کد خبر: ۲۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
یک استارتاپ فعال در زمینه بیوتکنولوژی می خواهد در اقدامی دیوانه وار یک هرم روی ماه ساخته و دی ان ای انسانها و اطلاعات ژنتیکی گیاهان و موجودات زمین را در آن ذخیره کند.
به گزارش آی تابناک : استارتاپ «لایف شیپ» (LifeShip) توسط مهندس و کارآفرینی به نام «Ben Haldeman» با سابقه تحصیلی درخشان بنیانگذاری شده. او روی چندین پروژه مختلف از جمله توسعه تجهیزات برای پیدا کردن آمینو اسیدها در مریخ و همچنین ساخت تلسکوپ برای رصد سیارات و سیستم های ستاره ای فعالیت کرده است.

عمر ماه

«Haldeman» ایده ارسال اطلاعات ژنتیکی موجودات زمین به ماه را به دلیل نگرانی از سرنوشت زمین در دهه های آینده اعلام کرده و می گوید:

«قصد داریم با ارسال اطلاعات ژنتیکی موجودات زمین به ماه، نجات دهنده نسل های آینده باشیم و هدیه ای به نوادگان خود بدهیم. اگر بتوانیم آرشیو اطلاعات ژنتیکی را به ماورای منظومه شمسی بفرستیم، موجودات فرازمینی را هم بی نصیب نگذاشته ایم.»

او دلیل انتخاب هرم را شناخته شده بودن آن در تقریباً تمام فرهنگ ها عنوان کرده و می گوید:

«هرم نماد شناخته شده ای روی زمین است و تقریباً در همه فرهنگ ها به چشم می خورد. فکر می کنم اگر یک هرم کوچک روی ماه ساخته و داده های ژنتیکی ساکنین کره زمین را در آن قرار دهیم، ادای دینی به زمین و بشریت کرده ایم. این نماد برای بشر بسیار ویژه خواهد بود.»

استارتاپ لایف شیپ قصد دارد با ساخت هرم روی ماه ارسال دی ان ای به فضا را انجام دهد

او علت انتخاب ماه برای ذخیره آرشیو اطلاعات ژنتیکی را آسان شدن سفر به آن در چند سال آینده می داند. قرار است استارتاپ او در سال های آتی، دی ان ای ها و دیگر اطلاعات ژنتیکی را در یک آرشیو عظیم پلیمری که او آنرا «کهربای مصنوعی» نامیده گردآوری کرده و به فضا پرتاب کند. قرار دادن دی ان ای گیاهان و حشرات در کهربا منجر به دوام چندین میلیون ساله آنها می شود.

«Haldeman» می خواهد از طریق استارتاپ خود به تمام ساکنین کره زمین این شانس را بدهد تا با پرداخت تنها 99 دلار، اطلاعات ژنتیکی خود را به ماه بفرستند. او و تیمش می خواهند با ارسال اطلاعات ژنتیکی انسان ها به ماه کاری کنند تا ساکنین کره زمین پس از خیره شدن به آسمان حس کنند قطعه ای از بدن آنها به جزوی از فضا تبدیل شده است.

ایده استارتاپ لایف شیپ شبیه کپسول زمان است با این تفاوت که به جای قرار دادن ویدیو یا صفحه ای از روزنامه در کپسول، اطلاعات ژنتیکی ساکنین کره زمین در آن قرار گرفته و به جای اینکه در زمین دفن شود سر از قمر کره زمین در خواهد آورد.

بناست تا دو سال آینده اولین دسته از دی ان ای ها جمع آوری شده و سال 2021 به ماه ارسال شوند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار