کد خبر: ۲۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 11
مایکروسافت از انتشار اولین پیش‌نمایش و مجموعه کد PowerToys برای ویندوز 10 رونمایی کرد. دومین و آخرین نسخه از PowerToys با ویندوز XP معرفی شد و حال بعد از 17 سال مایکروسافت نسخه سوم را برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرده است.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت از انتشار اولین پیش‌نمایش و مجموعه کد PowerToys برای ویندوز 10 رونمایی کرد. دومین و آخرین نسخه از PowerToys با ویندوز XP معرفی شد و حال بعد از 17 سال مایکروسافت نسخه سوم را برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرده است. یکی از نکات جالب در مورد این نسخه این است که اکنون متن باز شده و از طریق گیت‌هاب می‌توان به تمام کدها دست پیدا کرد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

شاید خیلی از شما نام پاورتویز را برای اولین بار می‌شنوید. پاورتویز مجموعه‌ای از ابزارهای مفید است که برای اولین بار در ویندوز 95 معرفی شد. این مجموعه ابزار به کاربران امکان می‌دهد پیچیده‌ترین تنظیمات ویندوز را بدون داشتن دانش در مورد ویندوز رجیستری اصلاح کنند. پاورتویز در آن زمان به ابزار مفیدی همچون FindX ،TweakUI ،Quick Res و بیشتر مجهز بود. حال بعد از 17 سال این ابزار دوباره به ویندوز برگشته است.

اولین ابزار‌ها

اولین پیش‌نمایش پاورتویز شامل دو ابزار کاربردی است؛ راهنمای میانبر‌های کلید ویندوز و مدیریت پنجره FancyZones.

راهنمای میانبرهای کلید ویندوز

راهنمای میانبر کلید ویندوز یک ابزار پوشش کامل صفحه کلید است که مجموعه‌ای پویا از میانبرهای کلید ویندوز را ارائه می‌دهد. این ابزار کلید‌های میانبر را برای هر دسکتاپ یا پنجره فعال فراهم می‌کند. هر بار که کلید ویندوز را به مدت یک ثاینه (البته این زمان را نیز می‌توان تنظیم کرد) پایین نگه دارید، یک صفحه راهنما ظاهر شده و تمامی میانبرهای کلید ویندوز موجود و فعال  را نشان می‌دهد. با توجه به وضعیت دسکتاپ یا پنجره فعال، این میانبرها اقدام خاصی را انجام می‌دهند.

جزئیات بیشتر در مورد راهنمای میانبر کلید ویندوز، بقیه موارد موجود در این ابزار و کد منبع را از این لینک پیدا کنید.

مدیریت پنجره FancyZones

FancyZones یک ابزار مدیریت پنجره است که به گونه‌ای طراحی شده تا ویندوز را به ناحیه‌هایی با چیدمان کارآمدتر برای راحتی کار شما تنظیم کند. این ابزار همچنین اجازه بازیابی سریع این چیدمان‌ها را به کاربر می‌دهد. FancyZones به کاربر اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از چیدمان‌ها را ایجاد و سپس به راحتی برنامه‌ها را در این چیدمان‌ها کشیده و رها کند تا آن‌ها به طور خودکار تغییر اندازه بدهند.

برای شروع کار با FancyZones، ابتدا باید این ابزار را در تنظمیات پاورتویز فعال کنید و سپس رابط کاربریِ راه‌اندازی FancyZones را فراخوانی کنید. می‌توان این رابط کاربری را از طریق تنظیمات و یا با فشار دادن Win+~ راه‌اندازی کرد. هنگام اولین راه‌اندازی، این رابط کاربری لیستی از چیدمان‌های ناحیه‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند به سرعت با توجه به تعداد پنجره‌های فعال بر روی نمایشگر تنظیم شود. با انتخاب هر چیدمان یک پیش‌نمایش از آن نمایش داده می‌شود. فشار دادن دکمه ذخیره و بستن آن این چیدمان را اعمال می‌کند.

این ابزار همچنین از ایجاد و ذخیره چیدمان‌های سفارشی نیز پشتیبانی می‌کند. دو راه برای ایجاد چیدمان‌های سفارشی وجود دارد؛ چیدمان جدولی و چیدمان پنجره‌ای. همچنین این‌ها می‌توانند به عنوان مدل‌های افزودنی و کاهشی در نظر گرفته شوند. مدل افزودنی ، یک صفحه خالی را ایجاد می‌کند که از قابلیت تغییر اندازه و کشیدن نیز پشتیبانی می‌کند؛ دقیقا مشابه پنجره‌ برنامه‌های ویندوز.

مدل چیدمان جدولی با طرح بندی جدول شروع می‌شود و اجازه می‌دهد با تقسیم و ادغام ناحیه‌ها و سپس تغییر اندازه، بین آن‌ها ناحیه‌های دیگری ایجاد کرد.

جزئیات بیشتر در مورد مدیریت پنجره FancyZones، بقیه موارد موجود در این ابزار و کد منبع را از این لینک پیدا کنید.

 

آیا از بازگشت پاورتویز به عنوان ابزاری متن باز به ویندوز 10 راضی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



منبع : وینفون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار