کد خبر: ۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 15
118 سال قبل، شرکت دایملر موتور، خودرویی را به جهانیان معرفی کرد که اولین محصول تولیدی اش با نشان مرسدس تقلی می شد و به سبب ساختار خاص شاسی و نوع پیشرانه و اجزای فنی، صنعت خودروسازی جهان را یک گام به جلو برد.
به گزارش آی تابناک : 118 سال قبل، شرکت دایملر موتور، خودرویی را به جهانیان معرفی کرد که اولین محصول تولیدی اش با نشان مرسدس تقلی می شد و به سبب ساختار خاص شاسی و نوع پیشرانه و اجزای فنی، صنعت خودروسازی جهان را یک گام به جلو برد. حالا مرسدس بنز تصمیم گرفته تا برای تقدیر از این خودرو تاریخ ساز، یک مدل مفهومی مدرن را با نگاهی رو به گذشته روانه نمایشگاه فرانکفورت کند. معمولا نمونه‌های مفهومی با نگاه به آینده، از پیچیدگی خاصی برخوردارند اما مرسدس بنز اخیرا خودروی Vision Mercedes Simplex را رونمایی کرد که به مدل Mercedes 35 PS متعلق به سال 1901 برمی‌گردد. اما منهای ظاهر قرن نوزدهمی، دیزاین برخی قسمت ها مانند صفحه نمایش سه بعدی آن جالب توجه است.

مرسدس بنز

طی روزهای اخیر و در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان طرح‌های مفهومی متعددی از خودروهای گوناگون به حاضران معرفی شد که اکثر آن‌ها خودروهای تمام الکتریکی، آینده محور و مبتنی بر تکنولوژی‌های مدرن بودند. اما خودروی Vision Mercedes Simplex به کلی با چنین ویژگی‌هایی بیگانه بوده و محصولی به شمار می‌رود که تنها برای یادآوری گذشته طراحی شده است.

این خودرو، از مرسدس 35 PS الهام گرفته شده است که از سال 1901 در منطقه نیس فرانسه مسابقه می‌داد، جایی که هم اکنون یکی از مراکز طراحی و توسعه مرسدس قرار گرفته است. مدیران این واحد تصمیم گرفته اند تا به پاس پیروزی های PS 35 در مسابقات سال 1901، مفهومی تازه خود را با الگویی مشابه طراحی کنند.
‏Vision Mercedes Simplex از هر جهت به نمونه کلاسیک شباهت دارد، البته به جای رادیاتور فلزی مدل اولیه، حالا با یک نمایشگر عمودی بزرگ طرف هستیم، چرا که یک خودرو مفهومی برقی، طبیعتا نیازی به یک رادیاتور عظیم الجثه ندارد.


رادیاتور این خودرو قاب رزگلد دارد که به جلوپنجره‌ی برنزی مدل تاریخی مرسدس بنز اشاره می‌کند و البته سایر اجزای فنی نیز جای خود را به تکنولوژی های دیجیتالی و برقی با طراحی مینیمال داده اند، تا از حرکت مرسدس بنز به سمت جهان آینده روایت کنند.

شیشه‌ جلو خودرو همانند مدل کلاسیک حذف و لامپ‌های باریک به ‌صورت افقی در قسمت عقب جاسازی شده‌ است و کیفی چرمی به‌ جای صندوق عقب، انتهای خودرو را تزیین می‌کند.
کل فضای داخل کابین ادای احترام به خودرو مسابقه‌ای سیمپلکس است. طراحی ستون فرمان و کلیدهای داشبورد ظاهرا هم از طراحی موتورسیکلت و هم قایق الهام می‌گیرد. تضاد شدیدی بین رنگ سیاه‌ و‌ سفید و بخش‌های داخلی به رنگ آبی ایجاد شده است.

طبیعتا خودروی Vision Mercedes Simplex شانسی برای ورود به خط تولید ندارد و تنها یادبودی از گذشته فاخر کمپانی سازنده برای ورود به دنیای پرشور و حال آینده است که البته مانند همیشه با نوآوری های شگرف ستاره نقره ای ژرمن ها همراه خواهد بود.



منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار