کد خبر: ۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺳﻠﻮل های ﺑﻨﻴﺎﺩی گفت: محققان ایرانی با پیشی گرفتن از رقبای منطقه‌ای در رتبه نخست تولید علم سلول‌های بنیادی در منطقه قرار دارند.
به گزارش آی تابناک : دکتر اﻣﻴﺮ علی ﺣﻤﻴﺪﻳﻪ با تاکید بر ضرورت توسعه پژوهش های کاربردی و محصول محور حوزه تحقیقات سلول های بنیادی گفت: ﻧﻴﺎﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭی صنعت ﭘﺰشکی ﺑﺎﺯﺳﺎختی و ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎی ﭘﻴﺶﺭﻭ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺗﻮﺟﻪ محققان به ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻝ برای ﺭﻓﻊ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎی ﺣﻮﺯﻩ ﺳﻼﻣﺖ را مشخص می کند.

وی افزود: ﺩﺭک ﻋﻤﻮمی ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻦ ﭘﮋﻭهش ها ﺗﻮﺳﻄ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﺮاﺗﺮ اﺯ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻋﻠﻢ و ﻣﻘﺎﻻﺕ ﭘﮋﻭهشی است.

دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭی هایﺳﻠﻮل های ﺑﻨﻴﺎﺩی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در سیستم آموزش دانشگاهی کشورهای پیشرفته جهان توجه به تولید علم، فناوری و توسعه ارتباط با دیگر صنایع به شکل جدی دنبال می شود اظهار داشت: درحال حاضر بیشتر دانشگاه های کشور اهداف نسل های اول و دوم را دنبال می کنند. 

وی افزود: برای رشد و شکوفایی کشور باید به موضوع تولید علم فناورانه، خلق ثروت و کارآفرینی در دانشگاه ها توجه شود. برای رشد و توسعه کشور و تحول باید این موضوع در دانشگاه های کشور نیز اجرایی شود.

حمیدیه به اهمیت تربیت نیروی متخصص در این حوزه اشاره کرد و گفت: برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی و نیز احداث پژوهش‌سراهای دانش آموزی باعث شده است تا سیل عظیمی دانش‌آموز و دانشجو به این حوزه ورود داشته باشند و انگیزه، تلاش و نوآوری در سنین پایین نیز فرهنگ سازی شود.

وی یادآور شد: در چند سال آینده موج عظیمی از محققان جوان ۲۵ تا ۳۰ ساله در حوزه سلول‌های بنیادی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و نه‌تنها علم را جلو می برند، بلکه ایجاد شغل و بعد درآمد برای کشور خواهند کرد. زیرا سلول های بنیادی، علمی است که از ابتدا تا انتهای آن در داخل کشور در اختیار است و وابسته به کشورهای دیگر نخواهیم بود.

دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭی هایﺳﻠﻮل های ﺑﻨﻴﺎﺩی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: محققان ایرانی با پیشی گرفتن از رقبای منطقه‌ای از جمله ترکیه و رژیم اشغالگر قدس در رتبه نخست تولید علم سلول‌های بنیادی در منطقه قرار دارند. همچنین جایگاه ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی از رتبه ۳۱ در چهار سال پیش به رتبه ۱۴ ارتقاء یافته است.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار