کد خبر: ۲۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
عملیات چهارماهه دولت آمریکا برای توقف فعالیت کلاهبرداران ایمیلی سرانجام نتیجه داد و با دستگیری ۲۸۱ نفر در سراسر دنیا خاتمه یافت.
به گزارش آی تابناک : عملیات چهارماهه دولت آمریکا برای توقف فعالیت کلاهبرداران ایمیلی سرانجام نتیجه داد و با دستگیری ۲۸۱ نفر در سراسر دنیا خاتمه یافت. وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه این هفته جزئیات مربوط به عملیات گسترده بین المللی برای توقف طرحی به نام تضعیف ایمیل های سازمانی را ارائه کرد.

این طرح های مالی عموما با مشارکت افرادی کلید می خورد که در شرکت های نقل و انتقال پول کار می کنند و از اهداف خود می خواهند پول های خود را به حساب های تحت کنترل کلاهبرداران انتقال دهند.

همانطور که گفته شد در نتیجه این عملیات گسترده ۲۸۱ نفر در سراسر دنیا دستگیر شدند که از این میان، ۱۶۷ نفر تبعه نیجریه، ۷۴ نفر در آمریکا، ۱۸ نفر در ترکیه و ۱۵ نفر در غنا سکونت داشتند. باقی نفرات نیز در نواحی مختلف اروپا، آسیا و دیگر کشورهای آفریقایی پراکنده بودند.

کلاهبرداری ایمیلی

روش کار افراد دستگیر شده هم به این شکل بوده که با پیشنهادات ارسال ایمیل های رمانتیک برای قربانیان یا ایمیل های حاوی خبر جعلی برنده شدن در قرعه کشی، اجاره ملک، فروش ماشین و یا فرصت های استخدامی، اهداف خود را به دام می انداختند (که البته هیچیک از این سناریوها هم حقیقت نداشتند). جالب است بدانید که بسیاری از قربانی ها افراد مسن بودند اما کسب و کارها هم در مواردی طعمه این ایمیل ها شده و فریب خورده بودند. مقامات مجری قانون تقریبا ۳.۷ میلیون دلار را از دستگیر شدگان کشف و ضبط کردند هرچند مبالغی که در نتیجه این کلاهبرداری ها از قربانیان سرقت شده بود به مراتب بیشتر از این رقم بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا چندی است برای مقابله با کلاهبرداران اینترنتی که با کمک جرائم مالی سایبری شهروندان و کسب و کارهای این کشور را هدف گرفته اند، بر تلاش های خود افزوده است.

جفری راسن معاون دادستان کل آمریکا در این باره گفت:

هرکسی که در فعالیت های فریبکارانه نظیر این فعالیت کند باید بداند که نمی تواند مخفی شود و باید مسئولیت فعالیت هایش را بر عهده بگیرد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار