کد خبر: ۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
نسل دهم از پردازنده‌های «اینتل» موسوم به Comet Lake در کنار پردازنده‌های Cascade Lake-X زودی وارد بازار خواهند شد؛ Intel وعده داده است که با یک معماری هجومی، بزرگ‌ترین تحول از زمان عرضه نسل ششم (SkyLake) را به ارمغان خواهد آورد.
به گزارش آی تابناک : نسل دهم از پردازنده‌های «اینتل» موسوم به Comet Lake در کنار پردازنده‌های Cascade Lake-X زودی وارد بازار خواهند شد؛ Intel وعده داده است که با یک معماری هجومی، بزرگ‌ترین تحول از زمان عرضه نسل ششم (SkyLake) را به ارمغان خواهد آورد. ساعاتی پیش یک بنچمارک جدید از یک پردازنده 10 هسته‌ای این پلتفرم منتشر شده است که نشان از قدرت بالای Comet Lakeها، با سوکت جدید دارد.

در کنار نسل دهم از پردازنده‌های کلاس دسکتاپ میانی (MSDT)، اینتل به دنبال معرفی تراشه‌های Cascade Lake-X برای سیستم‌های ایستگاه کاری است. بنچمارک هایی که به تازگی منتشر شده‌اند، مربوط به یکی از پردازنده‌های Cascade Lake-X است که برخی از وب سایت‌ها، به اشتباه آن را با یک پردازنده Comet Lake اشتباه گرفته‌اند.

این بنچمارک مربوط به پردازنده Intel Core i9-10900X است که در یک کامپیوتر Dell Precision 5820 Tower نصب شده و احتمالاً در شرایط آزمایش بوده است. در داده‌های Geekbench برخی اطلاعات، اعم از چیپست های پل شمالی و جنوبی (Northbridge و Southbridge) به اشتباه درج شده است که احتمالاً به دلیل عدم تعریف و اشتباه نرم افزار بوده است. این پردازنده بر روی سوکت LGA 2066 سوار است که نشان از پشتیبانی این سوکت، در نسل جدید است.

البته با ورود مادربردهای جدید مانند ASUS ROG Strix X299-E Gaming II، مطمئن هستیم که با وجود ورود چیپست و یا چیپست های جدید، بردهای X299 همچنان امکان پشتیبانی از پردازنده‌های Cascade Lake-X را خواهند داشت. و اما در بنچمارک جدید، پردازنده‌ای 10 هسته‌ای به همراه 20 رشته با نام Core i9-10900X به چشم می‌خورد. این پردازنده در فرکانس کاری 3.46~4.39 گیگاهرتز فعال بوده و آزمون Geekbench 4.3.0 را با امتیازهای بسیار بالایی پشت سر گذاشته است.

Intel-Core-i9-10900X-B1.jpg

امتیاز Core i9-10900X در تک هسته به 5.204 می‌رسد؛ این در حالی است که در تمام هسته، شاهد امتیاز 39.717 هستیم. Core i9-10900X دارای 19.3 مگابایت حافظه کش L3 است. تقریباً مطمئن هستیم که پردازنده‌های Cascade Lake-X با لیتوگرافی 14 نانومتری (احتمالاً گونه 14+++ نانومتری) معرفی خواهند شد. اینکه چرا اینتل در پردازنده‌های قدرتمندی چون Cascade Lake-X همچنان از لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده کرده است، مسئله‌ای است که به زودی در یک مطلب اختصاصی «تحلیل» از شهر سخت افزار، بدان خواهیم پرداخت.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار