کد خبر: ۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 08
پایان تابستان سه موضوع مهم را به ما یادآوری می کند: بازگشایی مدارس، خلاص شدن از دست گرمای طاقت فرسا، و آیفون های جدید.
به گزارش آی تابناک : پایان تابستان سه موضوع مهم را به ما یادآوری می کند: بازگشایی مدارس، خلاص شدن از دست گرمای طاقت فرسا، و آیفون های جدید. اپل امسال هم رویداد رسمی خودش را برای دهم سپتامبر برابر با نوزدهم شهریور زمان بندی کرده تا ما را با خانواده آیفون 11 و دیگر محصولات سخت افزاری و نرم افزاری آشنا کند.

در این مطلب می خواهیم شایعات اخیر پیرامون آیفون 11 و انتظاراتی که از رویداد اپل داریم را مرور کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

آیفون های جدید با دوربین های بهتر

در مورد آیفون های جدید یا بهتر بگوییم، خانواده آیفون 11 تابحال زیاد شنیده اید. اپل امسال هم سه گوشی را معرفی می کند که مثل همیشه از سخت افزار قوی تر، دوربین پیشرفته تر و امکانات به روز تر بهره مند هستند. ویژگی های جدید این خانواده را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.

نام گذاری جدید

فیل شیلر سال قبل گفت که حروف انتهای اسم آیفون ها مثل S و R معنای خاصی ندارند. به همین دلیل امسال این حروف حذف می شوند و شاهد نامگذاری جدیدی برای آیفون های جدید هستیم. طبق شایعات موجود امسال آیفون 11، آیفون 11پرو و آیفون 11 پرو مکس را خواهیم داشت. امیدواریم این سبک نامگذاری در آینده نیز حفظ شود تا کاربران را از سردرگمی نجات دهد.

دوربین های بیشتر و بهتر

امسال تمام آیفون های جدید یک دوربین بیشتر از نسل قبل خواهند داشت. بنابراین آیفون 11 با دوربین دوگانه جایگزین آیفون XR می شود و آیفون 11پرو و پرو مکس هم با دوربین سه گانه جای آیفون XS و XS مکس را می گیرند.

دوربین دوم آیفون 11 از لنز تله فوتو بهره می برد و دوربین سوم در مدل های دیگر هم به لنز فوق عریض مجهز می شود تا علاقه مندان این برند هم مثل دیگر شرکت ها از امکانات عکاسی به روز بهره مند شوند. بلومبرگ می گوید آیفون 11 توانایی ترکیب همزمان عکس هر سه دوربین را با تکیه بر هوش مصنوعی دارد. همچنین قابلیت ویرایش یا افزودن افکت به ویدیوها در زمان فیلمبرداری نیز به امکانات این گوشی اضافه خواهد شد.

فیس آیدی پیشرفته

سال گذشته آیپد پرو به توانایی تشخیص چهره و باز کردن قفل در زوایای مختلف دست یافت. حالا امسال انتظار می رود که آیفون هم چنین قابلیتی را به دست آورد. اپل از سنسور فیس آیدی جدیدی با زاویه دید عریض در آیفون 11 استفاده خواهد کرد که چهره شما را در حالت های مختلف تشخیص می دهد.

شارژ وایرلس

البته که منظورمان شارژ وایرلس معمولی نیست؛ همان قابلیتی که چند سال دیرتر از رقبا به آیفون 8 آمد. اپل امسال می خواهد قابلیت دیگری را از دنیای اندروید به آیفون 11 بیاورد که شارژ وایرلس معکوس نام دارد. پیش از این هواوی در میت 20 پرو و سپس سامسونگ در گلکسی اس 10 از این ویژگی رونمایی کردند. البته احتمالاً شارژ وایرلس معکوس آیفون 11 پرو و پرو مکس فقط برای شارژ ایرپاد کارآیی داشته باشد و نمی توان اپل واچ را با آن شارژ کرد.

رنگ های جدید

جدا از دوربین اضافه، آیفون 11 تفاوت فاحشی با نسل قبل نخواهند داشت، یعنی اندازه نمایشگر و ابعاد کلی ثابت می مانند. با این حال به گزارش بلومبرگ به نظر می رسد رنگ های جدیدی مثل سبز و بنفش پاستیلی را نیز در سبد محصولات امسال اپل ببینیم. شاید لوگوی رنگارنگ اپل در دعوتنامه رسمی به رنگ بندی آیفون های جدید اشاره داشته باشد.

اپل واچ جدید

اپل واچ سال گذشته به روز رسانی بزرگی را دریافت کرد. بنابراین امسال نباید انتظار زیادی از سری جدید یعنی اپل واچ سری 5 داشته باشیم. شایعات در مورد این ساعت هوشمند هم آب و تاب زیادی ندارند. اصلاً شاید امسال شاهد رونمایی این گجت نباشیم. با این حال کدهای مشاهده شده در نسخه های اولیه iOS 13 نشان می دهند که احتمالاً اپل از مدل های سرامیکی و تیتانیومی اپل واچ به عنوان نسخه ویژه رونمایی خواهد کرد.

معرفی اپل واچ سری 5 چندان توجیهی ندارد، چون سری 4 کارآیی فوق العاده ای دارد و با عرضه watchOS 6 به مراتب بهتر خواهد شد. اپ استور اختصاصی، سنسور نویز محیط، پشتیبانی از کتاب های صوتی و غیره از جمله قابلیت هایی هستند که در نسخه جدید واچ او اس به این ساعت هوشمند اضافه می شوند.

محتوای اختصاصی

اپل آرکید

اپل به درستی متوجه شده که برای کسب درآمد دیگر نمی تواند روی فروش آیفون حساب کند، به همین دلیل به سرویس های جانبی روی آورده است. انتظار می رود که بخش زیادی از مراسم سه شنبه شب به معرفی برنامه های پلتفرم اپل تی وی پلاس (+Apple TV) و اپل آرکید (Apple Arcade) اختصاص داشته باشد. این دو سرویس به ترتیب محتوای ویدیویی و بازی های اختصاصی را ارائه می دهند. طبق گزارش بلومبرگ، سرویس های +TV و آرکید به ترتیب ماهیانه 10 و 5 دلار هزینه خواهند داشت.

بازی های آرکید علاوه بر آیفون و آیپد روی اپل تی وی هم قابل اجرا هستند، به همین دلیل شاید نسخه جدیدی از این دستگاه در مراسم سه شنبه شب رونمایی شود. اپل تی وی جدید به چیپست A12 مجهز می شود تا بتواند بازی های روز را با توان بیشتری اجرا کند.

زمان بندی دقیق تر

بتا عمومی iOS 13

اگرچه رویداد شهریور اپل روی سخت افزار متمرکز است، اما احتمالاً از زمان بندی دقیق تر انتشار نسخه نهایی سیستم عامل های این شرکت نیز مطلع خواهیم شد. حدود دو هفته بعد از رونمایی، آیفون های جدید وارد بازار می شوند و iOS 13 نیز همراه آنها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد آپدیت های watchOS 6 و مک او اس کاتالینا هم در همین بازه زمانی منتشر شوند. از طرفی شاید اپل بالاخره زمان دقیق ورود مک پرو به ویترین فروشگاه ها را نیز اعلام کند.

موارد احتمالی

شایع شده که اپل روی یک ابزار ردیابی کار می کند. این ابزار بر پایه بلوتوث کار کرده و با استفاده از آن می توانید وسایل مختلف خودتان را راحت تر پیدا کنید. شاید این ردیاب بلوتوث به شکل رسمی معرفی نشود اما احتمالاً اطلاعات بیشتری از آن خواهیم شنید.

همچنین بلومبرگ می گوید مدل جدیدتر ایرپادز در راه است. نسل جدید ایربادهای بیسیم اپل از قابلیت حذف نویز و بدنه ضد آب بهره می برند. تخفیف فوق العاده روی ایرپادز قبلی در برخی خرده فروشی های معتبر سطح جهان هم از ورود قریب الوقوع نسل بعدی به بازار حکایت دارند.

تعرفه واردات

بعضی شایعات هم در مورد مدل جدید اسپیکر خانگی هوم پاد صحبت می کنند که قیمت پایین تری نسبت به مدل قبلی دارد، اما اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست.

یکی از قوی ترین شایعات چند ماه اخیر به مک بوک پرو 16 اینچی اپل اشاره دارد. ظاهراً اپل با کاهش قابل توجه حاشیه اطراف نمایشگر توانسته صفحه بزرگ تری را در ابعاد مک بوک پرو کنونی با صفحه 15 اینچی جای دهد. البته احتمال معرفی این لپ تاپ در رویداد سه شنبه کم است، چون اپل معمولاً خانواده مک را در کنفرانس WWDC یا رویداد اختصاصی دیگری رونمایی می کند. همین وضعیت برای آیپد پرو جدید و جایگزین آیفون SE نیز وجود دارد. حتی ممکن است رونمایی آیفون SE 2 به سال 2020 موکول شود.

با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، هنوز هم احتمال شگفتی سازی اپل در رویداد شهریور وجود دارد. برای اینکه با جدیدترین محصولات اپل آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم سه شنبه شب رأس ساعت 21:30 با پوشش زنده این رویداد همراه ما باشید.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار