کد خبر: ۲۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 08
چند سالی می‌شود که بازی محبوب PES از رقیب خود یعنی فیفا ضعیف‌تر عمل کرده و نتوانسته آن‌طور که درخور این سری بازی نام‌آشناست، ظاهر شود؛ از باگ‌های فراوان و هوش مصنوعی ضعیف بازیکنان گرفته تا مسئله تهیه لایسنس باشگاه‌ها و جلوه‌های بصری بازی که در سطح واقعا پایینی قرار دارند.
به گزارش تیترشهر : چند سالی می‌شود که بازی محبوب PES از رقیب خود یعنی فیفا ضعیف‌تر عمل کرده و نتوانسته آن‌طور که درخور این سری بازی نام‌آشناست، ظاهر شود؛ از باگ‌های فراوان و هوش مصنوعی ضعیف بازیکنان گرفته تا مسئله تهیه لایسنس باشگاه‌ها و جلوه‌های بصری بازی که در سطح واقعا پایینی قرار دارند. شخصا به عنوان یکی از طرفداران سری PES، از عملکرد اخیر کونامی به شدت ناامید شده‌ام. با این حال اخبار حاکی از آن هستند که کونامی از مشکلات موجود در PES آگاه است و سعی کرده در نسخه جدید آن‌ها را برطرف کند. با ویجیاتو به بررسی 8 نکته می‌پردازیم تا ببینیم PES 2020 توانسته بهتر از گذشته عمل کند یا خیر.

گیم‌پلی بازی طبیعی‌تر شده است

این موضوع را می‌توان در سبک بازی و نحوه حرکت بازیکنان مشاهده کرد. در طراحی حرکات بازیکنان از نحوه حرکت رونالدینیو کمک گرفته شده است. بازیکنان می‌توانند از حرکات نمایشی و جذاب رونالدینیو در اجرای تکنیک‌های پیچیده با توپ بهره ببرند. همچنین از دانش فراوان بازیکن کهنه‌کار و محبوب، اینیستا، در طراحی بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی مانند نحوه دریبل استفاده شده.

کونامی به دقت سبک بازی بازیکنان مختلف را بررسی کرده و تکنیک‌هایی را مخصوص هر بازیکن ساخته که باعث می‌شود بازی حس واقعی‌تری به مخاطب القا کند. ویژگی جدیدی به نام Context-Sensitive Kick Accuracy به بازی اضافه شده که در نحوه حرکت توپ تاثیر می‌گذارد. طبق این ویژگی، دقت هر شوت و پاسی که بازیکنان انجام می‌دهند با توجه به حالت بدن و موقعیت بازیکنان در زمین تغییر می‌کند.

تکنیک‌های جدیدی به بازی اضافه شده

روش جدیدی برای گیرانداختن توپ به بازی اضافه شده. نام این تکنیک no-touch است و به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون تماس با توپ در امتداد مسیر آن به حرکت ادامه دهند. تکنیک دیگری که به بازی اضافه شده، Trick Trap نام دارد که بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن مسیر حرکتشان را بلافاصله تغییر دهند و مدافعان حریف را فریب دهند. این تکنیک‌ها بیشتر هنگام حمله موثر واقع می‌شوند.

در نحوه دفاع هم موارد جدیدی را شاهد هستیم. انیمیشن‌های جدید و واقع‌گرایانه‌تر برای تکل‌ها و دریافت توپ با سر به بازی اضافه شده. بهبودهای صورت گرفته در فیزیک بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد که از بخش‌های مختلف پاهایشان برای دریافت و کنترل توپ استفاده کنند. ویژگی جدید برای مدافعان بازی، قابلیت استفاده از خطای عمدی روی مهاجمین است.

بازی سیستم جدیدی برای تعامل بازیکنان با یکدیگر دارد

سازندگان این سیستم را Inspire می‌نامند. براساس این سیستم، سبک بازی هر بازیکن بر طوری که هم‌تیمی‌هایش با او تعامل برقرار می‌کنند تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال اگر توپ در اختیار بازیکنی بیافتد که دریبل‌زن ماهری است، هم‌تیمی‌های او از یکدیگر فاصله خواهند گرفت تا او فضای کافی برای دویدن داشته باشد یا اگر یک بازیساز صاحب توپ باشد، هم‌تیمی‌های او حالت تهاجمی‌تری به خود خواهند گرفت تا از مهارت‌های او در بازیسازی بیشترین بهره را ببرند.

این سیستم جدید با این‌که جالب به نظر می‌رسد، ممکن است موارد منفی نیز داشته باشد. اگر هم‌تیمی‌های مسی احساس کنند که او می‌تواند مدافعان حریف را دریبل کند و به دلیل آن از هم فاصله بگیرند، اما بازیکنی که مسی را کنترل می‌کند نتواند حریفش را به درستی دریبل کند و توپ را از دست بدهد، امکان دارد تیم حریف از نحوه قرارگیری بازیکنان سوءاستفاده کند. این موضوع می‌تواند باعث عصبانیت بازیکن به دلیل تصمیم‌گیری خودسرانه تیمش شود. با این حال باید ببینیم سازندگان چگونه این سیستم را اجرا خواهند کرد.

تیم‌های بیشتری به صورت رسمی در پس 2020 حضور خواهند داشت

چند سالی می‌شود که طرفداران PES مجبورند برای بازی کردن با تیم محبوبشان با اسم‌ها، استادیوم‌ها و لوگوهای ساختگی دست و پنجه نرم کنند. خبر خوب برای طرفداران PES این است که نسبت به سال‌های گذشته، کونامی توانسته لایسنس‌های بیشتری از لیگ‌ها و باشگاه‌های معروف به دست آورد. شاید خبرسازترین آن‌ها یوونتوس باشد که سال پیش لایسنسش در اختیار فیفا بود. از تیم‌های معروف دیگر که به صورت رسمی در PES حضور خواهند داشت می‌توان بارسلونا، منچستر یونایتد، بایرن مونیخ، آرسنال و آ.ث.میلان را نام برد.

تمام تیم‌ها از لیگ‌های سری آ ایتالیا، لیگ ۱ فرانسه، سری آ برزیل و چندین لیگ دیگر به صورت کامل لایسنس شده‌اند. جام ملت‌های اروپا نیز در پس حضور خواهد داشت و در سه ماهه دوم پس از عرضه بازی به صورت بسته الحاقی برای آن منتشر خواهد شد. بخش مای کلاب بازی نیز شامل بازیکنان افسانه‌ای زیادی از جمله دیگو مارادونا، پاول نِدوِد، فرانچسکو توتی و دیوید بکهام خواهد بود.

بخش بصری بازی پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است

بهبودهایی در بخش نورپردازی موتور بازی صورت گرفته که به زیباتر شدن بازی از نظر بصری کمک زیادی کرده است. سازندگان به جزئیات جلوه‌های بصری بازی بسیار توجه کرده‌اند؛ به طوری که سایه‌های شخصیت‌ها با توجه به جایگاه خورشید در طول 90 دقیقه مسابقه تغییر خواهد کرد یا اگر در شب مسابقه می‌دهید، نسبت به فاصله آن‌ها از منابع نور. اسکن‌های سه بعدی از کل بدن چندین بازیکن گرفته شده که حتی کوچک‌ترین جزئیات آن‌ها را از قلم نینداخته‌اند. حرکات بازیکنانی که مورد اسکن قرار گرفته‌اند بسیار روان و دقیق بوده و به واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی کمک شایانی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت با بازی چشم‌نوازی روبه‌رو هستیم.

رابط کاربری بازی کاملا تغییر کرده

یکی از مشکلاتی که پس از آن رنج می‌برد، رابط کاربری قدیمی و پیچیده آن است. بازیکنان گاهی اوقات برای انجام کارهای ساده‌ای مثل تعویض بازیکن باید از میان چندین صفحه مختلف عبور کنند. طبق گفته سازندگان، در این نسخه رابط کاربری جدید بازی ظاهری یکدست و مدرن داشته و هدف اصلی آن‌ها در طراحی آن، ساده‌سازی بوده است. همچنین دوربین پخش تلویزیونی به بازی اضافه شده که از طریق آن تمام زمین قابل مشاهده است.

بخش مسترلیگ بازی بهبود یافته

سیستم دیالوگ جدیدی به بازی اضافه شده که در روند پیشروی داستان بازی در بخش مسترلیگ تاثیرات زیادی می‌گذارد. بازیکنان می‌توانند در نحوه صحبت با اعضای تیمشان و مذاکرات هنگام خرید و فروش بازیکنان از این سیستم جدید بهره ببرند. از عملکرد یک بازیکن راضی نیستید؟ می‌توانید با ملایمت صحبت کنید یا برخورد تندی با او داشته باشید، چیزی شبیه به آنچه در بازی‌های سبک نقش آفرینی می‌بینیم.

سازندگان الگوریتم جدیدی برای مبادلات بازیکنان میان تیم‌ها طراحی کرده‌اند. این الگوریتم با بررسی اطلاعات در دنیای واقعی، قیمت‌های خرید و فروش بازیکنان و حقوق‌های دریافتی آن‌ها را بسیار به واقعیت نزدیک کرده است.

تعداد زیادی کات-سین در این بخش وجود دارد که در آن‌ها بازیکنان می‌توانند شرایط زندگی را به عنوان مربی یک تیم تجربه کنند. روزهای قبل از داربی بسیار هیجانی خواهند بود و شما باید در نقش مربی، تیمتان را برای بازی آماده کنید. شما می‌توانید در کنفرانس‌های خبری به هیجان بازی بیفزایید یا با سخنرانی‌های انگیزشی، روحیه تیم را بالا ببرید.

حالت جدیدی به بخش آنلاین بازی اضافه شده

نام این بخش، روز مسابقه (Matchday) است. در این حالت جدید بازیکنان پس از انتخاب یکی از دو جناح با حریف‌هایشان در کسب امتیاز بیشتر مسابقه می‌دهند. بازیکنان با دادن پاس‌های عالی و به ثمر رساندن گل‌های تماشایی، برای جناحشان امتیاز کسب خواهند کرد؛ در پایان مسابقاتِ گروهی نتایج بررسی شده و بهترین بازیکن‌ها از میان هر جناح به عنوان نماینده تیمشان انتخاب می‌شوند و در فینال مسابقات به رقابت با هم می‌پردازند. جناحی که امتیازات بیشتری داشته باشد در فینال دارای مزیت‌هایی خواهد بود. لازم به ذکر است که این مسابقات به صورت هفتگی برگزار خواهند شد و علاقمندان می‌توانند مسابقه فینال را به صورت زنده از طریق لایواستریمی در بخش روز مسابقه تماشا کنند. در پایان فینال به تمامی شرکت کنندگان در مسابقات جوایزی اعطا خواهد شد که بهترین آن‌ها به تیم برنده فینال تعلق خواهد گرفت.

PES 2020 در ۱۹ شهریور ماه برای پی‌سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. سوپراستار بارسلونا، لیونل مسی، روی کاور نسخه استاندارد بازی حضور خواهد داشت و هافبک هجومی سابق بارسلونا، رونالدینیو، روی جلد نسخه لِجِند بازی قرار دارد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار