کد خبر: ۲۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
زمانی که لکسس RX برای اولین بار در سال 1999 میلادی به نمایش درآمد، همراه خود تغییرات شگرفی را نیز به وجود آورد.
به گزارش آی تابناک : زمانی که لکسس RX برای اولین بار در سال 1999 میلادی به نمایش درآمد، همراه خود تغییرات شگرفی را نیز به وجود آورد. سبک و سیاق بدنه یک شاسی بلند و کیفیت سواری یک خودروی سدان را در هم آمیخت و بدین ترتیب دو دنیای متفاوت را به یکدیگر پیوند داد و به یکی از محبوب ترین ها بدل شد.

حالا و در سال 2019، لکسس RX در چهارمین نسل خود قرار داشته و نه تنها پرفروش‌ترین مدل لکسوس محسوب می‌شود بلکه مقام پرفروش‎ترین شاسی بلند لوکس کل بازار آمریکا را نیز در اختیار دارد.

برای سال 2019 شرکت لکسس مدل آر ایکس را با به روزرسانی‎های مختلف روانه بازار کرده تا تازگی و طراوت این محصول در نظر مشتریان حفظ گردد.

به روزرسانی‌های لکسس RX بیشتر بر تغییرات ظاهری و بیرونی متمرکز بوده تا نه تنها ارتباطش را با زبان طراحی خاص شرکت لکسس بیشتر حفظ نماید بلکه ظاهر خوشایندتری نیز برای این خودرو پدید آورده باشد.

جلوپنجره دوکی شکل آن از الگوی پیچیده‎تری پیروی نموده و سپر جلو نیز از طراحی جدید و ورودی‎های هوای بزرگتر سود می‎برد. چراغ های LED جلو مورد بازبینی قرار گرفته و چراغ های LED عقب نیز باز طراحی شده است. طراحی جدید رینگ‎ها و آپشن‎های تزیینی مختلف چرمی فضای داخلی را نیز بایست به تغییرات لکسس RX 2020 ضمیمه نمود.

یکی از مهم ترین بروزرسانی‎های این خودرو را می‌توان در سیستم اطلاعات سرگرمی آن جستجو نمود. جایی که می‎توان نمایشگر 8 اینچی استاندارد را به نمونه سفارشی 12.3 اینچی ارتقا داد. با وجود به‌روزرسانی‌، اما کار با سیستم اطلاعات سرگرمی لکسس RX کمی پیچیده است.

همچنین RX نخستین محصول این شرکت ژاپنی است که به طور استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‎کند.

لکسس RX 2020 از پکیج ایمنی لکسس سِیفتی سیستم 2.0 پلاس که شامل سامانه تشخیص دوچرخه‎سوار، مرکزیابی مسیر و دستیار شناسایی علائم ترافیکی می‌شود، بهره می‌برد. موارد دیگری نظیر: ترمز خودکار اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیق‎پذیر، سنسور باران، نور بالای خودکار، مانیتورینگ نقاط کور، دوربین 360 درجه و هشدار انحراف از مسیر نیز در لکسس RX 2020 مشغول فعالیت هستند.

قلب تپنده مدل RX350 یک پیشرانه 295 اسب‌بخاری V6 به حجم 3.5 لیتر است که به همراه یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به انجام وظیفه مشغول است.گشتاور حاصل از این پیشرانه  نیز معادل 362 نیوتن‌متر است.

همچنین پیشرانه مشابهی که با چرخه اتکینسون کار می‌کند و با یک گیربکس CVT جفت شده نیز در مدل هیبریدی 450h جایگذاری شده است. توان خروجی این نسخه مجهز به موتور الکتریکی 123 کیلو واتی است، معادل 308 اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز به رقم 362 نیوتن متر می‎رسد.

RX350 به صورت دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک قابل سفارش است اما RX450h تنها نیروی پیشرانه را به سوی هر چهار چرخ انتقال می‎دهد.

گرچه هیچ کدام از دو پیشرانه تمایل چندانی برای به پیش بردن خیلی سریع RX ندارند اما نسخه‌ هایبرید حس و هیجان رانندگی برتری نسبت به قبل در شما پدید خواهد آورد.

لکسس اعلام کرده که لکسس RX 2020 از سیستم تعلیق سفت‎تری برخوردار است؛ میل تعادل‎های سفت‎تر، کمک فنرهای باز تقویت شده و فنرهای جدید به منظور سواری اسپرت‎تر به آن اضافه شده‎اند.

با این وجود هنوز مقدار قابل توجهی بادی‎رول حین عبور از پیچ‎ها در بدنه خودرو احساس می‌شود و فرمان RX نیز تقریبا هیچ فیدبک خاصی از سطح مسیر به راننده منتقل نمی‌کند اما اتاق آر ایکس بسیار آرام، ساکت و آرامش بخش است.

لکسس RX 2020

نسخه های مورد بررسی در این جا به پکیج اف اسپرت که حالا دو نوع از آن وجود دارد، مجهز شده‎اند. پکیج اف اسپرت در نمونه اول تغییرات ظاهری اندک، حالات رانندگی اسپرت پلاس و حالت شخصی سازی و نیز کمک فنرهای بازتقویت شده تطبیق پذیر را به خودرو اضافه می‎نماید.

در دومین نمونه شاهد فرمان‌پذیری تقویت شده، ورودی هوای سرد به موتور و صدای کاذب پیشرانه که از طریق سیستم صوتی پخش می‎شود، بودیم.

در وضعیت اسپرت پلاس و اسپرت سفتی فرمان لکسس آر ایکس افزایش یافته و واکنش دهی پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر پدال گاز سریع‎تر می شود اما نمی‎توان از واژه اسپرت برای توصیف آن بهره برد.

لکسس RX 2020

در پایان باید عرض کنیم که اگرچه لکسس آر ایکس از نظر دینامیکی نمی‌تواند به جذابیت و هیجان انگیزی طراحی ظاهری خود باشد اما هنوز هم یک کراس اوور راحت، ساکت و راهوار است و می‌تواند بسیاری از نیازهای خانواده‌ها را به خوبی تحت پوشش قرار دهد.

مشخصات فنی لکسس RX350 Fsport

  • پیشرانه: 3.5 لیتری V-6
  • توان خروجی: 295 اسب بخار/ 362 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: هشت سرعته/ تمام چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت(لیتر بر 100کیلومتر): 12.4 (شهر) و 9 (جاده)
  • وزن: 1989 کیلوگرم
  • قابلیت یدک کشی: 1587 کیلوگرم
  • گنجایش محفظه بار: 521 / 1594 لیتر
  • قیمت پایه: 45هزار دلار

منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار