کد خبر: ۲۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 16

 جزیره کیش یکی از جزیره های جنوبی کشور عزیزمان و یکی از مناطق توریستی ایران است که در استان هرمزگان واقع شده است. جزیره کیش در آب های نیلگون خلیج فارس هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی است که برای دیدن جاذبه های این جزیره زیبا به آن مراجعه می کنند. این جزیره دارای  جاذبه های گردشگری تفریحی و تاریخی فراوانی است که یکی از آن ها کشتی یونانی است. کشتی یونانی را به عنوان عروس یونانی ها می شناسند.

کشتی یونانی کیش

می گویند کشتی یونانی  در تور کیش نماد جزیره کیش است و جزیره با آن شناخته می شود اما این کشتی از کجا و به چه دلیل به کیش آمده؟  آیا داستانی عاشقانه در پس ماجراست؟

تاریخچه کشتی یونانی

به گزارش سفر باتو ، در صبح یکی از روزهای مرداد ماه سال 1345 مردم جزیره در کنار ساحل یک کشتی به گل نشسته مشاهده می کنند. این کشتی که متعلق به یونانی ها بوده و مسافرانش هنوز داخل آن بوده اند، یک کشتی پر از ذخایر نفتی بوده است که برخی اعتقاد دارند به علت نبود فانوس و چراغ نفتی این کشتی از مسیر خارج شده و گویا به یکی از بنادر اطراف جزیره در حال حرکت بوده است که به اشتباه به بندر کیش آمده است.

این کشتی که در سال 1322 توسط شرکت ویلیام همیلتون ساخته شده است دارای وزن 7061 تن و طول 136 متر است. کشتی یونانی نام مستعاری است که مردم ایران به کشتی کولااف نسبت داده اند. البته این کشتی در طول زندگی گذشته خود دست مالکان زیادی بوده که طی این مالکیت ها نام های متفاوتی گرفته است. اما نام آخر آن کولااف بوده است.

برخی بر این باورند که کشتی بیمه داشته و این حق بیمه نزد شرکت لویدز انگلستان سبب شده تا صاحبان کشتی، کشتی یونانی را به گل بنشانند. اما به طور قطع نمی توان درباره این موضوع ادعایی کرد.

چه بر سر سرنشینان کشتی یونانی آمد؟

سرنشینان کشتی پس از به گل نشستن کشتی مدتی را در جزیره ماندگار شدند و این برای رسیدن کمک به آن ها بود. پس از گذشت هشتاد روز از به گل نشستن کشتی تلاش اورينوكو، يدك‌كش هلندي این کشتی از جای خود تکان نخورد و در ایران ماندگار شد. کشتی کولااف در سال های 1338 با نام همدان و سیروس فارس یک کشتی در مالکیت خطوط ایرانی بود.

و اما داستان عاشقانه ای که سبب به گل نشستن کشتی است چه بود؟

 برخی از مردم جزیره داستانی عاشقانه را حکایت می کنند و به گل نشستن کشتی را به پیرزنی به نام مریم که در ساحل نشسته نسبت می دهند. آن ها می گویند ناخدای کشتی به سبب عشقی که به مریم داشته، کشتی را در ساحل کیش به گل نشانده است.

امروزه کشتی به دلیل قرار گرفتن برای مدت زیاد در آب، فرسوده شده و رو به نابودی است به طوری که قسمت انتهایی کشتی در حال فرو ریختن است. اگر تا به حال این کشتی را ندیده اید و علاقه ی زیادی به تماشای آن دارید هرچه زودتر به کیش سفر کنید تا قبل از نابودی کشتی بتوانید آن را ببینید.

جاذبه های تفریحی کشتی یونانی

کیش فقط در کشتی یونانی خلاصه نمی شود و جاذبه های گردشگری و تفریحی و تاریخی بسیاری دارد. در کنار تماشای کشتی یونانی ، شما می توانید به تماشای غروب خورشید در پشت کشتی با منظره ای فوق العاده جذاب بنشینید که تماشای همین منظره ی زیبا از لحاظ روحی آرامشی وسیع را به شما منتقل خواهد کرد.

علاوه بر تماشای غروب خورشید، شتر سواری و اسب سواری و عکس برداری از تفریحات در کنار کشتی یونانی به شمار می آید.

شتر سواری

در کنار کشتی یونانی شتربانان با شتر ها و اسب های خود هستند. اگر خواهان تجربه ی شتر سواری در کنار ساحل هستید می توانید با در اختیار گرفتن شتر، لذت شتر سواری را در کنار کشتی تجربه کنید.

عکس برداری

شما می توانید از تمام لحظات خوش خود در کنار کشتی عکس بگیرید ، همچنین نیز می توانید از کشتی از زاویه های مختلف عکس برداری کنید تا به عنوان یادگاری کوچکی از کشتی یونانی ، آن را داشته باشید . البته با کمی ذوق در عکاسی می توانید عکس های هنری جذابی نیز بگیرید و در صفحه های مجازی خود به اشتراک بگذارید. 

دسترسی به کشتی یونانی

 برای رفتن به کشتی یونانی باید به استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی غروب یا همان پارک ساحلی کشتی یونانی بروید.

پارک ساحلی کشتی یونانی

طی بازدید گردشگران از کشتی یونانی برخی از مسئولین تصمیم گرفتند تا در کنار کشتی یک پارک ساحلی احداث کنند. این پارک ساحلی با مساحت 60 هزار متر مربع در نزدیکی این کشتی در حال ساخت است که هم اکنون تنها یک سالن آمفی تئاتر، پارکینگ و غرفه کرایه دوچرخه برای دوچرخه سواری دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار