کد خبر: ۲۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23

شما می توانید پول خود را صرف لباس و وسایل گران قیمت کنید، اما حتی در ده سال دیگر آن چیزها را به یاد نمی آورید و هرگز به آنها توجه نمی کنید! در حالی که سفر مجموعه ای از تجربیات است که برای آن هزینه کرده اید و با گذشت سالیان سال هم باز خاطرات خوش آن را به یاد خواهید آورد. یکی از رایج ترین بهانه ها برای نرفتن به  مسافرت، نداشتن پول کافی است، در حالیکه اگر ذهنی خلاق داشته باشید، روشهای ارزان قیمت زیادی برای دیدن دنیا پیدا می شود!

ما قصد داریم  به برخی از هوشمندانه ترین و ارزان ترین راه های سفر را برای شما عزیزان شرح دهیم در ادامه با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی و سفر در استانبول را نیز بررسی کنید.

شروع به برنامه ریزی کنید

یکی از مهم ترین روش هایی که باید برای سفری ارزان حتما در نظر داشته باشید این است که پیش از راهی شد به شهر و یا کشور مقصدتان  برنامه ریزی دقیقی از بودجه خود داشته باشید. برای مثال اگر قرار است که با خودروی شخصی خود به مسافرت بروید، مسلما باید هزینه های بیشتری بپردازید، چراکه باید بودجه ای هم برای بنزین و سوخت ماشین کنار بگذارید.

پس در نتیجه مسافرت با قطار، اتوبوس و بلیط هواپیما گزینه های به صرفه تری هستند، که انتخاب هر یک از این وسایل نقلیه باز هم بستگی به میزان بودجه و راحتی و سلیقه خود شما دارد. مثلا اگر از مسافرت با اتوبوس خوش تان نمی آید، می توانید با تهیه بلیط قطار مسافرتی لذت بخش و ارزان تر داشته باشید.

 

 

اقامتگاه هایی با هزینه مناسب پیدا کنید

شما باید پیش از سفر از به این موضوع که آیا قصد دارید در یک هتل لوکس اقامت کنید و یا یک اقامتگاه معمولی فکر کنید؟ آیا می خواهید بیشتر بودجه خود را صرف گشت و گذار و بازدید از مناطق گردشگری کنید و یا اینکه آن را برای یک هتل پنج ستاره خرج کنید؟

همیشه فرصتی برای برای خوردن و خوابیدن و استراحت هست اما فرصت بازدید و تجربه مسافرت یکی از کارهایی است که به ندرت فرصت تجربه آن پیش می آید. پس بهتر است یک اقامتگاه ارزان قیمت پیدا کنید و از پولی که برای تان باقی می ماند لذت بیشتری در مسافرت ببرید.

در برخی از مسافرت ها حتی رزرو و یا گرفتن هتل هم نیاز نیست. برای مثال اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید می توانید با تهیه بلیط قطار بندرعباس ابتدا به این شهر رفته و سپس در خانه معلم بمانید. اگر جز افراد طبیعت دوست هستید به شما پیشنهاد می کنیم که با خودتان تجهیزات کمپینگی به همراه داشته باشید و در منطقه هایی طبیعی زیبای بندرعباس چند روزی را کمپ بزنید.

در فصل های شلوغ سفر نکنید!

یکی از عادات غلط اکثر ایرانی ها این است که فکر می کنند فقط باید در تعطیلات به مسافرت بروند، آن هم تعطیلاتی مانند نوروز و یا اعیاد خاصی که چند روزی تعطیلی رسمی دارد!

یکی از مهم ترین راه ها برای کاهش هزینه سفر این است که فصل و زمان سفرتان را تغییر دهید. یادتان باشد شما تنها خانواده ای نیستید که در نوروز و ایام تعطیلات رسمی به فکر مسافرت هستند. شاید برای تان سوال پیش بیاید که چرا؟ بدون شک مهم ترین مقاصد سفر بیشتر مردم ایران شهرهایی مانند شمال، مشهد، خرم آباد، شیراز و اصفهان هستند. در این زمان به دلیل هجوم مسافران به این شهرها قیمت ها به مراتب بالاتر خواهند رفت، خصوصا قیمت اقامت در هتل ها!

پس با تمام این تفاسیر بهتر است کمی هوشمندانه تر عمل کنید و در فصل های دیگری مانند پاییز و زمستان به مسافرت بروید. از آنجا که در این فصل ها مسافرت ها کاهش می یابد، پس در نتیجه بسیاری از هزینه ها هم مانند قیمت پروازها، قیمت بلیط اتوبوس، قیمت اقامتگاه ها هم پایین تر می آید. از طرف دیگر اگر در این فصل ها مسافرت کنید با خیال راحت و بدون اذیت شدن از شلوغی و تجمع گردشگران، می توانید از مقاصد گردشگری دیدن نمایید.


بهترین روش برای کاهش هزینه ها در سفر

در انتخاب وسایل دقت کنید و سفری سبک داشته باشید

پیش از اینکه خانه را به قصد سفر ترک کنید، وسایل تان را به درستی بسنجید. تصور کنید حمل یک سری وسایل اضافه و بی استفاده چقدر شما را در حین حمل و نقل آن اذیت خواهد کرد! علاوه بر این حمل آن تا فرودگاه و یا هتل مسلما هزینه گزافی روی دست تان خواهد گذاشت. چراکه هرچه چمدان تان سنگین تر باشد هزینه اضافه بار و حمل نقل هم به مراتب افزایش می یابد. پس برای بستن یک چمدان ساده کل خانه را بار نکنید و تنها وسایل شخصی ضروری و مهم تان را بردارید.

بهترین روش برای کاهش هزینه ها در سفر


انتخاب امکان و مقاصد گردشگری

پس از ورود به شهر مقصد لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و امکان و مقاصدی که قصد دارید از آن ها دیدن کنید را تهیه نمایید. با این کار می توانید از موزه ها و مقاصدی که هزینه کمتری دارند و یا به محل اقامتی شما نزدیکتر هستند را انتخاب کنید و هزینه کمتری صرف رفت و آمد تان شود.

منبع: آژانس بازاریابی اسپاتنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار