کد خبر: ۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 08
هر چه به زمان معرفی پیکسل‌های نسل چهارم گوگل نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار بیشتری در رابطه با این گوشی‌ها مطرح می‎شود. این بار اطلاعات جدیدی درخصوص مهترین مشخصه‌ی گوشی‌های پیکسل منتشر شده است؛ دوربین آنها. وبسایت‌های 9to5Google و XDA Developers در خبرهای خود ادعا کرده‌اند که گوشی هوشمند آینده گوگل مجهز به زوم 8x، حالت شب (Night Sight) پیشرفته‌تر و قابلیت جدید Motion Mode برای ثبت تصاویر متحرک است.
به گزارش آی تابناک : هر چه به زمان معرفی پیکسل‌های نسل چهارم گوگل نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار بیشتری در رابطه با این گوشی‌ها مطرح می‎شود. این بار اطلاعات جدیدی درخصوص مهترین مشخصه‌ی گوشی‌های پیکسل منتشر شده است؛ دوربین آنها. وبسایت‌های 9to5Google و XDA Developers در خبرهای خود ادعا کرده‌اند که گوشی هوشمند آینده گوگل مجهز به زوم 8x، حالت شب (Night Sight) پیشرفته‌تر و قابلیت جدید Motion Mode برای ثبت تصاویر متحرک است.

پیش از این می‌دانستیم که پیکسل 4 برای اولین بار در گوشی‌های این سری دارای دوربین دوگانه خواهد بود. سنسور اصلی این دستگاه 12 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو خواهد بود. اما این اولین بار است که به قابلیت‌هایی که لنزهایی این دوربین‌ها می‌توانند ارائه کنند اشاره شده است. تجربه ثابت کرده است که گوگل همواره تمرکز ویژه‌ای بر روی دوربین گوشی‌های خود دارد و علاوه‌بر عملکرد خوب سخت‌افزاری آنها، در بخش نرم‌افزار با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پردازش خوبی بر روی تصاویر انجام می‌دهد.

دوربین‌های پیشرفته‌تر در پیکسل‌های جدید

طبق گفته 9to5Google گوگل به این استراتژی خود در پیکسل 4 نیز ادامه خواهد داد و قرار است که حالت "Motion Mode" را نیز به دوربین این گوشی اضافه کند. این حالت عکاسی برای ثبت تصویر از سوژه‌های متحرک است که با فوکوس بر روی سوژه در حرکت پیش‌زمینه، پس‌زمینه آن را تار خواهد کرد. این قابلیت معمولاً در دوربین‌های بالارده DSLR و یا بدون آینه در نظر گرفته می‌شود. ظاهراً گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی و ابزارهای هوش مصنوعی این افکت را تولید می‌کند، درست مشابه آن چیزی که در عکاسی در حالت پرتره در دوربین‌های پیکسل دیده‌ایم.قابلیت های دوربین پیکسل 4 گوگل

همچنین گفته شده است که حالت عکاسی در شب (Night Sight) نیز بهبود پیدا خواهد کرد که در نتیجه آن سرعت پردازش و عملکرد آن بهتر خواهد شد. گوگل همچنین قصد دارد توانایی عکاسی از ستارگان و دیگر اجرام آسمانی را در پیکسل‌های 4 ارائه کند. طبق شایعات XDA Developers  در شبکه اجتماعی Weibo این قابلیت به‌لطف وجود حالت زوم 8x ممکن خواهد شد. به نظر می‌رسد که زوم 8 برابری ترکیبی از زوم اپتیکال و قابلیت Super Res Zoom که در پیکسل‎های فعلی وجود دارد، بدست خواهد آمد.

قابلیت های دوربین پیکسل 4 گوگل

 

گفته شده است که گوگل در ماه اکتبر (احتمالا چهارم) از پیکسل 4 و پیکسل 4 XL رونمایی خواهد کرد. این یعنی برای اطلاع از مشخصات قطعی پرچمداران آینده این شرک نباید مدت زیادی منتظر بمانیم.



منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار