کد خبر: ۲۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
آیا هوش مصنوعی می تواند در موقعیت های رقابتی تصمیمات پیچیده بگیرد؟ محققان شرکت OpenAI برای پاسخ به این سوال هوش مصنوعی را در بازی قایم موشک امتحان کردند.
به گزارش آی تابناک : در این آزمایش عوامل هوش مصنوعی در قالب دو تیم تقریباً 500 میلیون بار با یکدیگر قایم موشک بازی کردند. محققان پس از این آزمایش نتیجه گرفتند که تیم ها قایم موشک را با استراتژی بازی کرده و حین بازی نیز همواره تلاش می کنند تا با راهکارهای جدید تکنیک های تیم مقابل را خنثی کنند. خودتان ببینید:

در دورهای ابتدایی بازی، تیم ها فقط در محیط می چرخیدند و هیچ استراتژی مشخصی برای بازی نداشتند. اما بعد از 25 میلیون مرتبه بازی، تیم قایم شونده آموخت که باید به کمک جعبه ها، راه های خروجی اتاق را ببندد تا تیم مقابل نتواند آنها را پیدا کند. بات ها کار تیمی را هم آموختند و با کمک به یکدیگر راه های خروجی را سریع تر مسدود می کردند.

تیم پیدا کننده نیز بعد از 75 میلیون مرتبه بازی با قرار دادن جعبه شیب دار کنار دیوار اتاق تیم مقابل، به محل اختفای آنها نفوذ کرد. بعد از 85 میلیون مرتبه بازی هوش مصنوعی تیم پنهان شونده باز هم پیشرفت کرد و با آوردن جعبه شیب دار به داخل اتاق، راه نفوذ را روی تیم مقابل بست.

هوش مصنوعی بات ها با انجام بازی های بیشتر آنقدر پیشرفت کرد که نحوه تقلب کردن در بازی را هم یاد گرفتند و با فرو بردن جعبه های شیب دار در دیوارها آنها را از بازی حذف کردند.

«Bowen Baker» از اعضای شرکت OpenAI می گوید انجام این آزمایش نشان می دهد هوش مصنوعی توانایی حل کردن مشکلات پیچیده ای که انسانها از عده حل کردن آنها بر نمی آیند را داشته و می توان از آنها برای حل اینگونه مشکلات استفاده کرد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار