کد خبر: ۲۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
مایکروسافت در ویندوز ۱۰ ایکس با حذف کاشی های زنده، منو استارت جدیدی را معرفی کرده است.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت در حال ایجاد تغییرات بزرگ در منو استارت ویندوز ۱۰ ایکس است. این شرکت به‌تازگی ویندوز ۱۰ ایکس، نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ را رونمایی کرده است که برای اجرای روی دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دوگانه و تاشو، از جمله سرفیس نئو و دوئو طراحی شده که در آینده به بازار عرضه می‌شوند.

ردموندی‌ها تغییرات زیادی برای کارایی بیشتر این سیستم‌عامل در محیط لمسی انجام داده‌اند؛ اما شاید تغییر منو استارت مشهودترین آن‌ها باشد. مایکروسافت با کنارگذاشتن کاشی‌های زنده و نمادهای متحرک دوران ویندوز‌فون، در حال حرکت به‌سمت ظاهری ساده‌تر است. منو استارت ویندوز ۱۰ ایکس شامل فهرستی از اسناد اخیر و برنامه‌هایی است که می‌توانید در آنجا پین کنید.

ویندوز 10x / windows 10x

مشاهده‌ی منو استارت جدید در این سیستم‌عامل تعجب‌آور نیست‌؛ زیرا ردموندی‌ها به‌طور اتفاقی این تغییر منو استارت را در اوایل سال جاری و پس از توزیع نسخه‌ی داخلی ویندوز ۱۰ به‌اشتباه فاش کردند.

کاشی‌های زنده در اصل متعلق به ویندوزفون بود که مایکروسافت بعدها آن را به ویندوز ۸ اضافه کرد. این اقدام برای ترغیب توسعه‌دهندگان بود که نرم‌افزارهایی با استفاده از کاشی‌های زنده خلق کنند و اطلاعات بیشتری با بهره‌گیری از کاشی‌های زنده نمایش دهند. درواقع، کاشی‌های زنده برای نمایش اطلاعات بیشتر ایجاد شده بودند تا کاربران برای دریافت اطلاعات لازم هربار به اجرای نرم‌افزار نیاز نداشته باشند. با تمام این‌ها، ویژگی مذکور کارایی مناسبی در منو استارت ویندوز ۱۰ ندارد و اکثر برنامه‌ها به‌طور کامل از کاشی‌های متحرک پشتیبانی نمی‌کند.

هنوز مشخص نیست در به‌روزرسانی جدید، نسخه‌ی معمولی ویندوز ۱۰ نیز تغییراتی در منو استارت تجربه خواهد کرد یا خیر؛ اما واضح است مایکروسافت کاشی‌های زنده را جزئی از آینده‌ی این سیستم‌عامل نمی‌داند.

آیا مایکروسافت کاشی‌های زنده را از ویندوز ۱۰ حذف می‌کند؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار