کد خبر: ۲۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
"ایلان ماسک" که چند روز پیش تصاویری از موشک استارشیپ را منتشر کرده بود، بالاخره از نسخه نهایی آن رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک : ایلان ماسک رئیس شرکت اسپیس‌ایکس شب گذشته از فضاپیمای استارشیپ که توسط آن قصد ارسال انسان به ماه و مریخ را دارد رونمایی کرد.

دو شب پیش "ایلان ماسک" رئیس شرکت "اسپیس ایکس" طی کنفرانسی در مرکز تاسیسات اسپیس ایکس در منطقه بوکاچیکا تگزاس جزئیات موشک فضایی استارشیپ و زمان پرتاب آن به مدار زمین را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک طی کنفرانس خود اعلام کرد، موشک استارشیپ می‌تواند ظرف شش ماه آینده به مدار زمین پرتاب شود.

 ایلان ماسک طی این رویداد گفت: من فکر می‌کنم ما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک شرکت خاص انجام دهیم و از حالا نیز باید این کار را انجام دهیم.

ماسک معتقد است که انسان می‌تواند و باید به یک گونه "بین سیاره ای" تبدیل شود. وی بر این باور است فضاپیمای جدید او می‌تواند به دستیابی به آن هدف والا کمک کند. وی شب گذشته درباره موشک استارشیپ که می‌تواند روزی انسان‌ها را به مریخ ببرد، توضیحاتی داد. وی طی این رویداد درباره استارشیپ توضیحاتی داد اما در ادامه گفت طی ماه‌های آینده درباره این موشک بیشتر در توئیتر خود توضیحاتی خواهد داد.

تاکنون وسیله نقلیه آزمایشی "استارهاپر"(Starhopper) که در واقع پیش درآمدی بر پرتاب موشک غول آسای "استارشیپ" است، دو پرواز با ارتفاع کم را با یک موتور رپتور انجام داده است. هدف بعدی این است که نمونه اولیه موتورهای سه گانه Mk۱ را از سطح زمین پرتاب کنیم. آنها احتما می‌دهند Mk۱ تا ارتفاعی حدود ۱۲ مایل(۲۰ کیلومتری) به بالا رود. نمونه دوم(Mk۲) در تاسیسات اسپیس ایکس در فلوریدا در حال ساخت است.

این شرکت در حال ساخت "Mk۱" در بوکا چیکا و "Mk۲" در ساحل فلوریدا است. Mk۱ و Mk۲ حداقل مجهز به سه موتور رپتور خواهند شد. آزمایش این نمونه‌های اولیه راه را برای پروازهای عملیاتی استارشیپ که قرار است از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود، هموار می‌کند.

 ماسک گفت که ساخت نمونه Mk۳ نیز ماه آینده در بوکا چیکا  آغاز خواهد شد و اگر همه موارد خوب پیش رود می‌توان انتظار داشت در عرض سه ماه ساخت این نمونه تکمیل شود.

ماسک افزود: ممکن است گفته‌های من کمی غیرعقلانی به نظر برسد اما ما می‌خواهیم در عرض شش ماه آینده استارشیپ را به مدار زمین پرتاب کنیم. اگر ساخت سه نمونه اولیه موشک استارشیپ به سرعت انجام شود احتمالا نمونه Mk۴ یا Mk۵ این موشک را نیز خواهیم ساخت.

هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی "استارشیپ" را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار