کد خبر: ۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 26
ناسا در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار تصویری خبر از رسیدن 3 تن از فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی داد.
به گزارش آی تابناک : شب گذشته "جسیکا میر" (Jessica Meir) فضانورد آمریکایی ناسا، "اولگ اسکریوپوچکا" (Oleg Skripochka) فضانورد روس سازمان فضایی فدرال روسیه  و "هزاع المنصوری" (Hazzaa Ali Almansoori) شهروند اماراتی شب گذشته سوار بر موشک سایوز MS-۱۵ از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان راهی ایستگاه فضایی بین المللی شدند.

اکنون "کریستنا کوچ" فضانورد آمریکایی ناسا از ایستگاه فضایی بین المللی موفق به ثبت تصاویری بی نظیر از لحظه ترک موشک سایوز از زمین شده است. هزاع المنصوری یک شهروند اماراتی است شب گذشته همراه با دو فضانورد دیگر راهی ایستگاه فضایی شد تا به اولین عرب زبان تاریخ تبدیل شود که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است.

قرار است که این فرد اماراتی در چهار تماس ۲۰ دقیقه‌ای که با زمین برقرار می‌کند، به سوالاتی که در توئیتر از وی مطرح شده، پاسخ دهد.

هزاع المنصوری تا پنج شنبه هفته آتی(۳ اکتبر) را در فضا سپری خواهد کرد و با سرعت هفت کیلومتر در ثانیه، مدار زمین را خواهد گشت.

این فضانورد اماراتی مسلمان چهار تماس از زمین دریافت خواهد کرد که هر کدام ۱۷ تا ۲۰ دقیقه به طول خواهد کشید و مردم هم می‌توانند از طریق توئیتر سئوالات خود را از وی بپرسند.

هزاع المنصوری که ۳۵ سال سن دارد، اولین فرد عرب زبانی است که از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید خواهد کرد. مکالمات زنده این فضانورد برای تاریخ‌های ۲۷ سپتامبر، ۲۹ سپتامبر، ۳۰ سپتامبر و یک اکتبر  برنامه‌ریزی شده است. گفتنی است این  شهروند اماراتی بعد از طی مراحل مختلف از بین چند هزار داوطلب برای این ماموریت تاریخی برگزیده شده است.

موشک سایوز MS-۱۵ امروز پس از یک پرواز شش ساعته به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد. طبق برنامه قرار است "جسیکا میرگ و "اسکریوپوچکا"  بیش از ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی بمانند اما شهروند اماراتی  هفته آینده همراه موشک سایوز ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک خواهد کرد.



منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار