کد خبر: ۲۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
در حال حاضر فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن ۶۱" در حال آماده شدن برای سفر به فضا هستند.
به گزارش آی تابناک : روند کار فضانوردان منتخبی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند، این است که این افراد تنها چند ماه در فضا باقی می‌مانند و پس از گذشت این مدت زمان به زمین باز می‌گردند. زیرا شرایظ زندگی در فضا بسیار پیچیده و دشوار است.

هم‌اکنون شش فضانورد ماموریت "اکسپدیشن ۶۰"(Expedition ۶۰)  در فضا مستقر هستند و کارهای علمی ارزشمندی انجام می‌دهند.

در این میان فضانوردان منتخب ماموریت اکسپدیشن ۶۱"(Expedition ۶۱)  هم در حال آماده‌ شدن و فراگیری آموزش‌های لازم برای سفر به فضا هستند.

قرار است فضانوردان جدید این ایستگاه در تاریخ ۲۵ سپتامبر سال جاری سوار بر فضاپیمای "سایوز MS-۱۵" به فضا اعزام شوند.

یکی از فضانوردان این ماموریت جدید "جسیکا اولریکا میر"(Jessica Ulrika Meir) نام دارد. فضانوردی که در سال ۱۹۷۷ میلادی در آمریکا متولد شده است.

ناسا هم عکسی از وی منتشر کرد که در حال انجام آزمایشات پیش از پرتاب است.

وی در آزمایشگاه پژوهش بدن انسان شرکت لاکهید مارتین در مرکز فضایی ناسا مشغول به کار گردید و بخشی از مطالعات فیزیولوژی انسانی در حین پرواز شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده داشت. او حین کار تحصیل را ادامه داد و موفق شد از پژوهشگاه اقیانوس شناسی اسکریپس در دانشگاه کالیفرنیا مدرک دکترا بگیرد.

در سال ۲۰۱۳، به عنوان یکی از ۲۱ نامزد فضانوردی ناسا پذیرفته شد و در مرکز فضایی لیندون جانسون تحت آموزش قرار گرفت.

در ۹ ژوئیه ۲۰۱۵ با پایان یافتن این دوره و گرفتن مدرک قبولی، عنوان "فضانورد فعال" را دریافت کرد. جسیکا برای افزایش شانس خود جهت سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی زبان روسی را آموخت و به خوبی صحبت می‌کند.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار