کد خبر: ۲۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 01
ظاهراً بر خلاف بازار داخلی ایران، فروش سخت افزارهای گران قیمت مخصوص بازی، لپ تاپ‌های گیمینگ و کامپیوترهای آماده مخصوص بازی، رشد قابل توجهی را پس از توقف در سال 2018 نشان می‌دهند. تعداد گیمرها رو به افزایش بوده و جهان به دنبال تغییر و به‌روزرسانی در حال حرکت است.
به گزارش آی تابناک : طبق گزارش‌های جدید International Data Corporation (IDC)، آخرین داده‌ها از بازار جهانی در پایان سه ماهه دوم سال 2019، حاکی از افزایش تقاضا در بازارها است. محموله‌های جهانی اعم از انواع لپ تاپ‌های گیمینگ، کامپیوترهای دسکتاپ و مانیتورهای گیمینگ در فصل دوم سال 2019 به 10.4 میلیون دستگاه رسیده است که این مقدار 16.5 درصد به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

با وجود کمبود CPUهای اینتل (در حوزه دسکتاپ و لپ تاپ) و کمبود تراشه‌های 7 نانومتری AMD در مدل‌های پرچمدار، بازار سخت افزارهای گیمینگ همچنان به رشد خود ادامه داده و ظاهراً این کمبودی موجودی هم نتوانسته است از سرعت این رشد بکاهد. نوت بوک‌های مخصوص بازی همچنان بیشترین رشد را در بین تمامی محصولات سخت افزاری گیمینگ تجربه کرده‌اند. در سه ماهه دوم سال 2019 فروش لپ تاپ‌های گیمینگ تا 12.7 درصد به نسبت مدت زمان مشابه در سال 2018، افزایش یافته است.

GAMING-PC-02.png

 

از جمله دلایل این رشد، معرفی سری جدید پردازنده‌های Intel Core H و کارت‌های گرافیک GeForce RTX 20 با قابلیت Raytracing بوده است. دومین دلیل افزایش تقاضا در بازار نوت بوک‌های مخصوص بازی، تنوع مدل و به طبع قیمت گذاری این محصولات است. کاربران با خرید یک نوت بوک مجهز به کارت گرافیک RTX 2060 هم می‌توانند Raytracing را با قیمت‌های به مراتب کمتر تجربه کنند. افزایش تولید تراشه‌های گرافیکی (GPU) توسط AMD و NVIDIA، کنترل قیمت و تنوع بالای مدل‌ها، تضمینی بر فروش بالای کارت‌های گرافیک در سال 2019 است.

همچنین اینتل با احداث خطوط تولید بیشتر در سراسر جهان، کمبود تراشه‌های خود را به حداقل رسانده و از این رو یک گام بزرگ را در سال 2019 برداشته است. در اواخر سال 2018، کمبود پردازنده‌های اینتل مشکلاتی را برای شرکای تجاری و حتی مصرف کنندگان به وجود آورده بود. در کنار تمام این موارد، یک نگرانی دیگر هم باعث افزایش فروش سخت افزارهای گران قیمت و مخصوص بازی شده است.

GAMING-PC-01.jpg

نگرانی از بابت اعمال تعرفه‌های آمریکا بر کالای الکترونیکی وارد شده از کشور چین، برخی از کاربران را به خرید زودهنگام واداشته و آنها از ترس افزایش قیمت نسبی در پی جنگ تجاری مابین ایالات متحده و چین، اقدام به خرید محصولات سخت افزاری خود کرده‌اند. در نهایت افزایش فروش مانیتورهای گیمینگ نیز مسئله‌ای مهم و برجسته در این گزارش است.

پیش‌بینی می‌شود که در سال 2019، شاهد افزایش فروش این محصولات تا 9.6 درصد به نسبت سال 2018 باشیم. البته در سال 2020 و با ورود کنسول‌های بازی نسل نهم مانند پلی استیشن 5، قطعاً شاهد گزارش‌های بسیار متفاوتی خواهیم بود. با وجود این آمار، بازار داخلی ایران به دلیل افزایش قیمت‌های چشمگیر و واردات دشوار سخت افزارها، این قطعات جذاب را از دسترس بسیاری از ما دور نگاه داشته‌اند.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار