کد خبر: ۲۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 05
شرکت «اینتل» در کنار پردازنده‌های Ice Lake برای اولین بار گرافیک مجتمع نسل 11 خود (I-GPU Gen11) را معرفی کرد؛ با توان 1 ترافلاپی که حتی می‌توانست رقیب کارت‌های گرافیک MX200 از انویدیا باشد.
به گزارش آی تابناک : شرکت «اینتل» در کنار پردازنده‌های Ice Lake برای اولین بار گرافیک مجتمع نسل 11 خود (I-GPU Gen11) را معرفی کرد؛ با توان 1 ترافلاپی که حتی می‌توانست رقیب کارت‌های گرافیکMX200 از انویدیا باشد. به هر حال اینتل با استخدام راجا کادوری و تمرکز بر بخش GPU، به زودی کاری خواهد کرد که بدون کارت گرافیک و تنها با تراشه داخلی CPUها، امکان اجرای بازی‌ها با تنظیمات نه چندان بالا را پیدا کنیم.

آیا می‌توان با یک لپ تاپ فاقد کارت گرافیک مجزا بازی کرده و یا برنامه‌های سنگین گرافیکی را اجرا کرد؟ بخشی از قیمت یک لپ تاپ به دلیل استفاده از کارت گرافیک مستقل افزایش پیدا خواهد کرد؛ از این رو قیمت تمام شده بسیاری از لپ تاپ‌های مبتنی بر Ice Lake کمتر از برآوردهای اولیه بوده است. حال اگر Intel این قدرت گرافیکی را بازهم افزایش دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به تازگی بنچمارک هایی از گرافیک نسل 12 این شرکت منتشر شده است که نشان دهنده افزایش قدرت در این حوزه هستیم. گرافیک مجتمع Intel Gen12 در پردازنده‌های آتی با نامTiger Lake برای لپ تاپ‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. هرچند که از زمان عرضه پردازنده‌های Tiger Lake بی خبر هستیم، اما می دانیم که آنها مانند سری Ice Lake در مدل‌های Tiger Lake-U و Tiger Lake-Y برای لپ تاپ‌های کم مصرف عرضه خواهند شد. در گذشته پردازنده‌های سری U یا همان فوق کم مصرف‌ها، در لپ تاپ‌های میانی و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما امروزه با پیشرفت قدرت پردازشی حتی در لپ تاپ‌های رندرینگ و مخصوص بازی هم شاهد استفاده از پرچمداران این دسته هستیم.

Capture1397.png

گرافیک مجتمع Intel Gen12 در چند نسخه عرضه خواهد شد؛ اما احتمال می‌رود که توان پردازشی آن به 1.5 یا 1.6 ترافلاپ برسد. پردازنده‌های Tiger Lake با فرآیند تولید 10 نانومتری طراحی شده‌اند و در بنچمارک های UserBenchmark، استفاده از یک گیگابایت حافظه گرافیکی برای بخش گرافیکی تأیید شده بود. بنچمارک جدید GFXBench میزان حافظه گرافیکی را مشخص نکرده اما انتظار می‌رود که پردازنده گرافیکی کم مصرف، در حوزه همان 1 یا 1.5 گیگابایت حافظه گرافیکی را طلب کند که احتمالاً در صورت نیاز مقدار بیشتری را Shareخواهد کرد.

اطلاعات ثبت شده در بنچمارک GFXBench حاکی از دو برابر شدن واحدهای Compute Texture Image Units به نسبت گرافیک UHD Graphics 620 است. توان حرارتی در تراشه‌های Ice Lake بین 5 الی 28 وات بود؛ در مدل‌های پرچمدار که انتظار توان حرارتی 25 واتی را داشته اما با 28 وات روبرو شدیم، به بخش گرافیکی رسیدیم. افزایش توان گرافیک مجتمع اینتل را ناچار به بالا بردن توان حرارتی تا 3 وات کرده بود.

آخرین داده‌ها از پردازنده‌های Tiger Lake هم حاکی از توان حرارتی مشابه است. شایان ذکر است که این نتایج تنها بنچمارک های اولیه بوده و قطعاً با درایور سازگار و نمونه اصلی به جای نمونه مهندسی، عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود. در این صورت شاید بتوان برخی بازی‌های سبک و با جزئیات متوسط را بر روی یک لپ تاپ ساده اجرا کرده و نیازی به گرافیک مستقل نخواهد بود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار