کد خبر: ۲۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
دو شرکت اوربریلینت و سوپرمی سرویسی ایجاد کرده‌اند که به‌وسیه‌ی آن می‌توان به تمام زبان‌های دنیا صحبت کرد.
به گزارش آی تابناک : در نمایشگاه نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹، شرکت اوربریلینت (Everbrilliant) با همکاری سوپرمی (Supreme) پلتفرم ترجمه‌ی آنی خیره‌کننده‌ای به‌نمایش گذاشت که می‌تواند هر زبان گفتاری را به زبان مادری شما یا برعکس تبدیل کند. این پلتفرم ازطریق رایانش ابری و اپلیکیشن موبایلی برای اندروید و iOS و هدست بلوتوث نسخه‌ی ۵ دوکاناله‌ی فناوری چشمگیری پدید آورده است.

ترجمه آنی زبان

آیا میتوانید تصویر کنید ۵۰ سال به عقب برگردید و درباره‌ی این دستگاه با مردم صحبت کنید؟ با گذاشتن هدستی کوچک در گوش، می‌توانید منظور هرکس را با هر زبانی متوجه شوید. دو فرد با استفاده از این دستگاه می‌توانند با یکدیگر مکالمه کنند؛ حتی اگر زبان مشترکی نداشته باشند.

فناوری این‌چنینی را فقط در کتاب‌های علمی‌تخیلی ۵۰ سال پیش می‌توان پیدا کرد؛ بنابراین، وجود چنین قابلیتی در آن زمان باورنکردنی بوده است. چنین کاری حتی امروز هم بسیار مهم به‌نظر می‌رسد؛ به‌حدی که ممکن است ارزش این دستگاه و قابلیت‌هایش دست‌کم گرفته شود.

ترجمه آنی زبان

پلتفرم مذکور از فناوری ابری استفاده می‌کند؛ ولی وجود هدست‌های بلوتوث نسخه‌ی ۵ می‌تواند تجربه‌ی کاربری بسیار مطلوب‌‌تری به‌ارمغان آورد. اگرچه یکی از هدست‌ها صرفا هدفونی بلوتوثی است، هدست دیگر قابلیت ارتباط دوطرفه با اپلیکیشن ترجمه را دارد و تلفن‌همراه شما می‌تواند صوت ترجمه‌شده را به هدست منتقل کند.

یکی از مزایای مهم استفاده از هدست‌های سفارشی، انعطاف درخورتوجه در سرویس‌های ترجمه‌ی ارائه شده است. با استفاده از چنین سیستمی می‌توانید گفت‌وگو با گروهی از افراد را آغاز کنید. هر فرد ممکن است زبان ترجمه‌ی متفاوتی داشته باشد که ازطریق هدست به آن‌ها منتقل می‌شود. برای مثال، اگر آلمانی صحبت کنید، افراد دیگر می‌توانند زبان فرانسوی یا اسپانیایی یا انگلیسی داشته باشند و گفت‌وگو میان شما ادامه پیدا کند. قیمت هدست‌ها (هدفون‌ها) ۵۰ دلار و قیمت ایربادهای هوشمند ۷۹ دلار است.

ترجمه آنی زبان

ازآنجاکه اپلیکیشن این پلتفرم از هوش مصنوعی ابری برای ارائه‌ی سرویس تبدیل صدا به متن استفاده می‌کند، فعلا از همه‌ی زبان‌ها پشتیبانی نمی‌شود؛ اما اگر به ترجمه‌ی آنی صوتی نیاز دارید، امکان دسترسی به ۳۳ زبان وجود دارد. اگر فقط بخواهید از سرویس نوشتاری استفاده کنید، تعداد زبان‌های قابل‌استفاده به ۵۹ عدد می‌رسد. ناگفته نماند این تعداد به‌طور مداوم در حال افزایش است.

طبق بررسی‌ها، به‌نظر می‌رسد این پلتفرم به‌خوبی کار می‌کند. حتی در سالن پرسروصدای نمایشگاه، پلتفرم در تشخیص و تفسیر و ترجمه‌ی زبان‌های مختلف مشکلی نداشت. به‌نظر می‌رسد آینده همین امروز فرارسیده است و با سرویس ترجمه‌ی آنی در گوشتان، هیچ‌چیز نمی‌تواند شما را از صحبت‌کردن با فرد دیگری بازدارد.



منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار