کد خبر: ۲۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 25
شاید تا به امروز تنها دیدی که به ارزهای دیجیتال و به صورت کلی اقتصاد دیجیتال بوده بیشتر از اطلاعاتی ناشی می‌شده که از طریق ترجمه متون و ارتباط با وبسایت‌های خارجی به دست من و شما رسیده است. اما دانشکاه پست و مخابرات در اقدامی بسیار مفید تصمیم به آموزش نیمه آکادمیک این دست از اطلاعات در قالب دوره‌های کوتاه مدت رمز ارز و اقتصاد دیجیتال گرفته که می‌تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد.
به گزارش آی تابناک : به هیچ عنوان نمی‌توان منکر مزایا و فرصت‌های بی‌شمار استفاده از رمز ارزها و اقتصاد دیجیتال شد. اقتصاد دیجیتال راهکاری برای آینده زندگی هوشمند است و مسلماً تا 50 سال آینده تنها اقتصاد دیجیتال است که در دنیا وجود دارد و شاید مفهموم سرمایه و پول به این شکلی که از ابتدای استفاده آنها در تمدن‌های کهن تا به امروز دیده‌ایم به کلی متحول شده و تنها از طریق بیت‌ها جابجا شود.

اما مسلماً مهم‌ترین نکته در این خصوص آموزش و آشنایی بیشتر با این حوزه نوپا در فناوری اطلاعات، علم اقتصاد و ارتباطات است. در همین زمینه  رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات روز گذشته با اشاره به اهمیت خاص اقتصاد دیجیتال و رمز ارزها اعلام نمود که دوره های کوتاه مدت آموزش اقتصاد دیجیتال و رمز ارزها در این دانشکده برگزار خواهد شد.

نکته مهم دیگر دید منفی است که در حال حاضر به تولید رمزارزها وجود دارد و در این مورد نیز آقای دکتر صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات  اعلام نموده که با وجود تصمیم این دانشکده به آموزش اصول اولیه و همچنین آشنایی بیشتر کاربران با بحث رمزارزها به هیچ عنوان به دنبال آموزش استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز نیست.

postc.jpg

باید توجه داشت که دانشکده پست و مخابرات در حال حاضر تنها برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را مد نظر قرار داده است و هیچ صحبتی در خصوص ارائه رشته تحصیلی با موضوع اقتصاد دیجیتال و رمزارز مطرح نیست ولی بعید نیست که با توسعه هر چه بیشتر این زمینه‌ها، چه در این دانشکده و چه در مراکز آموزش عالی دیگر، شاهد افتتاح مراکز و یا دوره‌های آکادمیک کامل برای آموزش مباحث رمزارز و توسعه اقتصاد دیجیتال در آنها باشیم.

عباسی شاهکوه در ادامه صحبت‌های خود به این مورد نیز اشاره کرده است که به طور قطع موضوع ارز دیجیتال و بیت‌کوین هم از مواردی است که در این این دوره ها به آن پرداخته می شود اما این موضوع که به افراد آموزش داده شود  با خرید دستگاه های استخراج رمز ارز چگونه کار می کنند جزء دستورات و سرفصل‌های آموزشی این دانشکده نیست. آموزش پول دیجیتال در برنامه های آموزشی دانشگاه است و بیت کوین را نیز شامل می شود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار