کد خبر: ۲۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 01
شرکت سامسونگ در سال 2013 پرچمدار گلکسی اس 4 را به بازار عرضه کرد و برای تبلیغ این محصول نتایج بنچمارک‌ها آن را منتشر کرده بود. اما پس از مدتی مشخص شد که سامسونگ در بنچمارک‌های Galaxy S4 تقلب کرده و این موضوع موجب تشکیل پرونده‌ای علیه این شرکت کره‌ای شد.
به گزارش آی تابناک : حال با گذشت نزدیک به شش سال از این دادخواست، سامسونگ در توافقی اعلام کرده است که قصد دارد تا مبلغ 10 دلار را به خریداران گلکسی اس 4 به عنوان غرامت پرداخت کند. بر اساس گزارشات منتشر شده، سامسونگ کُد منبعی را با هدف شناسایی اجرا شدن برنامه‌های بنچمارک بر روی پرچمدار گلکسی اس 4 قرار داده بود.

در همین راستا زمانی که برنامه‌های بنچمارک بر روی گلکسی اس 4 اجرا می‌شدند، این گوشی به شکل خودکار توان سخت افزار را با بالا بردن سرعت فرکانس پردازنده افزایش می‌داد و در نتیجه نتیجه بهتری را در بنچمارک‌ها نسبت به رقبا به ثبت می‌رساند، در حالی که سرعت و کارایی واقعی گوشی در زمان اجرای بازی و برنامه‌ها بسیار متفاوت از بنچمارک‌ها بود.

تقلب نرم‌افزاری سامسونگ در سال 2014 مشخص شد اما سامسونگ زیر بار اتهامات وارده نمی‌رفت و در نهایت این موضوع به شکل عمومی مطرح شد و پرونده قضایی عمومی با هدف شکایت از سامسونگ برای تبلیغات دروغ با هدف گمراهی کاربران و رسانه‌ها تشکیل شد.

در 5 سال گذشته سامسونگ به شکل مداوم در مقابل این دادخواست مقاومت می‌کرد و همچنان بر غیر واقعی بودن این موضوع پا فشاری می‌کرد، اما پس از مدتی سامسونگ متوجه شد که با این کار اعتماد کاربران خود را از دست می‌دهد. حال به تازگی سامسونگ اتهامات وارده در خصوص دست‌کاری نرم افزاری گلکسی اس 4 را قبول کرده و در بیانیه‌ای به کاربران خود اطمینان داده است که گوشی‌های هوشمند، به خصوص پرچمداران جدید این شرکت از ترفند‌های ویژه برای تشخیص برنامه‌های بنچمارک استفاده نمی‌کنند.

سامسونگ اعلام کرده است که به زودی از طریق آدرس ایمیل یا اطلاعات ثبت شده با خریداران پرچمدار قدیمی گلکسی اس 4 تماس می‌گیرد و مبلغ 10 دلار را به عنوان خسارت به خریداران این گوشی هوشمند پرداخت می‌کند. البته این غرامت فقط شامل کشورهایی می‌شود که نمایندگی‌های سامسونگ به صورت رسمی در آن‌ها فعالیت دارند و شامل کاربران ایرانی نمی‌شود.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار