کد خبر: ۲۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
همین دو روز پیش بود که با انتشار یک ویدئو توسط یکی از کاربران ویتنامی یوتیوب توانستیم برای اولین بار گوشی Pixel 4 XL گوگل را در نسخه واقعی و نهایی آن ببینیم. اما امروز مجموعه اطلاعات کامل و ریزی منتشر شده که همه مشخصات این گوشی را به اطلاع ما می‌رساند؛ اینطور که مشخص است در ویتنام هر کسی یک گوشی Pixel 4 XL معرفی نشده دارد!
به گزارش آی تابناک : سری پیکسل 4 گوشی‌های بعدی گوگل هستند و این شرکت قصد دارد با معرفی آنها و عرضه اندروید 10 به صورت خام، بهترین تجربه از سیستم عامل اندروید را در سخت‌افزاری اختصاصی ارائه دهد.

اما همانطور که گفتیم وجود یک نسخه از این گوشی در دستان کاربر دیگری در ویتنام به ما کمک خواهد کرد بتوانیم بسیار بیشتر از قبل با این گوشی و مشخصات آن آشنا شویم.

طبق اطلاعاتی که این کاربر منتشر کرده این گوشی دارای نمایشگری 6.3 اینچی از نوع AMOLED خواهد بود که رزولوشن 1440 در 3040 پیکسل داشته و به نرخ بروزرسانی تصویر عالی 90 هرتزی مجهز شده است.

Pixel4XL-001.jpg

قابلیت جدیدی که توسط گوگل Smooth Display نام‌گذاری شده است به صورت خودکار نرخ بروزرسانی تصویر گوشی را بین 60 و 90 هرتز تغییر می‌دهد تا در عین مدیریت مصرف توان، در هر لحظه، تصاویر با سرعتی که مناسب است نمایش داده شود.

Pixel4XL-002.jpg

قابلیت دیگری در این گوشی وجود خواهد داشت که Ambient EQ نام دارد و همانطور که از نامش مشخص است می‌تواند گرمای رنگ زمینه تصویر را در هر ساعت از شبانه‌روز به دلخواه کاربر، به سمتی گرایش دهد که متناسب با محیط و آیتم‌های دیگر، بهترین رنگ تصویر که کمترین آسیب را به چشم کاربر می‌رساند ارائه شود؛ شبیه به قابلیت Apple True Tone.

یک ویژگی دیگر به نام Screen Attention در این گوشی تعبیه شده که می‌تواند مانع از قفل شدن تصویر در هنگام کار با دستگاه شود؛ شبیه به قابلیت Samsung Smart Stay.

Pixel4XL-003.jpg

نکته جالبی که در مورد روش‌های احراز هویت بیومتریک در این گوشی وجود دارد عدم وجود سنسور اثر انگشت، چه در پشت گوشی و چه در جلوی آن و زیر نمایشگر است. در واقع گوگل تمامی تمرکز خود را بر احراز هویت از طریق تشخیص چهره قرار داده و تلاش نموده تا با مجهز نمودن آن به احراز هویت چهره سه بعدی، بتواند صحیح‌ترین و بهترین راهکار را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

Pixel4XL-004.jpg

متأسفانه نسخه‌ای از این گوشی که توسط کاربر مورد بحث ما تست شده آمادگی کافی برای استفاده از پروژه Soli گوگل و ژست‌های حرکتی که به صورت راداری و روی فضا ترسیم می‌شوند را نداشته و بررسی کننده نتوانسته این قابلیت را روی گوشی مورد آزمون قرار دهد.

Pixel4XL-006.jpg

در بخش دوربین گوشی نیز برخی اطلاعات مهم ارائه شده‌اند؛ طبق این اطلاعات Pixel 4 XL مانند قبل توانایی فیلمبرداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه را خواهد داشت و در این مورد بروزرسانی صورت نگرفته است. دوربین پشتی دستگاه 12 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی خواهد بود. رزولوشن و فاصله کانونی سنسور تله‌ای که در کنار سنسور اصلی گوشی قرار گرفته هنوز مشخص نیست.

Pixel4XL-008.jpg

در بخش پردازنده نیز شاهد استفاده از نسخه اصلی تراشه Snapdragon 855 همراه با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهیم بود. تنها یک شکاف سیم‌کارت برای پیکسل 4 ایکس ال در نظر گرفته شده ولی قابلیت استفاده از eSIM هم موجود است که اگر اپراتوری که قصد استفاده از خدمات آن را دارید از آن پشتیبانی کند می‌توانید حالت دو سیم کارته را نیز در Pixel 4 XL داشته باشید.

Pixel4XL-005.jpg

Pixel4XL-007.jpg

ظرفیت باتری این گوشی 3700 میلی‌آمپر ساعت و 270 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از نسل قبلی است. هیچ صحبتی هم در مورد قابلیت شارژ سریع دستگاه نشده است و مشخص نیست که آیا گوگل قصد اضافه کردن آن برای اولین بار به گوشی‌های اختصاصی خود را دارد یا خیر.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار