت‌تان تا رسیدن به مقصد باشد.

 

چیزهای جدید یاد بگیرید

چه کار کنیم تا در قطار حوصله‌مان سر نرود؟

سرگرمی دیگری که می‌توانید در طول سفرتان با قطار تجربه کنید، یادگرفتن چیزهای جدید است. آیا تا به حال به فکری یادگیری زبان موردعلاقه‌تان بوده‌اید؟ خب از مسافرت با قطار شروع کنید. یک برنامه مخصوص یادگیری آن زبان را روی موبایل‌تان نصب کرده و در طول سفر، یادگیری یک زبان تازه را شروع کنید.

فیلم ببینید، بازی کنید

دیدن فیلم و سریال در قطار با لپ‌تاپ‌ تان یا گوشی هوشمندتان، برای کسانی که عاشق فیلم هستند، قطعا بسیار دلچسب خواهد بود. اگر مدت‌هاست که دنبال فرصتی برای تماشای فیلم موردعلاقه‌تان هستید، مسافرت با قطار بهترین فرصت برای انجام این کار است.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند سرگرمی خوبی برایتان باشد، بازی‌های ویدئویی یا بازی‌های گوشی‌های هوشمند است.

 

با افراد جدید آشنا شوید

قطار یکی از بهترین وسیله‌ها برای مسافرتی راحت با دیگر مسافران است، خصوصا اگر هنگام خرید بلیط قطار نوع کوپه‌ای را انتخاب کرده باشید. می‌توانید با افراد کوپه بیشتر آشنا شوید. هم صحبت‌شدن با افراد جدید همیشه لذت‌بخش خواهد بود. این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهید.

استراحت کنید

اگر از آن دسته افراد پرمشغله‌ای هستید که زمانی برای استراحت ندارید، سفر با قطار فرصت مناسبی برای شماست. برای اینکه راحت‌تر استراحت کنید، می‌توانید هنگام خرید بلیط قطار گزینه کوپه اختصاصی را انتخاب کنید.

 

مواظب خودتان باشید

یک روش دیگر برای پرهیز از حوصله سررفتن در قطار، استراحت و توجه به خودتان است. می‌توانید از این فضای آرام و دلچسب برای نوشیدن آب، دیدن مناظر، انجام حرکات کششی و یا کمی پیاده‌روی در قطار استفاده کنید.  بعضی از مسافران از فرصت استفاده کرده و وقت‌شان را با کارهایی نظیر مدیتشن، آرام‌سازی ذهنی و دیگر کارهایی که برای‌شان مفید است، پر می‌کنند.

 

به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید

بعد از اینکه خرید بلیط قطار را به پایان رساندید، لیستی از آهنگ‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستید را به گوشی یا دستگاه پخش موسیقی‌تان منتقل کنید. گوش‌دادن به موسیقی در سفر با قطار، می‌تواند بسیار آرام‌بخش باشد.

علاوه بر این می‌توانید در طول سفر به پادکست‌های آموزشی یا ویدئوهای آرام‌بخشی مانند ویدئو‌های ASMR گوش دهید.

 

بازی‌های رومیزی

بازی‌های رومیزی یکی از بهترین نوع بازی‌ها برای پیشگیری از بی‌حوصلگی است. اگر خانوادگی سفر می‌کنید، حتما یک بازی رومیزی مناسب تمامی اعضای خانواده را همراه‌تان داشته باشید. بازی‌هایی مانند منچ، شطرنج و دیگر بازی‌های مشهور رومیزی در فضای آرام و راحت قطار می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند.

 

سفر با قطار همیشه یکی از راحت‌ترین روش‌های مسافرتی است. راحتی و ایمنی که قطار برای مسافران فراهم می‌آورد، به آنها این فرصت را می‌دهد تا بهتر بتوانند برای سرگرمی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

استفاده از راه‌کارهای بالا، به شما کمک می‌کند تا هرچه بیشتر سفرتان خاطره‌ا‌نگیز و البته فراموش‌نشدنی باشد. بنابراین بعد از خرید بلیط قطار، از بین راه‌کارهای پیشنهادی بالا، چند مورد را که موردعلاقه‌تان بود، انتخاب کرده تا در طول سفرتان بتوانید از آنها استفاده کرده و هم سرگرم شوید و هم اینکه حوصله‌تان سر نرود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار