کد خبر: ۲۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
گوشی فیرفون 3 (Fairphone 3) اوایل شهریور معرفی شد و سازنده مدعی شده بود طراحی ماژولار آن باعث شده تا تعمیر کردن آن فوق العاده آسان باشد. حال سایت iFixit این گوشی را کالبدشکافی کرده تا ببیند ادعای سازنده تا چه حد واقعیت داشته است.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان سایت iFixit می گویند باز کردن فیرفون 3 به راحتی انجام می شود و طراحی ماژولار آن حتی از فیرفون های قبلی هم بهتر انجام شده. این طراحی باعث شده تا باز کردن قطعات و دوباره کنار هم قرار دادن آنها به راحتی انجام گیرد.

کارشناسان سایت مذکور هنگام کالبدشکافی فیرفون 3 حتی یکبار هم از لغت «چسب» استفاده نکردند و در ده مرحله تمامی اجزای گوشی را از هم باز کردند که نشان می دهد ادعای سازندگان فیرفون 3 پوچ نبوده است. به همین دلیل فیرفون 3 موفق شد امتیاز کامل 10 از 10 را از سایت iFixit در تعمیرپذیری کسب کند.

فیرفون 3 به دلایل زیر موفق به کسب نمره کامل شد:

  • نمایشگر و باتری بدون ابزار خاص و تنها با یک پیچ گوشتی چهارسو قابل جدا شدن هستند
  • علائم و نشانه های روی ماژول ها و درون گوشی عمل باز و بسته کردن قطعات را راحت کرده است
  • تعویض کامل ماژول ها بدون دردسر صورت می گیرد و حتی می توان قطعات درون آنها را نیز با پیچ گوشتی تورکس عوض کرد
  • راهنمای تعویض قطعه ها و همچنین قطعات یدکی در وب سایت سازنده موجودند
  • بسیاری از قسمت های درون ماژول ها قابلیت تعویض داشته و فقط بعضی از آنها لحیم شده اند

فیرفون 3 توسط شرکت هلندی فیرفون ساخته شده و از نمایشگر 5.65 اینچی Full HD، چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 632، حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد. ماژول دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. این گوشی از باتری 3060 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

از دیگر قابلیت های گوشی فیرفون 3 می توان به پشتیبانی از کارت حافظه microSD، گواهینامه IP54، پشتیبانی از شارژ سریع، حسگر اثر انگشت و جک 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد. روی این گوشی ماژولار و دوست دار محیط برچسب قیمت 500 دلاری خورده و بعید است کاربران با این قیمت بالا، پرچمداران قدرتمند سازندگانی همچون شیائومی را رها کرده و سراغ این گوشی بیایند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار