کد خبر: ۲۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
تا همین چند سال پیش، تولید یک گوشی موبایل با نمایشگر منعطف و یکپارچه رؤیا به نظر می‌رسید؛ اما امروزه سامسونگ با معرفی Galaxy Fold این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده است.
به گزارش تیترشهر : تا همین چند سال پیش، تولید یک گوشی موبایل با نمایشگر منعطف و یکپارچه رؤیا به نظر می‌رسید؛ اما امروزه سامسونگ با معرفی Galaxy Fold این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده است. پس تولید لپ تاپ‌هایی با نمایشگر یکپارچه هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد؛ آن هم یک نمایشگر منعطف!

شرکت ASUS چندی پیش نوت بوکی با دو نمایشگر فعال و لمسی را معرفی کرد؛ با این وجود پتنت ثبت شده Dell چیزی فراتر از یک لپ تاپ با دو نمایشگر را نشان می‌دهد. اختراع دل، در نگاه نخست یک لپ تاپ با نمایشگر منعطف و یکپارچه OLED به نظر می‌رسد؛ اما این پتنت تجاری چیزی فراتر از این تصویر اولیه است.

شرکت Dell نه تنها در این پتنت به ثبت طرح اولیه خود که یک لپ تاپ با نمایشگر یکپارچه و منعطف است می‌پردازد، بلکه برخی جزئیات فنی و شیوه‌های غلبه بر مشکلات را هم در این طرح به ثبت رسانده است. به عنوان مثال، دل موفق به ارائه راه حلی شده است که از سوختن پنل منعطف OLED در استفاده‌هایی این‌چنینی، جلوگیری می‌کند. این شرکت موفق به ارائه راه حل‌هایی به منظور جلوگیری از کاهش سطح کنتراست و شدت نور در نمایشگرهای OLED منعطف شده است.

dell-01.jpg

با وجود آنکه Dell از سازندگان پنل های OLED نیست، اما تا کنون در چند مانیتور و لپ تاپ، از آنها استفاده کرده است. LetsGoDigital که در زمینه لو دادن پتنت های ثبت شده تخصص دارد، ضمن انتشار این پتنت، رندر اولیه آن را هم ارائه می‌دهد. در این حق ثبت، اطلاعات مهم بسیاری نهفته است که می‌تواند موقعیت شرکت دل را به خطر بیندازد. به عنوان مثال این شرکت حالا به این راهکار دست یافته است که چطور می‌تواند جلوی سوختن پنل های OLED منعطف را گرفته و یا از تغییر رنگ قسمت‌هایی از آنها جلوگیری کند.

با توجه به تمام این اطلاعات، منابع معتبر اعتقاد دارند که شرکت دل به تولید یک لپ تاپ با نمایشگر OLED منعطف بسیار نزدیک شده است. در نتیجه این اتفاق می‌تواند در آینده نه چندان دور افتاده و دنیای لپ تاپ‌ها را دگرگون سازد. مسئله دیگر، قیمت تمام شده چنین محصولی است؛ یک لپ تاپ با نمایشگر OLED منعطف احتمالاً دارای برچسب قیمت بالایی خواهد بود.

به عقیده ما، خطرات بسیاری در انتظار چنین محصولی است. سازندگانی مانند دل راه دشواری را در پیش داشته و باید دید که تولیدات اولیه آنها چگونه ظاهر خواهند شد. این طرح مربوط به یک نسخه از لپ تاپ Dell XPS 15 است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار