کد خبر: ۲۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 11
بیل گیتس موسس مایکروسافت می گوید صرفا به خاطر ارتباطاتی که جفری اپستین (میلیاردر متوفی آمریکایی) با افراد ثروتمند داشته با او ملاقات می کرده است. گیتس این صحبت ها را بعد از انتشار گزارشی در وال استریت ژورنال مبنی بر ارتباطش با اپستین و مشارکت وی در کمک های مالی او به موسسات مختلف مطرح کرد.
به گزارش آی تابناک : گیتس در توضیحات خود پیرامون دیدارهایش گفت:

من با او دیدار کردم. اما هیچ ارتباط کاری یا رابطه دوستانه میان ما وجود نداشت. من نه به نیومکزیکو سفر کردم، نه فلوریدا نه ساحل پالم و نه هرجای دیگری. اطرافیان اپستین به من می گفتند اگر میخواهی برای بهبود بهداشت جهانی و کارهای بشردوستانه پول جمع کنی اپستین آدم های ثروتمند زیادی را می شناسد.

اپستین در ماه  اوت امسال و براثر آنچه گفته می شود خودکشی بوده در زندان درگذشت. این میلیاردر آمریکایی که به اتهام فساد جنسی و قاچاق دختران نابالغ در زندان به سر می برد بارها از قاضی درخواست کرد که تا زمان برگزاری جلسه دادگاه با قرار وثیقه آزاد شود که با درخواستش موافقت نشد. از سویی نشریات خبری مختلف از ارتباط نزدیک بیل کلینتون (رئیس جمهور سابق آمریکا) و دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی با او خبر دادند و از آنجایی که خودکشی اپستین در حالی رخ داد که محل نگهداری اش با دوربین مداربسته زیر نظر قرار داشت، بسیاری احتمال قتل وی را با درنظر داشتن ارتباطش با مقامات آمریکایی مطرح می کنند. در صورت اثبات اتهامات علیه اپستین این میلیاردر با حکم زندان ۴۵ ساله روبرو می شد و باید تا پایان عمر زندگی اش را پشت میله های زندان سپری می کرد.

جفری اپستین

ارتباط میان اپستین و بیل گیتس نیز در گزارشی آشکار شد که پیشتر در رابطه با رسوایی ارتباط آزمایشگاه رسانه MIT با اپستین منتشر شده بود. نشریه نیویورکر پیشتر گزارش داده بود که آزمایشگاه رسانه موسسه فناوری ماساچوست ارتباط نزدیکی با اپستین داشته و از او برای فعالیتهای تحقیقاتی اش بودجه می گرفته است و تلاش داشته که بر این ارتباط سرپوش بگذارد.

در واکنش به انتشار این گزارش نیز روز یکشنبه همین هفته Joi Ito مدیر این آزمایشگاه از سمت خود استعغا کرد و همزمان از جایگاه خود به عنوان پروفسور و کارمند MIT کناره گیری کرد.

در گزارش نیویورکر به سوابق و اطلاعاتی از کارکنان فعلی و سابق آزمایشگاه رسانه MIT اشاره شده بود که براساس آنها اپستین دست کم ۷.۵ میلیون دلار را به عنوان کمک و بودجه تحقیقاتی در اختیار این آزمایشگاه قرار داده که از این مبلغ دو میلیون دلار آن نیز از طریق گیتس تامین شده بود.

گیتس در مصاحبه اخیرش با نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد که در جریان ملاقات هایش با اپستین هیچگاه زنان حضور نداشتند.

تمام دیدارهایی که با اپستین داشتم صرفا با حضور مردان بود. هیچگاه در مهمانی های او یا هرچیزی مثل این شرکت نداشتم و او هیچوقت پولی را بابت کمک در پروژه هایی که من از آنها اطلاع داشتم در اختیارم قرار نداد.



منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار