کد خبر: ۲۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
سرانجام دموی رایگان فیفا 20 منتشر شد و برخلاف انتظارها، بسیاری از طرفداران دو آتشه این فرنچایز به آن واکنش منفی نشان دادند؛ واکنشی که به خود دمو محدود نمی‌شود و از همین حالا عده زیادی مثل من علاقه چندانی به خرید بازی ندارند.
به گزارش آی تابناک : سرانجام دموی رایگان فیفا 20 منتشر شد و برخلاف انتظارها، بسیاری از طرفداران دو آتشه این فرنچایز به آن واکنش منفی نشان دادند؛ واکنشی که به خود دمو محدود نمی‌شود و از همین حالا عده زیادی مثل من علاقه چندانی به خرید بازی ندارند.

بیش از اندازه کند

یکی از ایرادهایی که به گیم‌پلی فیفا 19 در ابتدای عرضه وارد بود به بالانس نبودن سرعت بازی برمی‌گشت. حال این مشکل به شکل جدی‌تری خودش را در دموی رایگان فیفا 20 نشان می‌دهد. سرعت بازی به شدت کاسته شده و بازی با تیم‌هایی سرعتی مثل رئال مادرید و پاریس سینت ژرمن هم خسته کننده به نظر می‌رسد.

هدف اصلی سازندگان از کاهش سرعت بازی تمرکز بیشتر روی حرکات تیمی و فراهم شدن فضایی برای انجام کارهای از پیش برنامه‌ریزی شده بوده اما همین سرعت پایین ریتم مسابقه را کند کرده و مسابقه‌های کوتاه دمو هم خسته کننده جلوه می‌کنند.

از سوی دیگر گرفتن توپ از حریف هم سخت‌تر شده و باید مدافعان خود را بیشتر برای به دست آوردن یک توپ حرکت دهید. چنین تغییری به این معناست که حالا دفاع در فیفا بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به تسلط و برنامه ریزی دارد. از سوی دیگر، طی یک بازی باید چندین بار عمل توپ‌گیری را انجام دهید و همین موضوع در کوتاه مدت تبدیل به سوهان روح کاربران می‌شود. البته باید منتظر ماند و دید که با انتشار نسخه اصلی، کاربران تا چه اندازه به سیستم جدید توپ‌گیری عادت می‌کنند. شاید آن زمان، این تغییر دیگر یکی از نکات آزار دهنده در مورد فیفا 20 نباشد.

بخش ولتا هنوز مبهم است

در دموی فیفا ۲۰ می‌توانید یک بازی بسیار کوتاه سه‌به‌سه در بخش ولتا انجام دهید. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ولتا در واقع همان فوتبال خیابانی است که طرفداران فیفا استریت سال‌های زیادی منتظر آن بودند. شخصا بازی سه‌به‌سه در ولتا را پسندیدیم اما با اطمینان می‌توان گفت که این بخش هیچ شباهتی به فیفا استریت دوست داشتنی ندارد.

شوت زدن در فوتبال سه‌به‌سه هم کار سختی است. سازنده‌های بعضی مکانیزمی شبیه به سیستم شوت در گیم‌پلی فیفا 20 را برای ولتا هم در نظر گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده که در بسیاری موارد در یک قدمی دروازه هم نتوانید توپ را گل کنید. از سمت روشن ماجرا، فضاسازی استادیوم‌هایی که مسابقات ولتا در آن‌ها جریان دارد جالب به نظر می‌رسند و شادی پس از گل بازیکنان نیز به خوبی با حس و حال فوتبال خیابانی هم‌خوانی دارد.

بر خلاف بخش سه‌به‌سه که در آن گل‌های زیادی رد و بدل می‌شود، بسیاری از افرادی که به بهش پنج‌به‌پنج ولتا دسترسی پیدا کرده‌اند اعتقاد دارند که بازی ریتم کندی دارد و زدن گل در آن هم بسیار کار سختی است. به طوری که احتمال دارد یک مسابقه فوتسال با نتیجه یک بر یک یا حتی بدون گل به اتمام برسد.

بر اساس چیزی که در دموی فیفا 20 دیدیم، می‌توان حدس زد که ریتم کند گیم‌پلی به یکی از نقاط ضعف اصلی بازی در زمان انتشار تبدیل خواهد شد و سازندگان بازی در الکترونیک آرتز از همین حالا باید به فکر پچ‌های اولیه برای درست کردن این مشکل باشند.

تغییرات کافی نیستند

از این مشکلات که بگذریم، به جز اعمال تغییراتی در سیستم پنالتی و کاشته بازی، فیفا 20 در زمینه گیم‌پلی تفاوت زیادی با قسمت‌های گذشته ندارد و بسیار شبیه به نسخه گذشته است.

لیگ قهرمانان به دومین حضور خود در فیفا رسیده به همین دلیل دیگر یک نکته جدید محسوب نمی‌شود. حال و هوای استادیوم‌ها، گزارشگرها و حتی گرافیک بازی هم هیچ تغییر خاصی نداشته و حتی حس یک نسخه بهبود یافته را هم منتقل نمی‌کند. بخش‌های جالبی که پیش از این به Kick-Off اضافه شده بود، امسال هم در آلتیمیت تیم حضور دارند و مانند همیشه سازندگان بازی تمرکز خود را روی این بخش پول‌ساز گذاشته‌اند.

چرخه تکراری آلتیمیت تیم و بی توجهی به دیگر بخش‌های بازی کاربران را از همین حالا نسبت به فیفای بعدی ناامید کرده و ری‌اکشن‌های مثبت به PES 2020 هم فیفا را بیشتر از هر زمان دیگری تحت فشار قرار داده.

البته شاید قولی که الکترونیک آرتز داده هم درست از آب در بیاید و گیم‌پلی نسخه نهایی بازی کامل و بهتر از دمو باشد. تا آن زمان می‌توانید نگاه نزدیک ویجیاتو به این بازی را تماشا کنید:


منبع : ویجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار