کد خبر: ۲۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23

استانبول ، شهری میان آسیا و اروپا و پر از دیدنی‌ها و تفریحات رنگارنگ؛ از قصر‌ها و مسجد‌های عثمانی تا کلیسا‌های رومی و از جنگل و جزیره و دریا تا حمام‌های تاریخی .

 استانبول که مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و هست، دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردیست که سالانه تعداد بیشماری از توریستان از سراسر دنیا را به خود جذب می کند.اکنون دیدنی ترین اماکن استانبول را به شما معرفی خولهیم کرد .

موزه ایاصوفیه

کلیسای پر‌افتخار امپراتوری روم شرقی درقرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، سینان، به مسجدی با‌شکوه تبدیل شده که گنبدی بزرگ به ارتفاع ۵۶ متر دارد و ۳۰ میلیون کاشی طلا در معماری داخلی آن به کار رفته.مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه  برگزیده شده است .

در تور استانبول ، موزه ایاصوفیه یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته ایاصوفیه زمانی خانه پرستشی بود که در طول قرن ها به ادیان مختلف به خوبی خدمت کرد. بعد از اینکه ارتش عثمانی قسطنطنیه را فتح کردند، این کلیسا به یک مسجد تبدیل شد و در قرن بیستم به موزه تغییر یافت. امروزه، موزه ایاصوفیه یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می آید .

مسجد سلطان احمد

به گزارش سفر باتو ، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد ، مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است. شش مناره زیبای این مسجد که از فاصله دور هم به چشم می خورد به شهر جلوه ای ویژه بخشیده است این مسجد که در قدیمی ترین محله استانبول واقع شده، در قدیم مرکز قسطنطنیه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. برای تأمین روشنایی مسجد بیش از دویست پنجره در اطراف بنا و لوسترهای بزرگ استفاده‌ شده است .

مسجد سلیمانیه

بزرگترین مسجد استانبول که در قرن ۱۶ ساخته شده و با چهار مناره بالای گلدن هورن قرار داردمقبره‌ سلطان، همسرش خرم و معمار سینان هم در محوطه‌ مسجد واقع شده. این سازه‌ شاهانه با وجود تزئینات کمتر، همچنان شباهت‌های زیادی به ایاصوفیه، اثر دیگر این معمار دارد.مسجد سلیمانیه توسط معمار مشهور، سینان، برای سلطان سلیمان طراحی شده و ادای احترامی باشکوه به هر دوی این افراد است. این جای دیدنی استانبول در واقع خیلی بیشتر از یک محل برای عبادت است .

کلیسای آب انبار استانبول

 به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست.

 کاخ دلماباغچه

در یک کلام، کاخ دلما باغچه شگفت انگیز است! دانستن چند واقعیت راجع به این بنا، منظور ما را روشن می کند. این کاخ بسیار بزرگ است! ۶۰۰ متر طول آن است. شامل ۲۸۵ اتاق و۴۳ سالن می باشد. در سال ۱۸۵۶ توسط سلطان عبدالمجید و برای اثبات اینکه افول امپراتوری عثمانی بی اساس است، ساخته شد. در حالی که نتیجه ی این ساخت و ساز دقیقاَ برعکس بود.

آتاتورک این کاخ را به عنوان خانه ی خود برگزید و در همین کاخ درگذشت .

برج گالاتا

برج گالاتا در سال 1384 میلادی حدود 700 سال پیش با نام مسیح در دوران بیزانس ، امپراطور رم شرقی ساخته شده بود. قابل توجه گردشگران تور استانبول ، برج گالاتا با ارتفاع 67 متر تا مدت ها بلند ترین برج و بنای استانبول و قسطنطنیه شناخته شده بود و همچنین در سال 1461 به دستور امپراطور دوم برج دیگری در کنار برج گالاتا ساخت که پس از گذشت زمان این برج منجم تقی الدین با هدف و کاربری رصد خانه استفاده شد اما در سال 1579 این رصد خانه بسته شد .

حمام های استانبول ترکیه

حمام های ترکی، در جهان بسیار مشهور و معروف می باشد. همچنین این حمام ها برای قرن هاست که در این شهر توسعه و گسترش یافته اند. بنابراین شما می توانید انتظار بهترین تجربه را در این حمام ها داشته باشید. اصلی ترین هدف این حمام ها ایجاد حس آرامش در مشتریان بوده است .

کاخ توپکاپی (Topkapı Palace)

کاخ توپکاپی داستانی فراتر از موزه های دیگه دنیا داره… یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کاخ های دوره عثمانی که نباید توی سفرتون به این شهر از دستش بدید. این کاخ شاید درست مثل کاخ هایی که توی رویاهامون تصور می کنیم یک قصر بزرگ بالای یک تپه کوچکه، جایی که می تونید از اونجا تنگه بسفر رو ببینید و داخل اون پر از جواهرات و جزئیات بی نظیر که توی هر کدوم از قسمت هاش می تونید با دنیای جدیدی از امپراطوری عثمانی بیشتر آشنا بشید. این کاخ نزدیک میدان سلطان احمد قرار گرفته و ورودی اون تقریبا ۴۰ لیره و برای بازدید از یکی از جذاب ترین قسمت ها کاخ یعمی حرک باید ۲۵ لیر جداگانه پرداخت کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار