کد خبر: ۲۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 07
اگر از علاقمندان به گوشی های پرچمدار سامسونگ هستید گزینه های زیادی برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد؛ سری گلکسی اس ۱۰ در چهار نسخه، گلکسی نوت ۱۰ در چهار نسخه و گلکسی فولد هم که دیروز مجددا رونمایی شد در یک نسخه وجود دارند.
به گزارش آی تابناک : اگر از علاقمندان به گوشی های پرچمدار سامسونگ هستید گزینه های زیادی برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد؛ سری گلکسی اس ۱۰ در چهار نسخه، گلکسی نوت ۱۰ در چهار نسخه و گلکسی فولد هم که دیروز مجددا رونمایی شد در یک نسخه وجود دارند. این گزینه ها شاید به نظرتان زیاد باشند اما ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته که با عرضه نسخه خاصی از گلکسی نوت ۱۰ که با تکیه بر تکنولوژی بلاکچین ساخته شده تعداد پرچمدارانش را به رقم ۱۰ برساند و همزمان به درخواست برخی کاربرانش برای ارائه یک تلفن هوشمند متفاوت با تمرکز بر رمزارزها نیز پاسخ بدهد.

طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده است این نسخه از گلکسی نوت ۱۰ که صرفا نیز به بازار کره جنوبی عرضه می شود با نام تجاری KlaytnPhone به دست مشتریان می رسد. این نام گذاری هم با در نظر داشتن پلتفرم بلاکچین توسعه یافته توسط شرکت کاکائو (توسعه دهنده پیام رسان در کره جنوبی) انجام گرفته است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود مدعی شده که KlaytnPhone دارای یک کیف پول دیجیتال خواهد بود و اپ های اختصاصی خود را دارد که بر بستر بلاکچین توسعه داده شده اند. این گوشی همچنین مقدار مشخصی Klay را به صورت رایگان به دارندگان خود هدیه می دهد که در واقع نوعی رمزارز ساخته شده توسط کاکائو است.

البته اشاره کنیم که در نظر گرفتن کیف پول دیجیتال و اپ های مبتنی بر بلاکچین برای این گوشی اتفاق چندان تازه ای نیست و پیشتر برخی مدل های گلکسی اس ۱۰ نیز چنین مشخصه ای داشتند. اچ تی سی نیز یک گوشی مبتنی بر بلاکچین در بین محصولاتش دارد، از طرفی، طبق گزارش وال استریت ژورنال دیگر گوشی های اندرویدی نیز توانایی اجرای اپ های مبتنی بر بلاکچین Klaytn’ را دارند با این حال تنها KlaytnPhone است که میتواند حداکثر استفاده را در سرویس های تراکنشی از این اپ ها ببرد.

به غیر از این فاکتور KlaytnPhone همان سخت افزار نوت ۱۰ را دارد و طبق انتظارات در سطح قیمتی دیگر اعضای خانواده خود به بازار عرضه می شود. گفته می شود این گوشی در زمان بوت شدن و حین خاموشی لوگوی Klaytn را نشان می دهد.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: 15 شهریور 98]

 

به روز رسانی:

اخباری جدید از مشخصات مدل‌های مبتنی بر بلاکچین نوت ۱۰ سامسونگ به گوش رسیده که بر این اساس سامسونگ با همکاری پلتفرم بلاکچین کره‌ای Klaytn مدل‌های اختصاصی KlaytnPhone از Note 10 5G و Note 10+ 5G را برای کاربران کره جنوبی معرفی کرده است.

دستگاه‌های جدید از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملا به همتاهای عادی خودشان شباهت دارند اما تفاوت آن‌ها در کیف پول رمزارزی آن‌ها و اپلیکیشنهای بلاکچین است که به صورت پیشفرض در این دستگاه‌ها نصب شده‌اند. علاوه بر این کسانی که گوشی‌های نوت 10 Klaytn را خریداری می‌کنند 2 هزار توکن Klay هم دریافت می‌کنند.

البته سایر گوشی‌های اندرویدی هم امکان اجرای اپ‌های بلاکچین Klaytn را دارند اما قابلیت‌های تراکنش توسعه یافته این پلتفرم به صورت اختصاصی در اختیار این مدل‌های نوت 10 خواهد بود. قابلیت اختصاصی دیگر این گوشی‌ها Samsung Blockchain Keystore است که برای کاربران امکان انجام تراکنش‌های تعمیم یافته با استفاده از بلاکچین و ذخیره داده‌های مرتبط با این عملیات را در گوشی‌هایشان فراهم می‌کند.

در حال حاضر هر دو مدل این گوشی‌ها در وبسایت KlaytnPhone در دسترس قرار گرفته‌اند. قیمت مدل Klaytn Note10 5G از 1048 دلار آغاز می‌شود. نسخه 256 گیگابایتی  Note10+ 5G هم 1173 دلار قیمت گذاری شده است و مدل 512 گیگابایتی آن با قیمت 1256 دلار در دسترس قرار دارد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار