کد خبر: ۲۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14

 مالزی از جمله کشور هایی است که درآمد حاصل از صنعت توریسم بخش عمده بودجه سالانه آن را تشکیل می دهد. این کشور جنوبی آسیای شرقی به علت داشتن قدمت بسیار بالای زمین شناسی و فرآیند های ژئوفیزیکی، دارای جاذبه های طبیعی و خدادادی همچون مجموعه چند صد میلیون ساله غارهای باتو می باشد که سالانه چند میلیون گردشگر را به کهن ترین غارهای کره زمین روانه می سازد.

در این بین دولت مالزی و تور مالزی به کمک یکی از تاجر های آن زمان در سال 1891 با یکسری اقدامات به غارهای باتو رنگ و بوی مذهبی بخشیدند. آن ها با نصب مجسمه بزرگ 41 متری مورگان و امکانات بسیار نظیر ساخت پله های زیاد جهت ورود به مجموعه سه گانه غارهای باتو، جمعیت میلیونی هندو ها و البته جهانگردان محقق را بیش از پیش به سفر و زیارت در این منطقه ترغیب نمودند. این غار ها امروزه به یکی از اصلی ترین قطب های توریستی مالزی تبدیل شده است.

درباره غارهای باتو (Batu Caves)

باتو در زبان مالایی به معنای سنگ می باشد.  باتو کِیوز در حقیقت همان رودخانه سنگی است. دلیل این نامگذاری؛ وجود رودخانه باتو در نزدیکی کوه می باشد. جنس اصلی تپه و غارهای باتو از آهک می باشد. این کوه آهکی کمی بیرون از شهر کوالالامپور واقع شده است. در دل کوه سه غار اصلی بعلاوه چند دالان کوچکتر وجود دارد که با 272 پله می توان به داخل غارها ورود پیدا کرد. فراموش نکنید این 272 پله را می بایست به همراه سرو کله زدن با میمون های بازیگوش طی کنید. کافیست در دستان شما خوراکی باشد تا میمون ها به سمت شما بیایند.

 

 

یک مجسمه (بت) بزرگ آبکاری شده با طلا که متعلق به یکی از خدایان هندو ها هم در جلوی کوه قرار دارد. پیروان آیین بودا با کاسه های شیر به زیارت این مجسمه می روند. این بت به همراه عبادتگاه های درون غار از تقدس و احترام بسیار زیادی برخوردارند. قسمت اصلی جذابیت سفر شما برای دیدن منحصربفرد ترین منطقه توریستی 72 ملت شرق آسیا یعنی غارهای باتو بعد از ورود به غار شروع خواهد شد.

جذابیت های داخل غارهای باتو

اگر از افرادی که قبلا با تور مالزی به این جاذبه تاریخی سفر کرده اند بپرسید، به شما خواهند گفت که پس از ورود به غار با چه ابهت عظیم و حیرت آوری رو به رو خواهید شد. دیوار هایی با ارتفاع بیش از 90 متر که بر روی آن ها بت های تمثیل خدایان بودا و عبادتگاه های مجزا را خواهید دید. خیل عظیم مردم در حال نذر و نیاز و صدای پژواک عبادات موبدان هندو که آمیخته با موزیک مذهبی- سنتی شده است، مجسمه های خدایان که با آب مقدس شستشو داده می شود و هدایایی که جلوی پای شان پیشکش می گردد، تجربه ای کم نظیر در برگ خاطرات زندگی انسان رقم خواهد زد.

اگر در زمان بدر ماه تای (اول فوریه) به این محل سفر کنید، میتوانید در جشن مذهبی thaipusam festival شرکت نمایید و زیبایی های آئینی آن را بیشتر ببینید. در این تاریخ سیل عظیمی از گردشگران و عابدان را در راه رفت و آمد بر پله های منتهی به غارهای باتو خواهید دید. در این روز انواع غذاها و نذورات محلی به وفور در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت. تاریخ برگزاری این جشن امسال 19 بهمن 1398 می باشد و اگر قصد حضور در این جشن را دارید، از همین امروز برنامه ریزی کنید.

 

سوغات مسافرتی بازدید از غارهای باتو

پس از اتمام بازدید از صد ها عبادتگاه داخل غار های سه گانه و بیرون آمدن از آن، رایحه تند و خوشبوی چاشنی های غذایی رنگارنگ، ادویه هایی که از دل سنت و تاریخ هند و مالزی بیرون آمده اند؛ بهترین سوغاتی برای آشنایان و عزیزانتان می باشد. این ها همگی در بازارچه معروف بیرون از غارهای باتو فروخته میشود. همچنین انواع مجسمه و بت های کوچک تزئینی از خدایان هندو برای فروش قرار داده شده اند که گزینه خوبی برای زیباسازی فضای منزل تان می باشد.

چند نکته و سخن پایانی....

فراموش نکنید که مالزی کشوری است با ادیان مختلف، اما درصد عمده مردمان این سرزمین را مسلمانان تشکیل میدهند. شما سروران گرامی با تور مالزی و سفر به غارهای باتو در حقیقت یک تیر و چند نشان را خواهید زد. این محل از چند طریق شما را با هر نیتی که به آن سفر کرده اید راضی خواهد کرد. بازدید از این منطقه بیادماندنی هم جنبه تاریخی دارد، هم زمین شناختی، مذهبی و آئینی و همچنین طبیعت سرسبز و بکر آن هم مضاف بر دیگر علت ها است که برای تهیه بلیط و سفر به این ناحیه پرگردشگر لحظه ای درنگ نکنید.

در مجموع غارهای باتو فرصتی کم نظیر برای تجربه و ثبت لحظات شاد و ماندگار در کنار خوانواده و دوستان می باشد و هزینه سنگینی هم به شما تحمیل نخواهد کرد و نسبت به هزینه های مسافرت به دیگر کشور های توریستی، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار