کد خبر: ۲۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 16
تب و تاب اینترنت اشیاء چند وقتیست که فروکش کرده و دیگر همه جا در مورد آن نمی شنویم.
به گزارش آی تابناک : تب و تاب اینترنت اشیاء چند وقتیست که فروکش کرده و دیگر همه جا در مورد آن نمی شنویم. با این حال عطش هوشمند کردن تمام وسایل خانگی همچنان به قوت خود باقیست و در تمام رویدادهای معتبر بین المللی، گجت های هوشمند زیادی به نمایش در می آیند؛ گجت هایی که شاید خیلی هم هوشمند نباشند. در این مطلب می خواهیم به 8 محصول منتخب نمایشگاه IFA 2019 در بخش خانه هوشمند نگاهی داشته باشیم.
مجموعه لامپ های رشته ای فیلیپس هیو

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

فیلیپس امسال حال و هوای قدیمی را به لامپ های هوشمندش آورده است. لامپ های رشته ای فیلیپس هیو شباهت زیادی به لامپ توماس ادیسون دارند و داخل آنها رشته ای پرنور دیده می شود.

البته واضح است که این لامپ از منبع نور LED استفاده می کند و تمام ویژگی های دیگر لامپ های هوشمند سری Hue را نیز دارد. تنظیم روشنایی لامپ و کنترل مجموعه ای از لامپ ها با استفاده از اپلیکیشن موبایل فیلیپس ممکن است. حداکثر روشنایی 550 لومن هم نشان می دهد که محصول جدید فیلیپس فقط کارکرد تزئینی ندارد و برای روشنایی محیط هم قابل استفاده است.

قیمت لامپ های رشته ای فیلیپس هیو از 22 دلار شروع شده و به زودی در بازارهای جهانی به فروش می رسند.

نمایشگر هوشمند لنوو

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

لنوو سال گذشته با معرفی نمایشگرهای هوشمند 8 و 10 اینچی مجهز به دستیار گوگل اسیستنت وارد این حوزه شد. حالا در ایفا 2019 مدل کوچک تر و ارزان تر این گجت به نام «اسمارت دیسپلی 7» را شاهد هستیم.

طراحی نمایشگر هوشمند لنوو با نسل های قبلی تفاوت دارد و اسپیکرها زیر نمایشگر قرار گرفته اند تا ابعاد کلی دستگاه کوچک تر از قبل شود. دوربین 2 مگاپیکسلی با لنز عریض هم برای تماس های تصویری استفاده می شود. لنوو میکروفون دوگانه را داخل اسمارت دیسپلی 7 تعبیه کرده که با استفاده از آن می توانید دستیار گوگل را هم فراخوانی کنید. تماشای ویدیوهای یوتیوب، مرور تصاویر آپلود شده روی سرویس گوگل فوتوز و موارد دیگر هم از جمله قابلیت های این نمایشگر هوشمند به شمار می روند.

لنوو اسمارت دیسپلی 7 از ماه آینده میلادی و با قیمت 130 دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

نسل دوم Fire TV Cube آمازون

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

آمازون محصولات متنوعی را به برلین و نمایشگاه IFA 2019 آورده بود که البته هیچکدام از آنها هم به بازار کشورمان راه پیدا نمی کنند. با این حال نسل دوم Fire TV Cube را می توان یکی از جالب ترین محصولات این شرکت دانست. این دستگاه فوق العاده قدرتمند با پردازنده 6 هسته ای از محتوای 4K UHD و استاندارد دالبی ویژن HDR هم پشتیبانی می کند.

محصول جدید آمازون از کنترل صوتی پیشرفته هم بهره می برد، یعنی می توانید به سادگی و با استفاده از فرمان های صوتی با Fire TV Cube ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر خانه هوشمند خودتان را بر مبنای دستیار آمازون الکسا طراحی کرده اید، از طریق Fire TV Cube می توانید تمام اجزای این اکوسیستم را کنترل نمایید.

نسل دوم Fire TV Cube آمازون با قیمت 120 دلار در آمریکا پیش فروش می شود و همراه آن می توانید از اشتراک 90 روزه رایگان سرویس موسیقی آمازون نیز استفاده کنید.

ساندبار Nebula

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

آمازون در کنار محصولات تصویری از اولین ساندبار سری Fire TV هم رونمایی کرده است. این ساندبار با همکاری شرکت انکر (Anker) ساخته شده و از محتوای 4K UHD پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به رابط کاربری یکپارچه با دیگر محصولات آمازون، کنترل صوتی به کمک دستیار الکسا و انتقال محتوای دالبی ویژن اشاره کرد.

البته اگر این ساندبار را خریداری کنید، دیگر نیازی به دیگر محصولات سری Fire TV نخواهید داشت. همچنین همراه ساندبار Nebula اشتراک رایگان 90 روزه سرویس آمازون موزیک هم ارائه می شود. قیمت پیش فروش این دستگاه در آمریکا 230 دلار تعیین شده است.

ربات جاروبرقی Trifo Max با اهداف نظارتی

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

ربات های جاروبرقی یا جاروبرقی های رباتیک را زیاد دیده ایم؛ سیستم های نظارت خانگی را هم همین طور. حالا شرکت Trifo تلاش کرده تا این دو مورد را با هم ترکیب کند. ربات Max با بهره گیری از یک دوربین با لنز فوق عریض، اسپیکر دوطرفه و میکروفون، می تواند در حین نظافت منزل، شما را در جریان اوضاع هم بگذارد و موارد مشکوک را به شما اطلاع دهد.

اگر نگران مسائل امنیتی هستید، بهتر است بدانید دوربین تعبیه شده روی تریفو مکس کیفیت خیلی بالایی ندارد و بیشتر به درد جابجایی ربات در محیط منزل می خورد. همچنین هیچگونه صدا یا تصویری روی سرورهای شرکت سازنده ذخیره نمی شود و حساب کاربری شما هم از چند لایه امنیتی برخوردار است.

جدا از این قابلیت نه چندان کاربردی، تریفو مکس یک ربات جاروبرقی حرفه ای محسوب می شود و با حداکثر قدرت مکش 3000 پاسکال به راحتی می تواند خانه را نظافت کند. سیستم هوشمند تعبیه شده در این ربات، به مرور نقشه خانه و وسایل منزل را یاد گرفته و بهینه تر عمل خواهد کرد. تریفو مکس با قیمت 450 دلار از ماه آینده وارد بازار می شود.

سیستم امنیت خانگی Netatmo

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

شرکت Netatmo با ترکیب سه محصول مختلف خانه هوشمند راهکار امنیتی کاملی را در نمایشگاه ایفا ارائه کرده است. این مجموع از یک دوربین هوشمند، حسگرهای در و پنجره و نهایتاً آژیر خطر 110 دسیبلی تشکیل شده است.

حسگرهای در و پنجره هرگونه رخداد نامعمول یا تلاش برای ورود به منزل را تشخیص می دهند. دوربین از فناوری تشخیص چهره استفاده کرده و اگر فرد ناشناسی را ببیند، آژیر را به صدا در خواهد آورد. در تمامی مراحل فوق، هشدار به شکل نوتیفیکیشن به موبایل شما نیز ارسال می شود.

البته شما می توانید سیستم را به گونه ای تنظیم کنید که فقط در صورت عدم حضور در محل، گزینه های امنیتی فعال شوند. آژیر هم از راه دور قابل کنترل است و همچنین امکان استفاده از صداهای ضبط شده مثل صدای پارس سگ هم وجود دارد.

خوشبختانه برای استفاده از سرویس های امنیتی این شرکت نیازی به پرداخت حق اشتراک نیست و فقط کافیست 200 دلار برای دوربین، 80 دلار برای آژیر و 100 دلار برای مجموعه سنسورها بپردازید.

سامسونگ AirDresser

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

اگر با خشکشویی میانه ای ندارید، گجت جدید سامسونگ مخصوص شما ساخته شده است. این وسیله به نام AirDresser در نگاه اول تفاوت زیادی با کمدهای عادی ندارد، اما وقتی نمایشگر لمسی روی آینه نشان می دهد که با یک ابزار متفاوت روبرو هستید.

داخل این گجت می توانید 5 قطعه لباس پارچه ای را آویزان کنید و مابقی کارها را به سامسونگ بسپارید. AirDresser از سیستم هوای پرفشار برای ضدعفونی، بوزدایی و خشکشویی لباس ها استفاده می کند. امکان تنظیم دستگاه برای انواع لباس ها و حالت های مختلف خشکشویی نیز وجود دارد.

سامسونگ هنوز قیمت دقیقی برای AirDresser مشخص نکرده اما با توجه به محصول رقیب کره ای یعنی ال جی استایلر، احتمالاً شاهد قیمت گزاف این گجت غیرضروری از سامسونگ نیز خواهیم بود.

ال جی ThinQ Fit

بهترین های خانه هوشمند در ایفا 2019

یکی از بهترین محصولات خانه هوشمند در ایفا 2019 را ال جی معرفی کرد. این محصول البته فقط به شکل نمونه اولیه به نمایش درآمده و به این زودی ها وارد بازار نخواهد شد. ال جی ThinQ Fit به درد افرادی می خورد که از خرید حضوری لباس بیزارند.

گجت جدید ال جی شبیه اتاق پرو مجازی عمل می کند. دوربین هوشمند تعبیه شده در این دستگاه ابعاد شما را اندازه گرفته و سپس سایز لباس مناسب شما را تشخیص می دهد. دقت تشخیص ال جی ThinQ Fit بسیار بالاست و حتی تنگ یا گشاد بودن لباس را به شما اطلاع می دهد. امکان تست لباس های مختلف و حتی سفارش آنلاین آنها نیز وجود دارد.


منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار