کد خبر: ۲۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
طی دو سه روز گذشته رسانه‌های متعددی خبر از حمله سایبری گسترده بر علیه تأسیسات سایبری شبکه ملی اطلاعات داده بودند که توانسته مشکلات زیادی را برای این شبکه ایجاد کند. اما آیا این ادعا صحت دارد؟
به گزارش آی تابناک : درحالیکه بسیاری از شبکه‌های خبری بین‌المللی خبر از حمله موفق و گسترده به شبکه ملی اطلاعات داده‌بودند، مرکز مدیریت راهبری افتا این اخبار را تکذیب کرده است.

این مرکز اعلام نموده که ادعای حمله سایبری موفق به تأسیسات نفتی و زیرساخت‌های حیاتی کشور صحت ندارد و تبادلات، حملات و یا ترافیک غیرعادی در این مسیر دیده نشده است.

در اعلامیه این مرکز آمده است:

بر اساس رصدهای صورت‌گرفته برخلاف ادعاهای امروز رسانه‌های غربی، حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت های حیاتی کشور صورت نگرفته است. مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه خبرگزاری ها، سایت های خبری، نشریات و فعالان فضای مجازی خواست تا قبل از انتشار اینگونه اخبار، از طریق مراجع ذی‌صلاح از صحت آن‌ها اطمینان کامل حاصل کنند.

در ادامه امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ICT نیز در توییتر خود با انتشار پستی اعلام کرد:

در ۴۸ ساعت اخیر رویداد غیرمنتظره‌ای که نشانگر یک حمله سایبری باشد، در سپر دژفا دیده نشده است. گزاره «جنگی نخواهد شد» شامل حوزه سایبری نیز خواهد بود؛ هرچند آمادگی‌های کافی برای مقابله هم داریم. دژفا نشانه مهمی از رشد شبکه ملی اطلاعات است.

dezhfa1.png

البته پیش از این و در روزها اول تیر ماه نیز خبری مبنی بر حمله سایبری دیگری به دژفا شنیده می‌شد که وزیر ارتباطات در توییتر خود به آن واکنش داده و اعلام کرد تنها در فاز آزمایشی سال گذشته دژفا، این سامانه موفق به مقابله با بیش از 33 میلیون حمله سایبری به تأسیسات کشور شده است.

همانطور که می‌دانید دژفا سپر امنیت سایبری شبکه ملی اطلاعات است که سازمان فناوری اطلاعات اوایل سال جاری در کنار مجموعه ابزارهای جدید سایبری وزارت ارتباطات از آن رونمایی کرد و وظیفه آن حفاظت از حریم شخص افراد و امنیت سایبری شبکه ملی اطلاعات است.

یکی از اهداف توسعه دژفا مقابله با حملات سایبری بوده است که در این میان جلوگیری از سوء استفاده‌های اینترنتی از اطلاعات مراکز دولتی و خصوص، مقابله با بدافزارها و باج‌افزارها از جمله اهدافی اعلام شد که با معرفی دژفا در اردیبهشت ماه شاهد ارائه و عرضه آنها بوده‌ایم.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار