کد خبر: ۲۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 05
سریع‌ترین نسل یو‌اس‌بی جهان با شتاب در حال طی کردن مراحل تولید است و تمام گواهینامه‌های لازم را دریاف کرده و به احتمال فراوان تا پایان سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.
به گزارشد آی تابناک : مجمع جهانی USB اعلام کرد مشخصات فنی نسل جدید دستگاه‌های یو‌اس‌بی تایید شده و گواهینامه‌های لازم نیز صادر گردیده است، اما هنوز با قطعیت نمی‌توان در مورد زمان عرضه آن سخن گفت. تعقیب کنندگان اخبار فناوری امیدوارند تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ این دستگاه را روی دستگاه‌های مختلف و فروشگاه‌های قطعات الکترونیکی مشاهده کنند.

شباهت و از طرفی دوگانگی در عملکرد USB3 و Thunderbolt 3 سبب شده بود بسیاری از کاربران این دو دستگاه را با هم اشتباه گرفته و در مواردی از عملکرد آن‌ها ناراضی باشند. حال مهندسان شرکت‌‎های بزرگ فناوری در تلاش‌اند این دو دستگاه را باهم تلفیق کرده و USB4 را باسرعت انقال داده شگفت‌انگیز طراحی کنند. USB4 داده‌ها را با سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه انتقال می‌دهد.

ابهام در زمان عرضه دستگاه‌های USB4

سرعت باورنکردنی انتقال داده در USB4

این نسل از دستگاه‌های یو‌اس‌بی در آینده با همه سیستم‌ عامل‌های رایانه‌ای هماهنگ و سازگار خواهد شد. مطمئنا نسل جدید USB با چنین توانایی در انتقال داده‌ها فرآیندهای رایانه‌ای را برای طراحان و متخصصان قسمت‌های گوناگون رایانه راحت‌تر می‌کند. یکی از دغدغه‌های همیشگی سازندگان انیمیشن و طراحان بازی‌های رایانه‌ای انتقال سریع و آسان فایل‌های صوتی و تصویری است که حتی در حال حاضر با وجود پیشرفت زیاد دستگاه‌های USB هم‌چنان زمان طولانی را از این افراد می‌گیرد. 

ابهام در زمان عرضه دستگاه‌های USB4

حال USB4 این زمان را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد و سبب تسریع در فرایند ساخت انیمیشن می‌گردد. احتمالا در مدت زمانی کوتاه تمامی شرکت‌های تولید کننده گوشی، لپ‌تاپ و دیگر دستگاه‌های هوشمند، تمامی محصولات خود را به این فناوری جدید مجهز نخواهند کرد ولی به مرور و با آشکار شدن هرچه بیشتر مزایای USB4 همه شرکت‌ها به سمت به کار گیری آن می‌روند. 



منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار