کد خبر: ۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 28
فیلم‌های سرویس استریم آنلاین اپل که با نام اپل تی وی پلاس در اختیار کاربران محصولات اپل قرار خواهد گرفت، احتمالا علاوه بر صفحه آیفون، روی پرده سینما نیز قابل مشاهده خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : اپل قرار است فیلم‌های اختصاصی اپل تی وی پلاس را به مدت چند هفته روی پرده‌های سینما قرار دهد تا بتواند در مراسم‌ اسکار شرکت کرده و با دیگر فیلم‌ها به رقابت بپردازد. کاری که نتفلیکس از انجام آن امتناع کرده و بعضی از فیلم‌هایش را تنها ۲۱ روز روی پرده سینما فرستاده است و به همین دلیل برگزار کنندگان مراسم اسکار در ۲ سال گذشته هیچ یک از فیلم‌های نتفلیکس را داخل این مراسم شرکت نداده‌اند.

اپل اما قرار است رویه‌ای مخالف نتفلیکس را پیش بگیرد و با سینما دوستانه‌تر رفتار کند. بعضی از فیلم‌های اپل تی وی پلاس تا ۳ ماه روی پرده قرار خواهند گرفت و بعد از آن به صورت‌ آنلاین قابل استریم خواهند بود. با این کار اپل برند اپل تی وی پلاس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها می‌اندازد زیرا سرویسی نوپا بوده و تعداد کاربران آن به اندازه نتفلیکس نیست.

اپل تی وی پلاس

با این حال اپل قصد ندارد با دیزنی و امثال آن به رقابت بپردازد، زیرا هیچ کدام از فیلم‌های این سرویس همانند اونجرز، ۱ میلیارد دلار نخواهند فروخت. در اصل اپل قصد دارد با این کار در رقابت‌های اسکار شرکت کند. مانند آمازون که با عرضه ۳ ماهه فیلم «Manchester By the Sea» در سینماها باعث شد بازیگر نقش اول مرد آن «Casey Affleck» جایزه ارزشمند اسکار را تصاحب کند.

یکی از فیلم‌هایی که پتانسیل این نوع عرضه را خواهد داشت، فیلمی به نام «On The Rocks» به کارگردانی سوفیا کاپولا و هنرنمایی رشیدا جونز و ساموئل ال جکسون است که داستان پر فراز و نشیب پدر و دختری را بیان می‌کند. اپل قصد دارد برای این فیلم عرضه ۳ ماهه را در نظر بگیرد. دقیقا برخلاف نتفلیکس و عرضه «Irishman» که ۲۱ روز بیشتر روی پرده قرار نداشت و باعث به وجود آمدن مشکلاتی بین مارتین اسکورسیزی و نتفلیکس شد.

اپل تی وی پلاس

البته اپل شاید از اول به این فکر نبوده، زیرا همین چند هفته پیش یکی از بزرگترین کارگردانان خود را از دست داد و جی جی آبرامز قرارداد ۵۰۰ میلیونی اپل را به قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری برادران وارنر ترجیح داد. بر اساس گزارش‌ها، تنها دلیل قبول قرارداد برادران وارنر، قدرت آن‌ها در پخش جهانی فیلم‌های ساخته شده بود، یعنی چیزی که اپل فعلا از انجام آن ناتوان است.

به هر حال شاید اسکار آنقدر اهمیت دارد که این کمپانی  بزرگ می‌خواهد قبل از استریم محتوای تولید شده اختصاص خودش، آن‌ها را در سینما پخش کند و قطعا دیدن تیم کوک کنار جف بزوس در مراسم اسکار، به جذابیت این مراسم خواهد افزود.



منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار