به گزارش آی تابناک : استفاده از دیودهای LED RGB در سخت افزار و کامپیوترهای امروزی، باعث زیبایی بیشتر و همچنین افزایش سطح شخصی سازی توسط کاربران شده است. استفاده از فناوری‌های RGB Sync به یک مبحث بسیار بزرگ مبدل شده است که حتی نگاه اقتصادی به آن بر کسی پوشیده نیست. آیا LED RGB می‌تواند به اتاق نشیمن و سیستم‌های صوتی و تصویری هم وارد شود؟

کمپانی هلندی «فیلیپس» در سال‌های اخیر، یک فناوری اختصاصی با نام Ambilight را معرفی کرده است. این فناوری شامل دیودهای LED RGB تعبیه شده در پشت تلویزیون‌های این شرکت است که با توجه به تصاویر پخش شده، نورهایی را به دیوار و سمت پشت تلویزیون تابانده تا بدین ترتیب باعث جذابیت بصری بیشتر شده و به گفته این شرکت، از خستگی چشم کاربران جلوگیری کند.

S-HUB-1.jpg

اینک Philips به فکر توسعه Ambilight افتاده و یک هاب جدید با نام کامل Philips Hue Play HDMI Sync Box را معرفی کرده است. این محصول شامل یک دستگاه است که می تواند با لامپ های اختصاصی Philips Hue ارتباط برقرار کرده و آنها را کنترل کند. این دستگاه از حداکثر 10 لامپ و چراغ Philips Hue پشتیبانی می کند که می تواند تمامی آنها را با رنگ آمیزی و ضربان های هماهنگ، کنترل کند.

S-HUB-4.jpg

Hue Play HDMI Sync Box دارای چند ورودی HDMI است؛ یک خروجی نهایی به تلویزیون متصل شده و دیگری دستگاه‌ها، اعم از گیرنده‌های ماهواره‌ای، پخش کننده‌های DVD، کنسول‌های بازی و ... به آن متصل خواهند شد. سپس نورهای محیط و پشت تلویزیون، بر اساس تصاویر نمایش داده شده از این دستگاه‌ها، به صورت فراگیر و هماهنگ تنظیم می‌گردد. به عبارتی می‌توان Hue Play HDMI Sync Box را در ترکیب با Ambilight، نسخه LED RGB اتاق نشیمن دانست. هرچند که این باکس و فناوری محدود به تلویزیون و لامپ‌های شرکت فیلیپس است، اما امکان توسعه چنین فناوری‌هایی در آینده نزدیک، به صورت گسترده‌تر وجود خواهد داشت.

S-HUB-3.jpg

این محصول با قیمت 230 دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار