کد خبر: ۲۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 07
چندی پیش گوگل از هک آیفون ها توسط تعدادی وبسایت مخرب خبر داد. ظاهراً این موضوع به مذاق اپل چندان خوش نیامده و گوگل را به هراس افکنی متهم کرده است.
به گزارش آی تابناک : ماجرای هک آیفون از آنجا شروع شد که تیم زیرو گوگل در اوایل شهریور ماه امسال اعلام کرد اگر کاربری با یک گوشی آیفون آسیب پذیر به وبسایت مخربی سر می زده، فایل های شخصی، موقعیت مکانی و پیام های کوتاه او فاش می شده است. البته این حفره امنیتی در اوایل سال جاری میلادی به اپل گزارش شده بود و این شرکت هم تنها 10 روز پس از اطلاع، مشکل را رفع کرده است. شرکت ساکن کوپرتینو اعلام کرده که حتی قبل از اینکه گوگل آنها را در جریان مشکل گذاشته مشغول رفع آن بوده اند.

اپل با وجود اینکه در مورد این آسیب پذیری با گوگل اختلاف نظر ندارد اما شرکت ساکن مانتین ویو را متهم به «هراس افکنی در میان کاربران آیفون» کرده. اپل معتقد است با این اقدام گوگل کاربران آیفون تصور می کنند دستگاه آنها در معرض خطر قرار گرفته؛ چرا که جزئیات ارائه شده در پست بلاگ گوگل فاقد جزئیات کلیدی هستند.

هک آیفون

بنا بر توضیحات اپل این حمله پیچیده، سوء استفاده گسترده از آیفون ها نبوده و تنها چند وبسایت محدود با تمرکز بر مسلمانان اویغور را شامل می شده است. همچنین مدتی بعد مشخص شد که این وبسایت ها به اندروید و ویندوز هم نفوذ کرده بودند اما به ادعای اپل گوگل به این جنبه از حمله نپرداخته بود. کمپانی ساکن کوپرتینو همچنین از محدود بودن زمان اجرای حملات گفته:

«تمامی شواهد نشان می دهند که حمله این وبسایت ها برای مدت محدود تقریباً دو ماهه عملیاتی بودند؛ نه دو سالی که گوگل می گوید.»

گوگل در پاسخ به این موضوع اعلام کرده که «پروژه زیرو تحقیقات فنی که برای کمک به درک آسیب پذیری های امنیتی طراحی شده اند را ارسال می کند. این موضع به بهبود استراتژی های دفاعی کمک می کند». همچنین بر تحقیقات عمیق با تمرکز بر جنبه های فنی این آسیب پذیری ها تأکید و اعلام کرده که به همکاری با اپل و دیگر شرکت های مطرح ادامه می دهد تا امنیت آنلاین کاربران حفظ شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار