کد خبر: ۲۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
در ماه‌های اخیر، مایکروسافت با همکاری‌ای ام دی، امکان استفاده از فناوری FreeSync در کنسول‌های بازی Xbox One را برای انواع نمایشگرهای تلویزیونی، فراهم ساختند.
به گزارش آی تابناک : در ماه‌های اخیر، مایکروسافت با همکاری‌ای ام دی، امکان استفاده از فناوری FreeSync در کنسول‌های بازی Xbox One را برای انواع نمایشگرهای تلویزیونی، فراهم ساختند. در نتیجه افزون بر مانیتورهای موجود، چند تلویزیون از جمله برخی مدل‌های Samsung و LG با پشتیبانی از FreeSync، یک مرحله جدید از تعامل مابین تلویزیون و کنسول‌های بازی را رقم زدند.

بسیاری از کاربران به دلیل قیمت بالای مانیتورهای مخصوص بازی، قید زمان پاسخ به فرکانس (Input Lag) را زده و تلویزیون‌ها را به عنوان نمایشگر اصلی انتخاب می‌کنند. تفاوتی نمی‌کند که شما یک کنسول بازی و یا کامپیوتر شخصی و حتی لپ تاپ خود را به آن متصل کنید؛ مسلم است که یک تلویزیون بزرگ‌تر، لذت بازی را دوچندان می‌کند.

پشتیبانی از فناوری‌های Adaptive Sync توسط تلویزیون‌ها، یک اقدام جالب توجه و نیازی اساسی بود که خوشبختانه در حال رشد است. در جریان نمایشگاه IFA 2019، شرکت کره‌ای LG اولین تلویزیون جهان با فناوری NVIDIA G-Sync را معرفی کرد. تلویزیون‌های OLED این کمپانی با پشتیبانی از G-Sync به گیمرها این فرصت را می‌دهد که با کارت‌های گرافیک انویدیا، یک گیم پلی صاف، روان و هماهنگ را در تلویزیون‌ها تجربه کنند.

ال جی دو سری از تلویزیون‌های OLED جدید، موسوم به E9 و C9 را با کیت و فناوری G-Sync معرفی کرده است. تلویزیون‌های E9 در ابعاد 55 و 65 اینچ تولید شده و تلویزیون‌های C9 نیز در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ تولید خواهند شد. هر دو خانواده از رزولوشن 4K بهره می‌برند. شرکت LG بخش بزرگی از تمرکز خود در طراحی این تلویزیون‌ها را به بهبود شرایط، به نفع بازی قرار داده است.

LG-OLED-G-SYNC2.jpg

به گفته این شرکت زمان پاسخ به فرکانس در OLEDهای جدید به 13 میلی ثانیه کاهش یافته و با تکیه بر فناوری G-Sync گیمرها از فرکانس 120 هرتز برخوردار خواهند بود. البته در صورتی که در رزولوشن 4K به بازی بپردازید، این مقدار به 60 هرتز تقلیل پیدا خواهد کرد. اما رزولوشن‌های 1080p و 1440p را در فرکانس 120 هرتز اجرا خواهد کرد. OLEDهای مجهز به G-Sync جدید از HDR10 و Dolby Vision حتی با 120 فریم در ثانیه پشتیبانی کرده و به درگاه HDMI 2.1 مجهز هستند.

دیگر ویژگی‌های آن شامل پشتیبانی از Auto Low Latency Mode (ALLM)، سیستم برگشت صدای eARC، پشتیبانی از Variable Refresh Rate (VRR)، صدای فراگیر با قابلیت شبیه سازی هوشمند 5.1، پشتیبانی از Dolby Atmos و Dolby TrueHD در بخش صدا است.


منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار