کد خبر: ۲۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 22
اپل جمعه گذشته iOS 13 را برای کلیه محصولات خود منتشر کرد و هم زمان فروش گوشی‌های جدید iPhone 11 و iPhone 11 Pro آغاز شده است. تا دو روز دیگر iOS 13.1 نیز منتشر می‌شود که قابلیت محدود کننده کارایی پردازنده (CPU Throttling) را به گوشی‌های iPhone XR و iPhone XS می‌آورد.
به گزارش آی تابناک : احتمالاً می دانید اپل در سال 2017 بالاخره اعتراف کرد عمداً کارایی پردازنده آیفون‌های قدیمی که باتری آنها دچار افت ظرفیت شده است را پایین می‌رود. این موضوع به جنجال بزرگی دامن زد و در نهایت اپل برنامه تعویض باتری در ازای پرداخت تنها 29 دلار را معرفی کرد. هرچند این موضوع باعث نارضایتی کاربران شد، اما اپل ادعا می‌کند کاهش فرکانس پردازنده با هدف جلوگیری از خاموشی ناخواسته گوشی‌هایی است که باتری آنها دچار تنزل کارایی شده است.

در طرف مقابل کاربران و منتقدان اپل را متهم کردند با کُند کردن عمدی گوشی‌های قدیمی، می‌خواهد مشتریان خود را مجبور به خریدن آیفون‌های جدیدتر کند. پس از اعتراف اپل به دست‌کاری کارایی گوشی‌های قدیمی‌تر، این کمپانی در واکنش به انتقاد شدید کاربران ناچار شد یک گزینه را به منوی تنظیمات iOS اضافه کند تا کاربر به دلخواه بتواند قابلیت مورد بحث را فعال یا غیر فعال کند. این قابلیت به طور خودکار با تنزل کارایی باتری فعال می‌شود اما امکان غیر فعال کردن آن وجود دارد.

حالا اپل تصمیم دارد با آپدیت iOS 13.1 این قابلیت را به دو گوشی iPhone XR و iPhone XS 2018 بیاورد که در سال 2018 عرضه شده‌اند. جالب اینکه دیگر در iOS 13.1 امکان غیر فعال کردن این قابلیت وجود ندارد و به طور خودکار در گوشی هایی که باتری آنها دچار تنزل ظرفیت شده فعال می شود.

گوشی‌های 2019 اپل از یک قابلیت مدیریت کارایی پیشرفت تر بهره می‌برند که گفته می‌شود افت کارایی ناشی از تنزل ظرفیت باتری را به حداقل می‌رساند و اثر آن کمتر برای کاربر محسوس خواهد بود.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار